Hallo Robbert,
Uiteraard heb ik een paklijst en geloof me die verschilt echt niet veel van alle andere paklijsten die hier al voorbij gekomen zijn.
Ik heb geen driedelige pakken, geen 6 paar schoenen, geen badlakens van badstof size 1,5 x 3 meter of zo.
Ik weet best waar het in zit. Begint bij een tent(je) van 5 kg. Maar lekker ruim en de fiets kan er zo in worden gereden. Model ongeveer als de Monolith van Vaude, maar deze heet saffier en komt van de Vrijbuiter.
Stoel: 2,5 kg. Want de rug wil niet meer zo best, heerlijk de oude botten 's avonds uitstrekken.....
Slaapzak 1,8 kg, dons , maar met katoenen tijk en getest tot -15 graden.
Stuurtas 3,5 kg compleet. Camera,telefoon ,laders, enz.enz.
Gereedschap en onderdelen, mijn zwakke punt: ik moet volledig self supporting zijn : dus 3 kg
Keukenspullen en kampeerhulpmiddelen 3 kg
toilettas 1,5 kg, want ik begin met volle flessen douche-spul, tandpasta etc. etc. Scheren met batterijapp. Helaas ook voor 3 weken 400 gram medicijnen. Daardoor zal ik nooit een echte wereldfietser meer worden. Medische beperkingen heet zoiets.
2 boeken, wat kaarten en route beschrijvingen, schrijfspul etc: 2,5 kg
Heftig is/kan ook de hoeveelheid drinken en eten zijn. Normaal heb ik op een redelijk zomerse dag 4,5 liter water bij me en dit is op zo rond de middag. Ben een vreselijke natlap. Dus ook altijd wat extra flesjes cola oid bij me. Weer een kilo.
IJzeren voorraad voedsel , toch al gauw 1,5 kg.
In mijn totaallijst kom ik zo zomaar op ruim 35 kg. Maar daar zit dan ook alles in, tot de tassen ( hele oude, dus licht vergeleken met de moderne rode en gele en glimmende) , de kleding en schoenen die ik aanheb, de reservebril de plastic zakken en ga zo maar door.
In het voorjaar heb ik dit allemaal ook meegesjouwd tijdens de Groene Valeientocht. 2275 km in 20 dagen, dus ik kom er wel.
Is eigenlijk een hele goede training, meer meenemen, dan moet je ook harder werken. Deze wijsheid is me vroeger al eens door een wijze oude man meegegeven: waarom zo racen op een racefiets, pak toch gewoon een ouderwetse transportfiets van 30 kg met 40 kg bagage en ga daar een stuk mee fietsen, net zo effectief....
Veel van de spullen zijn onhandig in te pakken, dus vandaar de oplossing van 2 extra voortasjes voor slaapzak en regenkleding( Agu secco en rainlegs)
Als iemand iets nodig heeft tijdens het nazomerweekend, vraag het mij even, grote kans dat ik het bij me heb.....
Tot volgende week
Jans