Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 861 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35075 berichten
Bruggen in Belgrado zijn niet zo hoog, ik denk ergens ergens in de USA
Ik heb de Mississippi afgezocht, daar zijn wel erg weinig bruggen maar de foto is wel erg hoog, alsof je op een brugboog of pijlertoren hebt geklommen.... Beginnen de bergen hier uiterst links?
In 1977 heb ik nog een bootreis gemaakt met een historische "Mississippi paddle steamboat", een hele belevenis. Huckleberry Finn was de naam van de boot.
De brug is inderdaad erg hoog, maar ik sta hier gewoon op het fietspad. De brug is in Europa.
Links ligt een heuvelrug, maar die is zeker geen onderdeel van een gebergte.
Bordeaux, de stad van het rode vocht:
https://maps.app.goo.gl/34c76H4fUNMhBb9CA

Met in de verte deze 'bijzondere' brug:
Le Pont Chaban-Delmas
https://maps.app.goo.gl/QRudWpcP3UtY9K4C6
(Ik vind 'm lelijk, maar goed, smaken verschillen.)
willem.m schreef:
za 20 mar, 2021 00:16
Bordeaux, de stad van het rode vocht:
https://maps.app.goo.gl/34c76H4fUNMhBb9CA

Met in de verte deze 'bijzondere' brug:
Le Pont Chaban-Delmas
https://maps.app.goo.gl/QRudWpcP3UtY9K4C6
(Ik vind 'm lelijk, maar goed, smaken verschillen.)
Dat klopt Willem, ik stond hier op de Pont d'Aquitaine, 53 meter boven de Garonne. Het viel me op hoeveel beweging er in zo'n brug zit, met zes rijstroken met veel vrachtverkeer. Ik was op zoek naar een geocache, en was blij dat ik weer naar beneden kon fietsen.
Van het vrije uitzicht vanaf een hoge brug naar een wat somber plaatje van een nauw straatje:
(exacte locatie graag, dus niet zomaar wat gokken)

Knipsel.PNG
willem.m schreef:
za 20 mar, 2021 10:54
(exacte locatie graag, dus niet zomaar wat gokken)
Is het een slechte gok of een educated guess als ik stel dat het in Lucca is? :D
Ik denk het niet.
Andere straatlantaarns.

Edit: Leon had eerst Siena staan, vandaar mijn opmerking over de straatlantaarns.
Heel goed, Leon.

Dat van dat "gokken" was een verwijzing naar Lucca (een bsm-tje in de geest van wijlen Harry Mullisch).
Die verwijzing had ik niet gezien, maat een hele reeks andere in de foto wel. Leuk zoekplaatje!
Volgende:
Afbeelding
Ongetwijfeld en onomstotelijk België. Die karakteristieke slangenhuid-gevel.... Maar wordt wel een heel gezoek, tenzij iemand die plek toevallig kent. Ik gokte eerst op de Voerstreek. Maar daar zijn slechts drie campings en dit straatbeeld komt daar nergens overeen.
Wat een zot bord. Is het toevallig in St. Idiote?

Ik sluit me aan bij Martin: er staan nauwelijks campings op Google Maps in de Voerstreek. Misschien duidt het bord, dat er gloednieuw uitziet, niet op een camping, maar op een tijdelijk (zomer)kamp. In dat geval is het helemaal bijna onmogelijk om de plek te vinden.

Kortom, ik zou het niet weten...
Als je bijv. campings in Limburg, België op Google Maps invoert, zie je rode druppels verschijnen, maar welke en ook in welke provincie? Ik heb nu wel wat anders te doen.
Achter die rood-witte lint zie ik een kind lopen. Een grijze muur die onaf niet tot aan het dak is opgemetseld. Een groene propaangastank?
Ter info: het bord is een tijdelijk bord. Dat kun je er in principe ook aan zien, want het is geel, al weet ik dat de definitie van tijdelijk in de verre omgeving van het bord iets compleet anders is dan wat de Nederlandse wetgever daarmee zou bedoelen. De propaangastank zie ik op streetview niet meer.
Dank voor de uitleg. Niet dat het er nu
makkelijker op wordt...

Ter info: ik ben niet meer aan het zoeken.
Ik vermoed dat het blauwe bord, daar achter het gele bord, een doodlopende weg aanduidt. Net ervoor staat een spiegel, waarmee je de zijstraat kan inkijken.
Martin E. van Doornik schreef:
za 20 mar, 2021 19:47
Ik vermoed dat het blauwe bord, daar achter het gele bord, een doodlopende weg aanduidt. Net ervoor staat een spiegel, waarmee je de zijstraat kan inkijken.
Dat dacht ik ook al, maar het is dan wel een vreemde situatie. Rechtdoor loopt dood en links mag je niet in. Wellicht is het bord 'doodlopende weg' ook tijdelijk. Misschien omdat er een evenement in de buurt is. Is het in de buurt van Franchorcamps tijdens de F1?
Of een coronateststraat, waar een boze man een tussen de teststraattipi voetballend kind vraagt op te zouten ... 😷⚽