Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 80 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten
Pipopopo, mooi gedaan, heb je voor niet net iets te brede banden icm met de spatborden? Achter kan je de Nokon nog wel 10 cm inkorten, je kan hier echt lekker korte bochtjes mee leggen zonder dat dat het schakelen beïnvloedt. Zelfde geldt voor voor, hoger kan het stuur niet dus hier heb je nu eigenlijk al te veel. Ook kun je de van de shifters op het stuur nog de indicatoren halen, dan wordt het nog strakker. Als laatste mis ik toch wel een mooie rode reflector of achterlicht (ook rood natuurlijk).
Ziet er goed uit Pipopopo! Staat ie nog bij Breet bikes? Dan kom ik hem volgende week wel even in het echt bewonderen :)
Mijn fiets staat ook al op de santos site, toen nog met de kinderkar er achter.
Nu rijden we met een weehoo:

Afbeelding

de oude foto is:

Afbeelding
Fantastisch, die Weehoo bicycletrailers, waarom hadden ze die vroeger nou niet :( . Daar had ik vroeger ook wel de nodige tijd in hebben willen doorbrengen :D
Veel plezier met deze combinatie!!! Prachtig!

Vincent
Pman schreef:Pipopopo, mooi gedaan, heb je voor niet net iets te brede banden icm met de spatborden? Achter kan je de Nokon nog wel 10 cm inkorten, je kan hier echt lekker korte bochtjes mee leggen zonder dat dat het schakelen beïnvloedt. Zelfde geldt voor voor, hoger kan het stuur niet dus hier heb je nu eigenlijk al te veel. Ook kun je de van de shifters op het stuur nog de indicatoren halen, dan wordt het nog strakker. Als laatste mis ik toch wel een mooie rode reflector of achterlicht (ook rood natuurlijk).
Het spatbord is krap op de foto, is nu verbeterd. Momenteel genoeg ruimte.
Met de kabel bij de derailleur weet ik dat het zeker een stuk korter kan.
Bij het monteren [ëerste x] heb ik de kabel voldoende lengte gegeven, en vind het prima staan. Maar word nog ingekort. De kabels voor hou ik zo. Ik wil wat speling hebben als er iets aan haakt... Er komt nog verlichting op. ook achter :D
urje schreef:Ziet er goed uit Pipopopo! Staat ie nog bij Breet bikes? Dan kom ik hem volgende week wel even in het echt bewonderen :)
De fiets blijft er nog wel een maand staan.
Is nog niet af. Hier en daar moeten nog wat kleine dingetjes veranderd/gemonteerd worden. Niet dat ik daar nog een maand over doe, maar staat daar prima in de etalage tot de temperatuur weer omhoog gaat...
Pipopopo schreef:De spacetoren hou ik even zo.
Ik weet namelijk nog niet wat ik fijn vind op de lange afstand.
Vind het ook niet zo mooi, maar heb wat problemen met me schouders en polsen.
Wil daarom niet direct de pen afzagen.
Om te wennen aan een lager stuur kun je natuurlijk ook wat spacers boven de stuurpen monteren. Dan hoef je nog niet af te zagen.

Afbeelding
Yep. Gaat ook gebeuren :)
Pipopopo schreef:Yep. Gaat ook gebeuren :)
Oja: mooie fiets trouwens :wink:
tjee, wát een fiets. noemen we zoiets 'glossy'. hij rijdt lekker, verrassend lekker trouwens. ondanks het gewicht.
Rode fietsen, zwarte fiets afgewerkt met rood. Rood lijkt een populaire kleur. Leuk dat iedereen zo bezig is met zijn hobby. Mooie fietsen ook.
yubaba schreef:tjee, wát een fiets. noemen we zoiets 'glossy'. hij rijdt lekker, verrassend lekker trouwens. ondanks het gewicht.
Fiets rijd zeker geniaal!!
Vandaag nog wat kleine dingen gedaan aan me bakkie, waaronder de nokon kabels ingekort en cross links gemonteerd zodat ze bij de nokken beter uit komen.

Ik zal binnenkort maar eens een prijs lijstje maken :)
Marco Meijerink schreef:Rode fietsen, zwarte fiets afgewerkt met rood. Rood lijkt een populaire kleur. Leuk dat iedereen zo bezig is met zijn hobby. Mooie fietsen ook.
Vind het leuk als het anders is dan de meeste hebben.
Veel mensen hebben een leuke Santo's of een kogatje.
Maar zijn toch allemaal vrij standaard. Vaak zit er niet echt een speciaal onderdeel op van: Kijk dat is nou origineel. Vandaar dat ik Hope/Nokon/Rood heb gekozen.
Afbeelding

Met mijn zo-goed-als-nieuwe Challenge Furai-26 ligfiets op weg naar Scandinavie, foto is genomen bij de Duitse Waddenzee, mei 2012.
Afbeelding

Paar aanpassingen gedaan aan mijn 28" trekking fiets, ander (vaste) stuurpen, stuur, en zadel, verder is de bekabeling en het achterwiel (velg stond hol :wink:) vervangen.
Mooie kleurtje. Vind de onderbuis best lelijk, maar dat zal wel inherent zijn aan het aluminium... :wink:
Waarom die stuurpen zo gevaarlijk hoog??
Lijkt net alsof de pen bij de eerste spoorwegovergang gaat afbreken. Ik zou hem 46,2cm lager zetten. Een sloping frame met verlengde balhoofdbuis was hier wel op zijn plaats geweest ;).
En heb je bewust gekozen voor dat voorspatbord, die niet voorbij onderkant balhoofd loopt? Waarom geen longblade?
Kleurcombinatie is erg geslaagd overigens, nog een mooie rvs bidonhouder om het geheel af te maken :).
Mooie stijlvolle kleuren combinatie.
Stuur vind ik ook erg hoog staan.
Voor spatbord vind ik niet mooi.
Ik hou niet van die vierkante onderbuis.

Welke banden heb je er op?

Met die 11'5 kilo bagage kom je er wel Matthie.


Henk


kunst en fietswerk
AB schreef:Waarom die stuurpen zo gevaarlijk hoog??
Misschien vind Mattie comfort belangrijker dan mode :wink:

Welke stuurpen heb je trouwens gebruikt Mattie?
Shane schreef:
AB schreef:Waarom die stuurpen zo gevaarlijk hoog??
Misschien vind Mattie comfort belangrijker dan mode :wink:
Wat een onzin, ik maak me zorgen om de degelijkheid van z'n stuurpen die zo ver uitsteekt. Wat heeft dat nou met mode te maken? Vergelijk het eens met je eigen fiets.
Mooie fiets hoor Matthie.

Wat die stuurpen betreft lijkt hij mij niet te hoog te staan in vergelijking tot het zadel.
Of hij echt te hoog staat is af te lezen aan de stuurpen zelf uiteraard. Daar staat een markering op die in het balhoofd hoort te zitten, komt die er boven uit dan wordt het link.