Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 80 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36025 berichten

Michael W schreef:
arnob schreef:Hameln lijkt me. Duits, met Ha
Helemaal goed Arno, speciaal aangelegd voor de Weser Radweg :wink:

Nieuwe camping bij de kano vereniging ja; zijn ze aan het opknappen
Ik ben daar in het voorjaar ook overheen gefietst. Een stukje terug ligt een houten bruggetje dat spekglad was door de regen, ik ben daar met veel moeite lopend overheen gekomen, die mogen ze ook wel vervangen ;-)

Naast die nieuwe brug is overigens een fietsenmaker:
http://www.panoramio.com/photo/7695348

De tovenaar schreef: Een stukje terug ligt een houten bruggetje dat spekglad was door de regen, ik ben daar met veel moeite lopend overheen gekomen, die mogen ze ook wel vervangen ;-)
Waarom? Dit houten bruggetje over de door een stuw geforceerde splitsing van het riviertje de Hamel, die hier daarom de Fluthamel heet, is een prima snelheidsdrempel voor de kilometervreters om even stil te staan bij de stad die ze zullen gaan binnenrijden! :lol:
Naast, of liever voor dit bruggetje dat begaanbaar is gemaakt door kleine treden dus ook helemaal niet bedoeld is om te befietsen, staat een houten abri met een i-bord. Daar kun je op je gemak bekijken welke dingen je in de stad wilt gaan zien of waar je eventueel wilt overnachten. De kampeerweide voor trekkers bij de kanovereniging Hameln kort verderop staat er nog niet bij. Die club heeft net het oude bestuur de laan uitgestuurd en is aan de opbouw bezig van dit terrein.
De tovenaar schreef:Naast die nieuwe brug is overigens een fietsenmaker:
http://www.panoramio.com/photo/7695348
Ja en nog veel meer initiatieven in het kader van een werkgelegenheidsproject voor werkloze jongeren. Veel vervallen oud industrieel erfgoed in dit gebiedje rond de haven bij de immense Aurora-silo wordt gerenoveerd of gesaneerd. De oude, afgezaagde spoorbrug over de Weser is nog een symbool van het verval daar.

Ik was in Hameln precies 7 dagen geleden. :wink:

Afbeelding
Aurora vlak voor een donderbui.

Rachel schreef:Waarom? Dit houten bruggetje over de door een stuw geforceerde splitsing van het riviertje de Hamel, die hier daarom de Fluthamel heet, is een prima snelheidsdrempel voor de kilometervreters om eventjes stil te staan bij de stad die ze zullen gaan binnenrijden! :lol:
Naast, of liever voor dit bruggetje dat begaanbaar is gemaakt door kleine treedjes en dus ook helemaal niet bedoeld is om te befietsen, staat een houten rusthuisje met een i-bord. Daar kun je op je gemak bekijken welke dingen je in de stad wilt gaan zien of waar je eventueel wilt overnachten.
Leuk bruggetje toch :wink:
Op het bordje staat "Vorsicht Rutschgefahr"

Afbeelding

Michael W schreef:Leuk bruggetje toch :wink:
Op het bordje staat "Vorsicht Rutschgefahr".
Goh, fijn om dat terug te zien... :wink:
Er staat ook "Radfahrer absteigen", maar vielleicht spricht der Zauberer kein Deutsch... :P

Rachel schreef:
Er staat ook "Radfahrer absteigen", maar vielleicht spricht der Zauberer kein Deutsch... :P
Dat is 'm. Het was door de regen zo glad dat ik zelfs lopen bijna naar beneden gleed ondanks de traptreden. Levensgevaarlijk met een bepakte fiets. :x

De tovenaar schreef:
Rachel schreef:
Dat is 'm. Het was door de regen zo glad dat ik zelfs lopen bijna naar beneden gleed ondanks de traptreden. Levensgevaarlijk met een bepakte fiets. :x
En zeker geen vierde bord erbij met "Achtung für gefährliche Hund", gezien de Duitse herder die op de brug staat en je weet niet zeker of je daar langs kunt....

