Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 78 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3738 berichten
Nee geen fiets van leoprodeo maar van JanW. Heb alleen een link omgezet naar een zichtbaar plaatje. Was het maar waar...
Heb recent een Surly Troll via MP aangeschaft. Ben die nu aan het optimaliseren voor bagage vervoer etc. Foto's volgen .

Gr. Leo prodeo
Nederland ziet er steeds toffer uit met al die Surly's en Salsa's! 8)
Pedalero schreef:Inderdaad mooi geworden die Fargo, Pat. Prachtige kleur ook.

@Henrie: het zijn dirt drops, speciaal ontwikkeld voor atb's. Ik heb me laten vertellen dat met de lengte van de buis (die als het ware is opgerold in de vorm van de drop bars) onderin de beugel rijden meer vering zou moeten geven, zeker bij dit soort ongeveerde fietsen. De zitpositie wordt vaak ook geoptimaliseerd voor het onderin rijden.
Voor op de weg zou dat best comfortabel kunnen zijn. Omdat ze wat naar buiten staan, staan ze wellicht ook wat meer naar de stand van je hand, dan wanneer ze recht naar achteren staan. Maar op een mtb zou ik toch niet snel in de beugels gaan rijden, tenminste niet op een uitdagend parcours. Op de racefiets rij ik trouwens ook vrijwel nooit in de beugels, maar dat is meer omdat ik de zit dan te diep vind...
Het is denk ik een kwestie van gewenning. Als je de hoogte van het stuur afstemt op onderin rijden, wordt het al minder vreemd natuurlijk. Onderin rijden geeft mij juist een fijn gevoel van controle. Wielrenners wordt altijd aangeleerd dat ze bijvoorbeeld onder in de beugels moeten dalen, omdat je bij een hobbel o.i.d. je hand makkelijker van bovenop de remgreep wegschiet dan van onder uit de beugel.
Pedalero schreef:Het is denk ik een kwestie van gewenning. Als je de hoogte van het stuur afstemt op onderin rijden, wordt het al minder vreemd natuurlijk. Onderin rijden geeft mij juist een fijn gevoel van controle. Wielrenners wordt altijd aangeleerd dat ze bijvoorbeeld onder in de beugels moeten dalen, omdat je bij een hobbel o.i.d. je hand makkelijker van bovenop de remgreep wegschiet dan van onder uit de beugel.
Bij dalen zit ik nog wel eens onderin de beugels. Maar dan trap ik meestal niet meer mee, want dat heeft vrij weinig zin boven de 60km/h, aangezien ik dan rond de 120 beenomwentelingen per minuut zit (met als versnelling 50/12). Dan vind ik het geen probleem om even in de beugels te zitten...
Mijn vakantiefiets in opbouw.

Bullitt Race in het oud Engels groen, Frame van gehard aluminium.

Lengte: 245cm
Breedte 47cm
Gewicht +/- 22 kg
Voorwiel 20"
Achterwiel 26"
Shimano Deore / SLX (3x9)

Afbeelding
Lekker apart, hou ik wel van.

Welke drager komt er achterop? :D
robert-hart schreef:Mijn vakantiefiets in opbouw.

Bullitt Race in het oud Engels groen, Frame van gehard aluminium.

Lengte: 245cm
Breedte 47cm
Gewicht +/- 22 kg
Voorwiel 20"
Achterwiel 26"
Shimano Deore / SLX (3x9)

Afbeelding
wow!!
wat ga je hier mee doen?
AB schreef: wow!!
wat ga je hier mee doen?
Zie zijn voorstelling: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=18818

Daarin staan ook links naar verhalen die fietsvakantie-ervaring hebben met een Bullitt.

Renaat
Afbeelding

Hier mijn Avaghon met Rohloff die zich prima gedragen heeft tijdens de beklimming van de Tizi n'Uguent Zegsaoun (2650 m). Deze gabber moet je over wanneer je de doorsteek maakt van de Dades vallei naar de Todra kloof in het Marokkaanse Atlas gebertgte. Tijdens de tocht over rivierbeddingen en keienpaden kwamen de Schwalbe Marathon Plus Tour zeer goed van pas. Nul gaatjes.

Groet, Kees
Mijn fiets, sinds 1 week. Vandaag testrit van 50 km mee gemaakt. Ben er nog niet helemaal over uit of ik tevreden ben met het zadel.
Specs:

Santos TM 2.6 ALU 21 "
Rohloff
Riemaandrijving
HS33
Selle Italia Brookland zadel

Afbeelding
Wat is dat voor een zwart vlak op de staande rechter achtervork bij die Santos?
Zadel zou ik er meteen afgooien. :(

Henk

kunst en fietswerk
Dat is een soort beschermkapje op de plek waar het frame open kan voor de riem.

Wat voor zadel had jij in gedachten Henk ?
Ik ga al jaren voor Brooks maar ook Ghilles Berthoud staat me wel aan. Weet alleen niet of dat voor jouw fiets zo geweldig zou zijn een GB zadel, maar Brooks misstaat zeer zeker niet is duurzaam , zweet niet en zit perfect nadat het is ingereden.
Of anders is er nog Lepper, maar in iedergeval leder.

Als je naar vorige fietsen op dit Topic kijkt zie je dat het meerendeel Brooks rijdt.

Henk

kunst en fietswerk
Brooks zat ik zelf ook al aan te denken inderdaad. Kreeg vanmorgen al na 25 km enigszins last van mijn zitvlak. Later zwakte dat wel weer af gelukkig, maar als ik echt lange ritten ga maken wil ik dat niet hebben.
Bedankt voor de info Henk.
Kijk maar eens naar andere fietsen op dit Topic, meerendeel rijdt Brooks.

Ik zelf ben een echte langeafstandfietser [randonneur] en zit soms dagen achtereen in het zadel, met Brooks heb ik daar absoluut geen last van.
Vorig jaar reedt ik een dag 200 km op een Rolls zadel en kon niet meer zitten ná 150 km.


Henk

kunst en fietswerk
Afbeelding

Hier mag ik mee fietsen de komende jaren. Vandaag de eerste rit mee gemaakt en thuis direct het stuur vervangen voor een vlakker, smaller exemplaar. Overweeg om er nog spatbordjes op te zetten.

Gr Leo
AB schreef:
robert-hart schreef:Mijn vakantiefiets in opbouw.

Bullitt Race in het oud Engels groen, Frame van gehard aluminium.

Lengte: 245cm
Breedte 47cm
Gewicht +/- 22 kg
Voorwiel 20"
Achterwiel 26"
Shimano Deore / SLX (3x9)

Afbeelding
wow!!
wat ga je hier mee doen?
Hoi,

Waarschijnlijk wordt het de groene route naar Barcelona.
Afbeelding
Mijn nieuwe VSF TX800
Afbeelding
Zo heb ik de fiets voor een prikje gekocht

Afbeelding
En zo heb ik die opnieuw afgemonteerd. Er zit ondertussen wel al een andere achterdrager op. Ik wil er volgend jaar de Great Divide mee fietsen.