Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 850 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34395 berichten
willem.m schreef:
vr 12 mar, 2021 20:07

Nieuwe opgave:
Capture.JPG
Zoveel koeltorens zijn er niet in Nederland. Is dit rechts op de achtergrond de Clauscentrale van Maasbracht?
Ik ga geen hints geven. Deze locatie is zonder aanwijzingen te raden.
Dat is overal, want overal staan grote dozen. In Maasbracht is het niet, want daar komen niet zulke kleine hoogspanningsleidingen uit, toch? Ik denk ergens op de lijn Den Bosch - Winterswijk.
De koeltoren lijkt op die van de Amercentrale in Geertruidenberg, daar heb je ook van dit type masten.
Hier, een industrieterrein ten noorden van Waspik
https://www.google.nl/maps/@51.7056093, ... 6656?hl=nl
JanH schreef:
vr 12 mar, 2021 21:04
Hier...
Correct. Goed teamwork!
Het mooie van de zoekplaatjes is dat omdat je op veel plekken brent geweest, je aan de atmosfeer, het beeld al voelt waar het ongeveer is.
Even terug denkend, die foto uit Spanje, waar ik nooit was, die foto uit Basel direct.
Of het nou Ardennen, Noord Duitsland, Zweden, Italië of Nederland is, je proeft het.
Bijvoorbeeld die foto's van JanH, het zuidelijk Westerkwartier, onverwisselbaar, onmiskenbaar.

Die laatste foto aan de dijk, waar het was wist ik niet, maar ik wist precies waar het was!
Dat klopt. De tip van de Amercentrale samen met een online hoogspanningsnetkaart maakte het wel heel gemakkelijk.

Nu even aandacht voor een imho heugelijk feit. Dit wordt mijn 200ste :!: Raad plaatje!. 💐
Dit zijn ze allemaal. :D
Knipsel200.JPG
De laatste is de nieuwe opgave.
Hier wat groter:
Knipselbr.JPG
Bedankt.
En meteen weer goed! Foto’s van IJsland hebben minder geheimen dan die van de Achterhoek. :wink:
Er zijn niet veel van zulke bruggen in IJsland.

Morgenvroeg volgt een nieuw raadplaatje.
Nieuwe opgave. Niet lastig, wel actueel.

Knipsel.PNG
willem.m schreef:
za 13 mar, 2021 09:13
Nieuwe opgave. Niet lastig, wel actueel.
Knipsel.PNG
Ik zie dat je die flyers nog hebt proberen te verwijderen, wat nogal lastig bleek :wink:
De tovenaar schreef:
za 13 mar, 2021 09:51
willem.m schreef:
za 13 mar, 2021 09:13
Nieuwe opgave. Niet lastig, wel actueel.
Knipsel.PNG
Ik zie dat je die flyers nog hebt proberen te verwijderen, wat nogal lastig bleek :wink:
Flyers zijn strooifolders, dit zijn posters.
Ze hebben deze posters over mijn eigen verkiezingsposter heen geplakt. Misschien beviel hen de slogan niet ('Stop de onnodige quotewaanzin. Nu!').
willem.m schreef: Ze hebben deze posters over mijn eigen verkiezingsposter heen geplakt. Misschien beviel hen de slogan niet ('Stop de onnodige quotewaanzin. Nu!').


Tip:
icon.jpg
icon.jpg (4.05 KiB) 886 keer bekeken
Klopt! Om precies te zijn op deze plek:
https://maps.app.goo.gl/TDTmWBfFgUHJCHo97. Blijkbaar was de Google-auto er in het late voorjaar. Martin mag de volgende plaatsen.
Bedankt, de kerk ziet er overduidelijk rivierengebied-achtig uit. Op Google gezocht naar kerken in rivierengebied en dan scrollen en gevonden!
Hier is mijn volgende raadselfoto.

Potloden.jpg