Ook deze twee panden ernaast horen er nog bij !!Rachel schreef:Het gebouw staat in Venlo (onverwachte plek - ik zou het eerder in Den Haag zoeken) en werd Metropole genoemd naar het cafe dat er ooit in huisde. De architect is Pierre Rassaerts.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Echt Limburgs, al die zadeldaken evenwijdig langs de straten. Ik meende dat de halfronde uitbouw een lichtere gele kleur heeft dan de beide zijgevels. Daarom dacht ik aan een vervanging. Ook de grijze sierband loopt hier niet door. De oorlog heeft erg huisgehouden in Venlo. Maar ik ben slechts één keer in Venlo geweest (per fiets) en wel in 1970. Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJLMichael W schreef:Ze staan toch echt naast elkaarHaike schreef:Dat hoekhuis heb ik niet gevonden deze twee wel....
Hoofdstraat 73 in MeppelMartin E. van Doornik schreef: Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJL
De sleutel voor dit kerkje haal je op bij het oudste Gasthove van Oostenrijk in het plaatsje Bodendorf dicht in de buurt van Murau.Rachel schreef:Nu ik de afbeelding nog eens bekijk, valt me op dat ik deze situatie op diverse kampeerterreinen deze zomer heb meegemaakt. Bij aankomst kreeg je ook zo'n sleutel maar dan voor het sanitair in je handen gedrukt. Van 1 zo'n terrein schiet mij ook de naam te binnen: Jagdlust, hihi..Marco Meijerink schreef:..let op de sleutel die je nodig hebt om het kerkje binnen te komen.
Volgens de informatie die de website van Gasthaus Winter in St.Georgen ob Murau zelf geeft, is het niet de oudste 'Gaststätte' van Österreich maar van de Steiermark! Ze zijn dus wat bescheidener dan jij ze toedicht! Misschien dat het daarom ook wat moeilijk zoeken was, who knows?Marco Meijerink schreef:Ik zal de volgende keer een makkelijker opgave zoeken
Der Sage nach soll Margarethe Maultasch, erzürnt über die vergebliche Belagerung von Murau und das Lockerwerden eines Hufeisens an ihrem Reittier, das schwere Eisen in die hölzerne Tür geschleudert haben, wo es heute noch zu sehen ist.
Correctie; Waar staat hij ?Michael W schreef:In de afdeling kerken, klooster en kapellen nu dit kleine kapelleke
Waar en aan welke landelijke fietsroute staat hij
Moet gemakkelijk te raden zijn met die rivier op de achtergrond
Klopt Het is inderdaad in Meppel. Geen gouden maar platina olympische medaille voor jou !Michael W schreef:Hoofdstraat 73 in MeppelMartin E. van Doornik schreef: Hier nog een Jugendstil-foto, maar waar staat dit winkelpand ? Pal tegenover staat er een kerk in het centrum. De foto is genomen op 2 aug. 2008. www.mijnalbum.nl/Album=ZDSZVKJL
Weet je zeker dat ie niet is dichtgetimmerd..Michael W schreef:Correctie; Waar staat hij ?Michael W schreef:In de afdeling kerken, klooster en kapellen nu dit kleine kapelleke
Waar en aan welke landelijke fietsroute staat hij
Moet gemakkelijk te raden zijn met die rivier op de achtergrond
Die LF-route gaat er net niet langs; hij staat 400 m buiten de route !!