Ok.
Als je de Mergellandroute fietst kom je hier langs.
Maar nu een plaatje uit een ander land en ander jaargetijde. De foto is uit begin jaren 90.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De sneeuw maakte het best lastig. Dat er inmiddels een totaal ander huis staat, maakte het er niet eenvoudiger op. Ik dacht bovendien dat de foto naar het zuiden toe was gemaakt, maar blijkbaar is die witte vlek boven in beeld iets anders. (Een lokale Mariaverschijning? Of ligt Zuid-Limburg ten zuiden van de evenaar?)
Ik stond op de Rode Kruisweg, die op de foto gezien achter het huis uitkomt op de Heijenratherweg. De foto is in ZZW-richting genomen. Gezien de zon - dat is de zon dus - op de foto was het ergens in de vroege namiddag. Late namiddag kan niet want als er sneeuw ligt is het winter en staat de zon laat in de middag al een stuk lager.willem.m schreef: ↑zo 03 jan, 2021 11:05De sneeuw maakte het best lastig. Dat er inmiddels een totaal ander huis staat, maakte het er niet eenvoudiger op. Ik dacht bovendien dat de foto naar het zuiden toe was gemaakt, maar blijkbaar is die witte vlek boven in beeld iets anders. (Een lokale Mariaverschijning? Of ligt Zuid-Limburg ten zuiden van de evenaar?)
Jawel, en te zien op Streetview.
Ik herkende de kerk, het kasteel en de heuvelrug. En dan ben ik nog niet eens een Martin, die de molen waarschijnlijk direct zou herkennen. Kortom, iets teveel aanwijzingen. Maar goed, ik plaats ook regelmatig plaatjes die binnen enkele minuten herkend of gebingd (of tegenwoordig: gegooglelensd) worden.
Als je die bedoelt op de blauwe krat naast de traprechts: mais non! De Franse vlag is links blauw en rechts rood. Aan de linker mast lijkt een Schotse vlag te hangen. De derde vlag (mast ernaast) valt niet te determineren.