Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Voor op de weg zou dat best comfortabel kunnen zijn. Omdat ze wat naar buiten staan, staan ze wellicht ook wat meer naar de stand van je hand, dan wanneer ze recht naar achteren staan. Maar op een mtb zou ik toch niet snel in de beugels gaan rijden, tenminste niet op een uitdagend parcours. Op de racefiets rij ik trouwens ook vrijwel nooit in de beugels, maar dat is meer omdat ik de zit dan te diep vind...Pedalero schreef:Inderdaad mooi geworden die Fargo, Pat. Prachtige kleur ook.
@Henrie: het zijn dirt drops, speciaal ontwikkeld voor atb's. Ik heb me laten vertellen dat met de lengte van de buis (die als het ware is opgerold in de vorm van de drop bars) onderin de beugel rijden meer vering zou moeten geven, zeker bij dit soort ongeveerde fietsen. De zitpositie wordt vaak ook geoptimaliseerd voor het onderin rijden.
Bij dalen zit ik nog wel eens onderin de beugels. Maar dan trap ik meestal niet meer mee, want dat heeft vrij weinig zin boven de 60km/h, aangezien ik dan rond de 120 beenomwentelingen per minuut zit (met als versnelling 50/12). Dan vind ik het geen probleem om even in de beugels te zitten...Pedalero schreef:Het is denk ik een kwestie van gewenning. Als je de hoogte van het stuur afstemt op onderin rijden, wordt het al minder vreemd natuurlijk. Onderin rijden geeft mij juist een fijn gevoel van controle. Wielrenners wordt altijd aangeleerd dat ze bijvoorbeeld onder in de beugels moeten dalen, omdat je bij een hobbel o.i.d. je hand makkelijker van bovenop de remgreep wegschiet dan van onder uit de beugel.
Zie zijn voorstelling: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=18818AB schreef: wow!!
wat ga je hier mee doen?
Hoi,AB schreef:wow!!robert-hart schreef:Mijn vakantiefiets in opbouw.
Bullitt Race in het oud Engels groen, Frame van gehard aluminium.
Lengte: 245cm
Breedte 47cm
Gewicht +/- 22 kg
Voorwiel 20"
Achterwiel 26"
Shimano Deore / SLX (3x9)
wat ga je hier mee doen?