VSF sneller? Vanwege de 2mm smallere banden? Vanwege de ietwat steilere zitbuishoek? Vanwege het lichtere totaalgewicht?dirkbouwman schreef:Ok mensen, weer ff een update van mijn kant.
Ik ben gister bij Bike4Travel geweest om me daar te laten informeren.
Conclusie: Koga (bijv. randonneur of world traveller) en VSF (T700 in principe) zijn allebei prima fietsen.
Verschil is dat Koga wat duurder is omdat ie mooier is afgewerkt (bijv in lasnaden) en je ook betaalt voor de naam. De T700 is daarentegen wel de snellere fiets. In principe kunnen ze allebei net zo veel aan en zijn ze allebei net zo degelijk.
Persoonlijk: Koga blijft de mooiste fiets, de T700 is een aparte fiets. Er is echt alleen gekeken naar functionaliteit en degelijkheid. Daarom oogt de T700 niet echt mooi, hoewel ik wel denk dat ie lekker gaat fietsen.
Blijven er twee opties voor mij open: Óf ik hou de komende tijd (maanden mogelijk zelfs) marktplaats in de gaten voor een tweedehandse Koga óf ik koop begin volgend jaar een VSF T700.
Koga heeft het design, maar de VSF is de snelste fiets.
Denk dat je er in de praktijk weinig van merkt als je er in Nederland meefietst. De vorm van de beentjes en de aerodynamica maken in Nederland de snelheid, niet de fiets (bij gelijke bandentypen that is uiteraard). Het is vooral de prijs waarom mensen voor de VSF kiezen, en dat zou ik ook doen, scheelt bij de adviesprijs zomaar 600euro .
En joh, koop gewoon een nieuwe fiets, dan weet je tenminste wat je in huis hebt .