De tovenaar schreef:Dat is 'm. Het was door de regen zo glad dat ik zelfs lopend bijna naar beneden gleed ondanks de traptreden. Levensgevaarlijk met een bepakte fiets. :x
Deze is nog veel erger bij regen :wink:

Afbeelding

De tovenaar schreef:Levensgevaarlijk met een bepakte fiets. :x
Ach, wat heet... 8)

'Considering how dangerous everything is, nothing is really very frightening', zei Gertrude Stein ooit. En zo is het.
:wink:

Michael W schreef:Deze is nog veel erger bij regen :wink:
Maar het verharde fietspad voorbij die brug is wel erg fraai :wink:
Afbeelding

Rachel schreef:
Nou nou,.... iets minder fel mag wel...

Nu wij het toch over bruggen en slecht weer hebben: in de stromende regen fietste ik over deze hangbrug met vier torens. Waar ligt deze brug en over welke rivier :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=MWLTGPBZ

Martin E. van Doornik schreef:Nu wij het toch over bruggen en slecht weer hebben: in de stromende regen fietste ik over deze hangbrug met vier torens. Waar ligt deze brug en over welke rivier :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=MWLTGPBZ
Deze lijkt er verdacht veel op 8)

Afbeelding

Over de Loire bij Langeais in Frankrijk dus :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu wij het toch over bruggen en slecht weer hebben: in de stromende regen fietste ik over deze hangbrug met vier torens. Waar ligt deze brug en over welke rivier :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=MWLTGPBZ
Deze lijkt er verdacht veel op 8)

Afbeelding

Over de Loire bij Langeais in Frankrijk dus :wink:

Afbeelding
Goed geraden! Je verdient een gouden medaille voor de vele oplossingen in dit leuke rubriek! Inderdaad de Loirebrug bij Langeais, ten westen van Tours. Alleen jouw tweede foto geeft slechts een wit vakje met rood kruisje weer.... De foto maakte ik op 27 augustus 2002 tijdens mijn fietstocht in de Loirestreek. Het lijkt of er een scheepswrak onder de brug ligt. Helaas is een groot deel van mijn fietsvakantie zwaar verregend. Fotogenieke brug, "construit en 1937", kijk maar op http://www.neolight.fr/index.php?id_site=1&id_page=108

Op 29 augustus a.s. maak ik een fietstocht in Duitsland, ik kijk ernaar uit!

Martin E. van Doornik schreef:[De foto maakte ik op 27 augustus 2002 tijdens mijn fietstocht in de Loirestreek.
Ik heb in '82 langs de Loire gefietst :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Op 29 augustus a.s. maak ik een fietstocht in Duitsland, ik kijk ernaar uit!
Nou, misschien kom je daar dan ook deze, van louter eenvoud prachtige Jugendstilkirche tegen uit 1907, who knows? :wink:
Afbeelding

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Op 29 augustus a.s. maak ik een fietstocht in Duitsland, ik kijk ernaar uit!
Nou, misschien kom je daar dan ook deze, van louter eenvoud prachtige Jugendstilkirche tegen uit 1907, who knows? :wink:
Helaas, googlen met "Kirche aus 1907" heeft niets opgeleverd. Ik weet het niet.... Mijn fietstocht op 29 augustus vindt in het Oostfriese Krummhörn plaats (zeg maar ten noorden van Delfzijl).

Martin E. van Doornik schreef:Mijn fietstocht op 29 augustus vindt in het Oostfriese Krummhörn plaats (zeg maar ten noorden van Delfzijl).
Ook mooi. Ten Noorden van Emden met een museum voor moderne kunst dat de moeite waard is.

Dit kerkje ligt in de buurt van de Weserradweg. Ongeveer in het midden, dacht ik. :wink:

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Mijn fietstocht op 29 augustus vindt in het Oostfriese Krummhörn plaats (zeg maar ten noorden van Delfzijl).
Ook mooi. Ten Noorden van Emden met een museum voor moderne kunst dat de moeite waard is.

Dit kerkje ligt in de buurt van de Weserradweg. Ongeveer in het midden, dacht ik. :wink:
Zeg maar in de buurt van Minden :wink:

Michael W schreef:Zeg maar in de buurt van Minden :wink:
:lol:

Midden..Minden :P

Rachel schreef: :lol:

Midden..Minden :P
Het is zelfs een stadswijk van Minden :wink: