Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 86 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35634 berichten

Rachel schreef:Ik ga daar eens even over nadenken op dat groene bankje vooraan. Tot later. :wink:
Is al bezet door twee pubers :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Rachel schreef:Ik ga daar eens even over nadenken op dat groene bankje vooraan. Tot later. :wink:
Is al bezet door twee pubers :wink:

[img]kapel3[/img]
:oops: Oeps, ik was even in slaap gesukkeld op dat bankje. En geen pubers in velden of wegen te bekennen. 8)

Nu nog uitzoeken waar ik verzeild ben geraakt. Tamelijk lastig in deze diepe duisternis. :P

Rachel schreef:Nu nog uitzoeken waar ik verzeild ben geraakt. Tamelijk lastig in deze diepe duisternis. :P
Hier :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Rachel schreef:Nu nog uitzoeken waar ik verzeild ben geraakt. Tamelijk lastig in deze diepe duisternis. :P
Hier :wink:
Nou nee, hier na wat dwalen. 8)

Afbeelding
En volgens voorbijgangers moet dit het kasteeltje van Well zijn. Geen idee... :roll:

Rachel schreef:Nou nee, hier na wat dwalen. 8)

Afbeelding
En volgens voorbijgangers moet dit het kasteeltje van Well zijn. Geen idee... :roll:
Well well, dat klopt :P
Well in de gemeente Bergen aan de Maas

"De gemeente Bergen heeft nog een tiental kleinere veld- of wegkapelletjes. Het Mariakapelletje en het Annakapelletje, beiden uit de zeventiende eeuw, zijn opgenomen in de Rijksmonumentenlijst. Wie vanuit het dorp Well de weg langs de Maas volgt in de richting van Wellerlooi vindt bij de eerste afslag naar de weg Nijmegen-Venlo een Mariakapelletje. Dit kapelletje is in 1660 opgericht door de bewoners van de Grote Waaij."

Dus ook al ziet het er bescheiden uit ...

:wink:

Dat was op het nippertje...

Michael W schreef:
Rachel schreef:Ik vertrouw de grassen links tegen het kapelletje niet! :P
Hier de rechterkant 8)
En in dat dorp staat ook een kasteeltje :wink:
Arcen aan de Maas?

Martin E. van Doornik schreef:Arcen aan de Maas?
In Well Martin :wink:
Dit is het kasteeltje

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Arcen aan de Maas?
In Well Martin :wink:
Dit is het kasteeltje
Tja, ik had de andere berichten nog niet naar boven gescrolld en ben dus te laat. Well in Midden-Limburg. Ooit stond er hier vlakbij een 15e eeuwse molen waarvan thans alleen een kale ruïne resteert. Als ik aan Limburg denk, ruik ik de vlaaien al en hoor de muziek van André Rieu. Ik heb om m'n vrouw te verrassen, zonet kaartjes gekocht van zijn vioolconcert op 20 december in de Gelredome :D !

Afgelopen mei reed ik tijdens het controleren van een fietsroute langs dit kruis. Het staat er ter nagedachtenis van een onfortuinlijke reiziger, die op deze plek in 1767 door de bliksem werd getroffen. Waar ligt deze onheilsplek?

Afbeelding

keesswart schreef:Waar ligt deze onheilsplek?
In Duitsland Kees :wink:

Michael W schreef:
keesswart schreef:Waar ligt deze onheilsplek?
In Duitsland Kees :wink:
Dat is weer een buitengewoon adequate constatering, Michael 8)
Je hebt vast ook al de exacte coördinaten paraat?!?

keesswart schreef:Je hebt vast ook al de exacte coördinaten paraat?!?
Ik laat deze beurt (of dit kruis) graag voorbij gaan Kees :wink:

keesswart schreef:Afgelopen mei reed ik tijdens het controleren van een fietsroute langs dit kruis. Het staat er ter nagedachtenis van een onfortuinlijke reiziger, die op deze plek in 1767 door de bliksem werd getroffen. Waar ligt deze onheilsplek?
Geen idee maar is het datzelfde kruis waarmee deze papa Ratzi zwaait?
Afbeelding
Dan kan ik je wel op weg helpen.. :roll:

Rachel schreef: Geen idee maar is het datzelfde kruis waarmee deze papa Ratzi zwaait?
Afbeelding
Dan kan ik je wel op weg helpen.. :roll:
Is dit geen scene uit de verfilming van Dan Browns Angels and Demons? :)

De arme drommel die onder het kruis op mijn foto ligt, was misschien nog van plan geweest om voor het onweer te gaan schuilen in de vlakbij gelegen Kluskapelle. Deze ligt in het dal van een riviertje, dat door steeds meer fietsers gebruikt wordt om met één geleidelijke klim over de stroomscheiding tussen Rijn en Weser te komen.

keesswart schreef:De arme drommel die onder het kruis op mijn foto ligt, was misschien nog van plan geweest om voor het onweer te gaan schuilen in de vlakbij gelegen Kluskapelle. Deze ligt in het dal van een riviertje, dat door steeds meer fietsers gebruikt wordt om met één geleidelijke klim over de stroomscheiding tussen Rijn en Weser te komen.
Ik gok op halfweg tussen Gellinghausen en Etteln in het dal van de Altenau :wink:

Ik gok op het Aatal in het Paderbornerland. Bij Pömbsen behorend bij Bad Driburg is wel een Kluskapelle maar die is na 1767 gebouwd en kan nooit als toevluchtsoord van jouw arme drommel, Kees, gediend hebben als het het zou hebben gehaald.. :roll:

Michael W schreef:Ik gok op halfweg tussen Gellinghausen en Etteln in het dal van de Altenau :wink:
Yep! Het kruis staat tussen deze dorpen, een stukje ten noorden van Etteln.
(De Altenau Radweg wordt ook een onderdeel van de route Fietsen naar Praag zodra de tweede druk van van deze gids verschijnt.)

keesswart schreef:Yep! Het kruis staat tussen deze dorpen, een stukje ten noorden van Etteln.
Met wat fantasie zie je hier het kruis :wink:
Afbeelding

en de Lucienkapelle uit 1677
Afbeelding

en nog wat info
http://www.borchen.de/borchennf/tourist ... 79695.html

keesswart schreef:(De Altenau Radweg wordt ook een onderdeel van de route Fietsen naar Praag zodra de tweede druk van van deze gids verschijnt.)
Ik had van W. gehoord dat jullie vanuit Paderborn bij Borchen linksaf zouden gaan
en dus niet meer de Alme verder zouden volgen :wink: