Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 81 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Het valt me ook op dat het zadel ook vrij hoog staat. Is het wel de goede maat, of heb je erg lange benen? Verder prima fietsje.
AB schreef: Vergelijk het eens met je eigen fiets.
Afbeelding
vittorio by shanecycles.com, on Flickr

:wink:
en die wink staat voor dat matthie's stuurpen 2x zover uitsteekt?
Zie pb.
Ik vermoed dat Mattie een Nitto Technomic stuurpen gebruikt. Het voordeel daarvan is dat die heel lang zijn en dus gemaakt om het stuur op een volstrekt veilige manier hoger te zetten.
Wim
Het ziet er wel extreem uit.
Hier nog een voorbeeld van de pen die wim noemt.
http://4.bp.blogspot.com/_NTjlyrQrB3k/S ... G_0932.jpg

en dan wel discusseren over zadelpennen die te ver uitsteken :)
AB schreef:en dan wel discussiëren over zadelpennen die te ver uitsteken :)
Dat is een kwestie van smaak/mode hè.
Voor de veiligheid gaat er om dat hij er ver genoeg er in steekt.
Mij lijkt het ook niet zo gevaarlijk hoor, als ik het vergelijk:
https://picasaweb.google.com/robertjank ... 2208119010
Peter_K schreef:
AB schreef:en dan wel discussiëren over zadelpennen die te ver uitsteken :)
Dat is een kwestie van smaak/mode hè.
Voor de veiligheid gaat er om dat hij er ver genoeg er in steekt.
De wijze waarop je prettig of het liefst op een fiets zit (verhouding driehoek stuur/zadel/pedaal) is dat een kwestie van smaak/mode????
Ben ondertussen wel benieuwd waar het "maximum insert" streepje staat op die pen. Het is toch wel een stalen pen?? want aluminium zo dun, metaalmoeheid enzo, brrrr :)
Inderdaad, als de beovenbuis wat hoger had gezeten had het er al een stuk gewoner uitgezien:
Afbeelding
-->>
Afbeelding
Het is een alu pen van de fabrikant van misschien wel de meest betrouwbare stuurpennen. Een racebocht op een vakantiefiets heb je liefst op ongeveer de hoogte van het zadel (al verschillen hier de preciese voorkeuren). Als je vanwege de lengte van een confectieframe een relatief kleinframe nodig hebt, dan heb je vaak een langere stuurpen of zadelpen nodig. Met een maatframe is het probleem minder, maar kan het ook voorkomen.
Wim
Peter_K schreef:
AB schreef:en dan wel discussiëren over zadelpennen die te ver uitsteken :)
Dat is een kwestie van smaak/mode hè.
Kwestie van een te klein frame.
Jeetje wat een discussie zeg ;-)

Het frame is een alu koga miyata traveller frame uit 1999, ondanks dat het al redelijk wat te verduren gehad heeft en te klein is (60cm, korte bovenbuis, ik ben 1.90m) fietst het (met bagage) prima maar ik moet wat creatief zijn met stuurpennen e.d.

Stuurpen is een nitto technomic, er staat uiteraard een markering op die pen wat maximaal toegestaan is, ik zit daar nog boven, misschien zet ik hem nog wat lager maar niet veel.

Stuur staat nu 2cm onder zadeldek, zadel mag nog net iets naar boven denk ik (lange benen), nut van sloping ontgaat me een beetje bij deze afstelling, maar als ik een ander frame zou willen ga ik voor een salsa caseroll.

Er zitten nu twee gewone schwalbe marathon's op, spatbord vóór is idd lelijk maar een compromis omdat de spatbordbevestiging op de vork aan de verkeerde kant zit (?), waardoor een SKS spatbord niet past.

Ding fietst fijn, ik hoop alleen een nieuw triple crankstel te scoren met wat grotere bladen want ik gebruik nu vrijwel alleen het buitenblad.

Speciale kwijl-versie voor AB:

Afbeelding
Matthie9000 schreef:Jeetje wat een discussie zeg ;-)

Ding fietst fijn, ik hoop alleen een nieuw triple crankstel te scoren met wat grotere bladen want ik gebruik nu vrijwel alleen het buitenblad.
Setje nieuwe bladen kan natuurlijk ook, zit je alleen vast aan de max. capaciteit van de derri's. dus 48-38-28 of 46-38-26 (ik roep maar wat)

Peter
hahaha, begint al een beetje op je salsa casseroll te lijken.
Welk merk is dit Surely of Itworx?

Maar die keilboutpen, is dat nog een beetje degelijk als je onderin de beugel hangt?
Die stuurpen is echt heel degelijk en mooi gemaakt. Mag ook wel want goedkoop is anders. Super stijf is hij niet, maar als je meer stijfheid wilt valt dat op te lossen met een Sugino High Column nut.
Wim
Nitto Technomic 225mm met Nitto Randonneur, uitstekende combi. Heb ik ook op m'n Koga GentsRacer zitten, steekt ook fiks boven het frame uit, en ik ben met m'n ruim honderd kilo ook al over heel wat spoorwegovergangen, rampzalige Luikse wegdekken en kinderhoofdjes gedenderd. Geen centje pijn. Het flext zeker wat, maar dat is na uren op de fiets alleen maar prettig. Lekker laten zitten, zo!

.tsooJ
Als het zwabbert dan haak ik af, ieder zijn grenzen :).

In dit draadje nog een soortgelijk frame en een gelijke voorvork. Daar is wel een langer voorspatbord mogelijk.
AB schreef:Als het zwabbert dan haak ik af, ieder zijn grenzen :).
Dan doe je het op je eigen fiets toch lekker anders?

.tsooJ
Alien schreef:
AB schreef:Als het zwabbert dan haak ik af, ieder zijn grenzen :).
Dan doe je het op je eigen fiets toch lekker anders?

.tsooJ
Daarbij is zwabberen en flexen niet per definitie hetzelfde. Het kan wel in elkaars verlengde liggen.