Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

Ben maar net hier en zeker nog geen wereldfietser, maar wil wel een worden :-)

En dan stel ik mij bij deze ook even voor: tot nu toe ben ik met het auto onderweg geweest, o.a. IJsland, Zweden, Noorwegen, Algerije, Niger. Altijd zelf georganiseerd, alleen of samen met een goede vriend. Onderweg zijn is voor mij het meest belangrijke bij een reis. Ik geniet van nieuwe indrukken en inzichten, maar hou niet van culturele hoogtepunten op een rij en ook niet van . Daarom probeer ik nu het fiets als nieuwe voertuig, want ik heb het idee, dat het onderweg zijn met het fiets nog intenser is.

Oh, ik ben trouwens Duitser, woon sinds juli in Friesland en het schrijven in het Nederlands gaat nog steeds niet zo soepel als ik het graag zou willen. En zeker niet zo soepel en accentvrij dan praten :-)

Nu even terug naar het onderwerp van deze thread: ik ben hogeschooldocent.

nu jou nederlands is dan toch heel wat beter dan mijn duits, en mijn vader is duitser :)

Ik zou zelfs willen zeggen dat je Nederlands beter is dan van veel Nederlanders hier! :D :shock: :?

Ik beschouw mezelf nog niet als een volwaardig fietsreiziger na slechts 1 fietsreis (2de komt er deze zomer gelukkig aan...), maar ik ben wel een volwaardig chemicus.

Vikingar schreef: Dus geen 'echte' ambtenaar want ik heb de Eed&Belofte niet gegeven :wink:

John
Dat heb ik ook nooit gedaan en met mij de meeste ambtenaren in dit land niet. :idea:
Hoi mede-fietsers,

Ik werk in een klimhal en zo af en toe klus ik bij in een buitensportzaak. Werk 25-30 uur per week en kan dus regelmatig een paar daagjes achter elkaar weg.

Als ik langer weg wil kan ik met niet al te veel moeite onbetaald verlof nemen en denk nou niet dat mijn loon hoog is. Als je zuinig leeft heb je echt niet veel nodig. Met € 700 per maand kan ik elk jaar HEEL VAAK op vakantie!

Fiets-ze

DriesBa schreef:
Vikingar schreef: Dus geen 'echte' ambtenaar want ik heb de Eed&Belofte niet gegeven :wink:

John
Dat heb ik ook nooit gedaan en met mij de meeste ambtenaren in dit land niet. :idea:
O ik dacht dat dat binnen de overheid structureel gehanteerd word. Dus niet. Nu ja ik werk er niet meer. Ik heb nu een nieuwe baan ik ben werkzaam binnen een kennistinstituut wat zich bezig houd met crisismanagement. Ik verzorg de coordinatie van de backoffice in binnen en buitenland. Met name het buitenland spreekt mij erg aan ;-)

Ik ben leerkracht in het lager onderwijs (Belgie) en heb de afgelopen drie jaar enkel interimopdrachten gedaan waardoor ik makkelijk een jaar kon gaan fietsen.
Ik ben nu nog steeds onderweg (India, Pakistan, Iran, Turkije) en zal pas vanaf januari 2009 terug gaan werken. (vermoedelijk weer interimopdrachten).

Even.

Werkbegeleider voor mensen met een arbeidshandicap WSW en zit in de medezeggenschap. En Spinning instruteur 8) Pja, en bewust autoloos

Beschouw mezelf niet als wereldfietser maar ga regelmatig fietsen en bivakeren in Nederland. Ik ben niet in de luxe om dagen weg te blijven vanwege thuis.

Rij singlespeed (fiets met een verzet) www.singlespeed.nl en organiseer een paar wedstrijden voor TeamSingleSpeedHolland

Fiets: Koga terraliner HS33, achterdrager en dropbars en nu na de diefstal van mij 29er heb ik iets van Surly gekregen (1X1) en gaat de Koga van zijn oude dag genieten.

Als ik niet fiets herstel ik van blessures en vervang/repareer ik besturingssytemen voor elektriciteitsnetwerken. /Ziad van Beek

:D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D

verpleegkundige, nu nog in de wijk maar vanaf 01-08 in het ziekenhuis.

Marjan1 schreef::D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D
Casemanager, bestaat daar geen Nederlands woord voor.

Ik zou niet weten welk, maar ik me er geen activiteit bij voorstellen.

Willem

wwwillem schreef:
Marjan1 schreef::D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D
Casemanager, bestaat daar geen Nederlands woord voor.

Ik zou niet weten welk, maar ik me er geen activiteit bij voorstellen.

Willem
Er van uitgaande dat het een Frans woord betreft, kan je het volgens mij het beste vertalen met zwemcoach bij Casema. Anders zou ik het ook niet weten.

wwwillem schreef:
Marjan1 schreef::D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D
Casemanager, bestaat daar geen Nederlands woord voor.

Ik zou niet weten welk, maar ik me er geen activiteit bij voorstellen.

Willem
Een "Case" is een zaak, een "iets" (gebeurtenis/wens/probleem) en een "manager" dat is dacht ik gewoon nederlands voor iemand die dingen regelt. -> wat kort door de bocht zou een probleemoplosser een aardige nederlandse vertaling kunnen zijn?

Wat google zegt: casemanager: een persoon die een dienst verricht op het gebied van samenbrengen, regelen of coordineren van personen, goederen of andere diensten waardoor de cliënt zijn behoefte bevredigd wordt. Deze dienst bestaat voornamelijk uit het vaststellen van de behoefte, mogelijke oplossingen bedenken en het initiëren en coordineren van een oplossing. Je komt ze voornamelijk tegen in de (sociale)gezondheissector al dan niet bij bedrijven, gemeentes of gezondheidsinstellingen.

:roll: Dankjewel Deimor, ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven. :roll:

wwwillem schreef:
Marjan1 schreef::D Casemanager, ga dit jaar voor het eerst met de fiets op vakantie. :D
Casemanager, bestaat daar geen Nederlands woord voor.

Ik zou niet weten welk, maar ik me er geen activiteit bij voorstellen.

Willem
Wat voor schone naam gebruikt men in Vlaanderen voor deze functie?

bert sitters schreef:...
_________________
"Ben je boos, pluk een roos," spreuk van de bijzetboer
Dan mag je ons eerst uitleggen wat een bijzetboer is ;)

Deimor schreef:
bert sitters schreef:...
_________________
"Ben je boos, pluk een roos," spreuk van de bijzetboer
Dan mag je ons eerst uitleggen wat een bijzetboer is ;)
Een begrafenisondernemer?

Deimor schreef:
bert sitters schreef:...
_________________
"Ben je boos, pluk een roos," spreuk van de bijzetboer
Dan mag je ons eerst uitleggen wat een bijzetboer is ;)
Tijdens het voorjaarsweekend van de Wereldfietser in Leersum had je kennis kunnen maken met de enige, echte, bijzetboer!