Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 85 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35635 berichten

Michael W schreef:De uitbouw is volgens mij origineel.
Maar wel door jou ges(h)opt.. :P 8)

Rachel schreef:Het gebouw staat in Venlo (onverwachte plek - ik zou het eerder in Den Haag zoeken) en werd Metropole genoemd naar het cafe dat er ooit in huisde. De architect is Pierre Rassaerts. :wink:
Ook deze twee panden ernaast horen er nog bij !!

Afbeelding

Mooi! :P
Daar moet ik maar eens langsfietsen, maar niet nu! :wink:

Rachel schreef:Mooi! :P
Daar moet ik maar eens langsfietsen, maar niet nu! :wink:
Op de hoek van de Straelseweg en de Noord-Binnensingel :wink:

Michael W schreef: Ook deze twee panden ernaast horen er nog bij !!

Afbeelding
Dat hoekhuis heb ik niet gevonden deze twee wel....

Zal wel aan mijn zoek capaciteiten liggen :lol: maar ik blijf het een leuke bezigheid vinden...

Haike schreef:Dat hoekhuis heb ik niet gevonden deze twee wel....
Ze staan toch echt naast elkaar :wink:

Afbeelding

Daar twijfel ik ook geen seconde aan.... :wink:

Michael W schreef:
Haike schreef:Dat hoekhuis heb ik niet gevonden deze twee wel....
Ze staan toch echt naast elkaar :wink:

Afbeelding
Echt Limburgs, al die zadeldaken evenwijdig langs de straten. Ik meende dat de halfronde uitbouw een lichtere gele kleur heeft dan de beide zijgevels. Daarom dacht ik aan een vervanging. Ook de grijze sierband loopt hier niet door. De oorlog heeft erg huisgehouden in Venlo. Maar ik ben slechts één keer in Venlo geweest (per fiets) en wel in 1970. Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand :wink: ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJL

Martin E. van Doornik schreef: Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand :wink: ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJL
Hoofdstraat 73 in Meppel 8)

Afbeelding

Rachel schreef:
Marco Meijerink schreef:..let op de sleutel die je nodig hebt om het kerkje binnen te komen.

Afbeelding
Nu ik de afbeelding nog eens bekijk, valt me op dat ik deze situatie op diverse kampeerterreinen deze zomer heb meegemaakt. Bij aankomst kreeg je ook zo'n sleutel maar dan voor het sanitair in je handen gedrukt. Van 1 zo'n terrein schiet mij ook de naam te binnen: Jagdlust, hihi..
De sleutel voor dit kerkje haal je op bij het oudste Gasthove van Oostenrijk in het plaatsje Bodendorf dicht in de buurt van Murau.
Verborgen achter een bomenrij en bijna aan het zicht onttrokken kun je dan de Cäciliakirche zien staan. De Cäciliakirche stamt oorspronkelijk uit 1300.
Oh ja, de Cäciliakirche staat langs de fietsroute de Murradweg die weer langs het riviertje de Mur loopt.

Ik zal de volgende keer een makkelijker opgave zoeken :lol:

Marco Meijerink schreef:Ik zal de volgende keer een makkelijker opgave zoeken :lol:
Of betere hints geven :wink:

In de afdeling kerken, klooster en kapellen nu dit kleine kapelleke

Waar en aan welke landelijke fietsroute staat hij

Moet gemakkelijk te raden zijn met die rivier op de achtergrond :wink:

Afbeelding

Marco Meijerink schreef:Ik zal de volgende keer een makkelijker opgave zoeken :lol:
Volgens de informatie die de website van Gasthaus Winter in St.Georgen ob Murau zelf geeft, is het niet de oudste 'Gaststätte' van Österreich maar van de Steiermark! Ze zijn dus wat bescheidener dan jij ze toedicht! Misschien dat het daarom ook wat moeilijk zoeken was, who knows?

Het blijft een prachtig kerkje met een bijzondere geschiedenis:
Der Sage nach soll Margarethe Maultasch, erzürnt über die vergebliche Belagerung von Murau und das Lockerwerden eines Hufeisens an ihrem Reittier, das schwere Eisen in die hölzerne Tür geschleudert haben, wo es heute noch zu sehen ist.

Hoed je voor rondslingerende hoefijzers... :wink:

Over naar het volgende kapelletje. :D

Michael W schreef:In de afdeling kerken, klooster en kapellen nu dit kleine kapelleke
Afbeelding
Correctie; Waar staat hij ?

Die LF-route gaat er net niet langs; hij staat 400 m buiten de route !!

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand :wink: ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJL
Hoofdstraat 73 in Meppel 8)
Klopt :!: Het is inderdaad in Meppel. Geen gouden maar platina olympische medaille voor jou :lol: !

Martin E. van Doornik schreef:Klopt :!: Het is inderdaad in Meppel. Geen gouden maar platina olympische medaille voor jou :lol: !
Da's teveel eer Martin; ik heb er toch nog ruim 9 minuten over gedaan om hem te vinden :wink:

In Meppel is veel Jugendstil te bewonderen trouwens.
Afbeelding

Michael W schreef:
Michael W schreef:In de afdeling kerken, klooster en kapellen nu dit kleine kapelleke
Afbeelding
Correctie; Waar staat hij ?

Die LF-route gaat er net niet langs; hij staat 400 m buiten de route !!
Weet je zeker dat ie niet is dichtgetimmerd..
Afbeelding
of is verplaatst..
Afbeelding
of is geshopt? :roll:
Ik vertrouw de grassen links tegen het kapelletje niet! :P

Rachel schreef:Ik vertrouw de grassen links tegen het kapelletje niet! :P
:P Niets aan geshopt Rachel, hij staat al sinds de 17e eeuw precies op die plaats !!

Rachel schreef:Ik vertrouw de grassen links tegen het kapelletje niet! :P
Hier de rechterkant 8)
En in dat dorp staat ook een kasteeltje :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:Hier de rechterkant 8)
Ik ga daar eens even over nadenken op dat groene bankje vooraan. Tot later. :wink: