Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hardstikke leuk dat ze die dingen breken aan de andere kant van de plas met mountainbikes. Maar tot nu toe heb ik nog nooit een vakantiefietser of iemand met een Santos daar over gehoord . . .Robertjan schreef:http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 199#p92199
Gek. Er zijn toch al relatief veel gevallen bekend van breuken en meerdere van andere problemen zoals geluiden en aflopen.Leo van Lierop schreef:Hardstikke leuk dat ze die dingen breken aan de andere kant van de plas met mountainbikes. Maar tot nu toe heb ik nog nooit een vakantiefietser of iemand met een Santos daar over gehoord . . .Robertjan schreef:http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 199#p92199
waarmee smeer je dan je ketting? Niet met olie?Johojo schreef:De gebruikerservaringen die lees melden niets over dergelijke problemen. Niet met sneeuw en niet met modder. Met de huidige weersomstandigheden zou ik maar wat graag een riem willen hebben. Mijn ketting was vanmiddag weer één grote bonk roest.
Jazeker wel, in de huidige omstandigheden met echte ouderwetse kettingolie. Dus geen fancy waxjes die er in no-time af zijn. De smeer ik nu in het geheel in met olie en veeg de restanten niet meer af met een doekje zoals je normaal zou doen. Op deze manier probeer ik een zoutwerende coating erop te krijgen, maar met dit dooiwater wast dat er snel weer af.idje schreef:waarmee smeer je dan je ketting? Niet met olie?
Kettingkast?Johojo schreef:Jazeker wel, in de huidige omstandigheden met echte ouderwetse kettingolie. Dus geen fancy waxjes die er in no-time af zijn. De smeer ik nu in het geheel in met olie en veeg de restanten niet meer af met een doekje zoals je normaal zou doen. Op deze manier probeer ik een zoutwerende coating erop te krijgen, maar met dit dooiwater wast dat er snel weer af.idje schreef:waarmee smeer je dan je ketting? Niet met olie?
Deze methode hanteer ik deze winter voor het eerst en dat werkt vrij aardig. Ware het niet dat ik nu om de 2dagen sta te smeren (de afgelopen 3-4 dagen dus niet met roest als resultaat).
Vittorio hangt tegenwoordig desgewenst ook een carbon-drive op de fietsen. En ongetwijfeld Avaghon, Vlerick, M-geneering, Snel en Van Herwerden ook.tiopepe schreef:er zijn relatief veel gevallen bekend? 10%, 20%? van de hoeveel verkocht fietsen?
Er zijn steeds meer grote leveranciers die de fietsen met deze riem aanbieden
(Poison, VSF-F, Trek) dus daarmee ook een grotere gebruikersgroep en ervaring. En dat van die kou en sneeuw ach....als die carbon riem werkt bij BMW's en bijvoorbeeld op een Buell met een dikke 140 pk komt het wel goed bij fietsen.
Mijn volgende trapfiets heeft ook zo'n aandrijving, ik heb na een dikke 4 weken 'sneeuwpret' wel behoefte aan een onderhoudsvrije fiets
Daar rijd ik ook mee. Met dit weer zou ik me niet druk maken om vuil of pekel. Er is niet heel veel aan te doen. Af en toe de grootste klodders weghalen en vooral goed blijven smeren. Niet met dat dry spul maar met wet smeermiddel wat een beetje blijft plakken. Het grootste euvel met dit weer is dat er ijs tussen de tandwielen gaat zitten en het schakelen niet lekker meer gaat.Johojo schreef:Voor een fiets met derailleur?
Heel goed:geen dry spul! Dat smeert echt niet bij nat weer.Leo van Lierop schreef:Daar rijd ik ook mee. Met dit weer zou ik me niet druk maken om vuil of pekel. Er is niet heel veel aan te doen. Af en toe de grootste klodders weghalen en vooral goed blijven smeren. Niet met dat dry spul maar met wet smeermiddel wat een beetje blijft plakken. Het grootste euvel met dit weer is dat er ijs tussen de tandwielen gaat zitten en het schakelen niet lekker meer gaat.Johojo schreef:Voor een fiets met derailleur?
Een Rohloff naaf zou wat dat betreft wel een hele verbetering zijn. Als het kan met een riemaandrijving, het scheelt immers zo weer 2 kilootjes aan gewicht. Het onderhoud wat wegvalt zou ik niet zo heel boeiend vinden. Poetsen moet je toch. Wat ik wel boeiend vind is betrouwbaarheid, dat moet wel gegarandeerd zijn!