Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 754 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34478 berichten
Klopt.
Zelfs dat onheilspellende klopt.
Raadplaatje.PNG
Te moeilijk voor mij.

Deze plek is te herkennen, maar waarschijnlijk niet te raden.
Ik herken het niet maar kan wel een gok doen :wink:
Ergens in Twente, Hengelo?
Poppink schreef:
ma 30 nov, 2020 02:13
Klopt.
Zelfs dat onheilspellende klopt.
Omdat je met een electronisch apparaat in de hand vanuit de auto fotografeerde? Of omdat je van je fiets was afgestapt en midden op de autorijbaan bent gaan staan? Ik vind deze foto off-topic.
Leon schreef:
ma 30 nov, 2020 10:00
Poppink schreef:
ma 30 nov, 2020 02:13
Klopt.
Zelfs dat onheilspellende klopt.
Omdat je met een electronisch apparaat in de hand vanuit de auto fotografeerde? Of omdat je van je fiets was afgestapt en midden op de autorijbaan bent gaan staan? Ik vind deze foto off-topic.
Off-topic omdat de fietser toevallig in de auto een fotootje neemt, dus tijdens een wandeling zou ook niet mogen?
Waar leggen we een grens?
Leon schreef:
ma 30 nov, 2020 10:16
Waar leggen we een grens?
Bij foto's die je van het internet hebt geplukt en niet zelf hebt gemaakt.
Uiteraard moeten het zelfgemaakte foto's zijn. Ik vind bovendien dat ze tijdens een fietstocht, fietsvakantie of tijdens een wandeling, die tijdens een fietstocht of fietsvakantie is gemaakt, gemaakt moeten zijn.
Wat vinden anderen? Want nu is het 1-1.
Leon schreef:
ma 30 nov, 2020 10:22
Uiteraard moeten het zelfgemaakte foto's zijn. Ik vind bovendien dat ze tijdens een fietstocht, fietsvakantie of tijdens een wandeling, die tijdens een fietstocht of fietsvakantie is gemaakt, gemaakt moeten zijn.
Wat vinden anderen? Want nu is het 1-1.
Ik plaats zelf raadplaatjes van plekken waar ik langs fiets of wandel. Dat kan ook een wandeling zijn die niet deel uitmaakt van een fietstocht/-vakantie. Een vanuit de auto genomen foto zonder enige link met fietsen vind ik niet passen.

P.S.
De lucht vind ik wel mooi hoor!

/Edit: Wie herkent de wolk uit het plaatje? 🤪
Leon schreef:
ma 30 nov, 2020 10:22
Uiteraard moeten het zelfgemaakte foto's zijn. Ik vind bovendien dat ze tijdens een fietstocht, fietsvakantie of tijdens een wandeling, die tijdens een fietstocht of fietsvakantie is gemaakt, gemaakt moeten zijn.
Wat vinden anderen? Want nu is het 1-1.
Ik heb ook wel eens foto's vanuit een boot hier geplaatst (ja de fiets was toen wel mee aan boord). Moet kunnen.
Heb ook moeite met de geplaatste foto, edit: ik mis de link met fietsen.
Ik hoe me altijd aan deze stelregel:
Knipsel10.JPG
Staat op de 2e pagina van dit draadje :wink: .
Een foto vanaf een boot die je neemt tijdens een fietstocht: OK.
Een foto vanuit een vliegtuig met de fiets aan boord: OK.
En dan: een foto vanuit een auto met je fiets in de auto op weg naar/van een fietstocht: :?: Lastig.
JanH schreef:
ma 30 nov, 2020 10:52
Heb ook moeite met de geplaatste foto, edit: ik mis de link met fietsen.
Ik zie fietspaden op de foto :lol:
Ik vind dat de foto tijdens een fietsrit of fietsvakantie moet zijn genomen. Verder zou ik als criterium stellen dat er een redelijke mogelijkheid is dat andere fietsers tijdens een fietsreis of fietsvakantie op de de locatie komen. Een locatie die je alleen na een wandeling van een paar kilometer kunt bereiken zou ik niet nemen.
Foto's uit vliegtuigen vind ik niet oké (want die maak je niet tijdens je fietsreis), vanuit een veerboot juist wel.
FransD schreef:
ma 30 nov, 2020 11:12
Foto's uit vliegtuigen vind ik niet oké (want die maak je niet tijdens je fietsreis), vanuit een veerboot juist wel.
Ik heb wel een paar keer luchtfoto's als raad plaatje geplaatst, waarbij ik had verklaard dat m'n fiets aan boord van het vliegtuig was en daar had niemand bezwaar tegen.... Waar is specifiek de grens dan?
Jullie hebben een punt.
Zelf gemaakt, fiets, mijn voorkeur zou daarbij zijn Nederland.
Daarom @Tovenaar, ergens in Twente.
20140314_0833_IMG_0197_S110.JPG
20141016_1237_IMG_1426_S110.JPG
20141123_1246_IMG_1698_S110.JPG
20130330_0801_CAM00219_P970.JPG
Mooie serie foto's!
Zomaar een gok op basis van de OFM: https://goo.gl/maps/Qrfq5GfZcuEmoBQK9
OFM?

Warm.
De foto's zijn genomen op een vaste locatie, met verschillende camera's.
OFM = Openmfietsmap, op basis van Openstreetmap data kan je zien waar er een fietsstrook ligt (mits in kaart gebracht natuurlijk) Zie http://mijndev.openstreetmap.nl/~ligfie ... FFFFFFFFFF Kan geen andere weg in de buurt zien die aan die criteria voldoet.
De weg is goed, nu de plek.
Misschien hebben ze de verkeersborden gedraaid? De bomen lijken er wel op.
https://goo.gl/maps/JnNEMM1DexdW9mAw6