Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 75 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35074 berichten

Leuk optrekje, maar waar staat het? :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:Leuk optrekje, maar waar staat het?
Optrekje? Dit is toch een 'zamek'-je. :roll: Typisch poolse herfstige bomen, toch? Die hierboven niet gevonden. :?
Maar deze is ook mooi. :P
Afbeelding

Rachel schreef:Optrekje? Dit is toch een 'zamek'-je. :roll: Typisch poolse herfstige bomen, toch? Die hierboven niet gevonden. :?
Het is niet in Polen maar in Duitsland, een Schloß dus :wink:
In 2006 is het aan een Amerikaan verkocht.

Afbeelding

Michael W schreef:Het is niet in Polen maar in Duitsland, een Schloß dus :wink:
In 2006 is het aan een Amerikaan verkocht.
Voorgezegd. :?
11.09.2006
Schloss Derneburg verkauft

von: jhs

Es begann mit dem Verkauf von 120 Arbeiten zeitgenössischer, deutscher Künstler die in 26 Räumen des Schlosses von Georg Baselitz untergebracht waren. Käufer war der Amerikaner Andrew J. Hall, Chef der Firma Phibro. Die Werke sind bereits in New York.

Jetzt hat der Amerikaner das Schloss Derneburg in Niedersachsen von Baselitz gekauft. Es soll in ein Museum werden, vielleicht mit den Werken, die jetzt in New York lagern und Arbeiten von Baselitz. Über 80 Räume befinden sich in dem Gebäude.

Das Inventar des Schlosses wurde über das Kunsthaus "Schloss Ahlden" aufgelöst, ca.800 Einrichtungsgegenstände für die oft das 2-3 fache des Mindestpreises geboten wurden. Die Käufer kamen aus Japan, China, Russland und USA (auch einige aus Deutschland). Die Höhe des Erlöses wurde nicht bekannt gegeben.

Baselitz zieht nach Bayern, wie es heißt an den Ammersee.
Afbeelding
Georg Baselitz in Derneburg :wink:

Rachel schreef: Voorgezegd. :?
Dat was dus een goede hint :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef: Voorgezegd. :?
Dat was dus een goede hint :wink:
Beetje veel te goed. :P

Tussen Bad Gandersheim en Goslar op de R1 een afsteker maken naar Holle dan maar. :wink:

Rachel schreef:Tussen Bad Gandersheim en Goslar op de R1 een afsteker maken naar Holle dan maar. :wink:
[relame]De Hanzefietsroute gaat over het paadje tussen het kasteel en de meertje (zie gewijzigde luchtfoto hierboven)[/reclame] :wink:

In de directe omgeving zijn 2 campings !!

Kijk,... :D nou komt de aap uit de mouw... :wink:

Haike schreef:Kijk,... :D nou komt de aap uit de mouw... :wink:
Een sympatiekere aap dan die in het sleetse Rohloff-pakje! 8) En ik kan nog wel wat meer rafelige (wereld-)fietserige kledingstukjes noemen inmiddels, hoor! :?

Michael W schreef:
Rachel schreef:Tussen Bad Gandersheim en Goslar op de R1 een afsteker maken naar Holle dan maar. :wink:
[relame]De Hanzefietsroute gaat over het paadje tussen het kasteel en de meertje (zie gewijzigde luchtfoto hierboven)[/reclame] :wink:

In de directe omgeving zijn 2 campings !!
Ja maar dan moet ik die achteruittrappend gaan fietsen. :roll:

Rachel schreef:
Haike schreef:Kijk,... :D nou komt de aap uit de mouw... :wink:
Een sympatiekere aap dan die in het sleetse Rohloff-pakje! 8) En ik kan nog wel wat meer rafelige (wereld-)fietserige kledingstukjes noemen inmiddels, hoor! :?
Nou nou, rustig maar, ik heb er persoonlijk helemaal niet zo'n moeite mee dat Michael ff laat zien waar hij mee bezig is, ik vind het wel leuk. En ik wil die route zelf ook nog een keer gaan rijden, of een deel ervan...

Wat een Rohllofnaaf er mee te maken heeft ontgaat me een beetje.... maar dat kan aan mij liggen :lol:

Haike schreef:...maar dat kan aan mij liggen :lol:
Yep idd.

Ik noem het rijtje: Rohloff, Schmidts Orginal Nabendynamo, Verbund Selbstverwalterter Fahrradbetriebe fiets und so weiter, und so weiter! :D

Rachel schreef: Ja maar dan moet ik die achteruittrappend gaan fietsen. :roll:
met GPS niet hoor :wink:

Haike schreef:Nou nou, rustig maar, ik heb er persoonlijk helemaal niet zo'n moeite mee dat Michael ff laat zien waar hij mee bezig is, ik vind het wel leuk. En ik wil die route zelf ook nog een keer gaan rijden, of een deel ervan...
Groot probleem daar; een leuke veldweg is sinds kort afgesloten met een groot hek, heeft vast die Amerikaan op z'n geweten :cry:

Michael W schreef:
Haike schreef:Nou nou, rustig maar, ik heb er persoonlijk helemaal niet zo'n moeite mee dat Michael ff laat zien waar hij mee bezig is, ik vind het wel leuk. En ik wil die route zelf ook nog een keer gaan rijden, of een deel ervan...
Groot probleem daar; een leuke veldweg is sinds kort afgesloten met een groot hek, heeft vast die Amerikaan op z'n geweten :cry:
Ik heb nog wel een ijzerzaag.... :wink:

Haike schreef:Ik heb nog wel een ijzerzaag.... :wink:
Altijd handig om onderweg bij je te hebben :wink:

Ik vind vast wel iemand die daar toevallig binnenkort heen gaat en even een alternatief van 3.3 km wil onderzoeken.

Rachel schreef:Tussen Bad Gandersheim en Goslar op de R1 een afsteker maken naar Holle dan maar. :wink:
In Bad Gandersheim linksaf de gemarkeerde Radweg zur Kunst volgen tot Klein Düngen. Daar rechtsaf en je bent er. :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:....en je bent er. :wink:
:shock: Dat is een nogal optimistische kijk op de loop der dingen.

Ik houd het in beraad, hiha. :wink:

Een wondermooi route-icoontje trouwens, met een fantastisch vormgegeven bijbehorende webstek. Beetje opgewarmde hap die route, dat wel. :P

Rachel schreef:
Haike schreef:...maar dat kan aan mij liggen :lol:
Yep idd.

Ik noem het rijtje: Rohloff, Schmidts Orginal Nabendynamo, Verbund Selbstverwalterter Fahrradbetriebe fiets und so weiter, und so weiter! :D
Nou ik zal dan maar eens een bezoek aan de huisarts gaan afleggen....

Haike schreef:Nou ik zal dan maar eens een bezoek aan de huisarts gaan afleggen....
Dat is volledig op eigen risico. :D