Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 73 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34359 berichten

Nu fietsen wij weg uit het land van wijn, stokbrood en stinkknoflook naar het noorden. Op de foto van 26 juni 2008 staat mijn fiets bij een bord met de tekst: "Je staat nu bij de 60e breedtegraad. Hier sta je op één lijn met St. Petersburg in Rusland, de zuidpunt van Groenland en Seward in Alaska." Hier stond ik dus precies eenderde van de Noordpool en tweederde van de evenaar verwijderd! Maar hoe heet het dorp waar het bord staat en het meer op de achtergrond? 8) :wink: 8) :wink: www.mijnalbum.nl/Album=WRCP4TRW

Fagersta in Zweden

Afbeelding

Michael W schreef:Fagersta in Zweden
Helaas fout. Fagersta ligt ten noordwesten van Stockholm. Het is Råda (spreek uit: rooda) en het meer op de achtergrond heet Rådasjön. Open www.hitta.se (de Zweedse google maps), typ de naam Råda in Var? en zoom in op 6. Het bord staat aan de noordoever van het riviertje, pal naast de brug in de gele weg nr. 62.
Toch wel een leuk bord. Hoe kom je aan de foto?
Het fietspad op de voorgrond is van de Klarälvsbanan, een van de mooiste fietsroutes van de wereld! Om nooit genoeg van te krijgen. Een paar honderd meter verderop staat een restaurant met Nederlandse uitbaters, de Råda Rasta van de familie Van de Weerd uit Bennekom. Goed om je vermoeide benen even te strekken onder genot van 'n sinas en 'n broodje kroket van hun eigen fabrikaat.

Martin E. van Doornik schreef:Toch wel een leuk bord. Hoe kom je aan de foto?
Gewoon googelen op 60:e breddgraden :wink:
Het is direct de eerste foto die er uit rolt.
...breken. Guido Metsers stuurde me zojuist het volgende bericht:
Van: Guido Metsers
Datum: 8 juli 2008 15:23:39 GMT+02:00
Aan: Rachel
Onderwerp: RE: Ruzie over Rebecca!


Dag Rachel!



Wil best als scheidsrechter optreden hoor. Het zit zo: Het beeld in Middelburg is van oorsprong inderdaad van plaatstaal en geplaatst in 1977.

De ligstoelen zijn nog altijd hetzelfde, het beeld zelf is verschillende keren dusdanig toegetakeld door vandalen (ingedeukt, been afgezaagd, je krijgt het niet verzonnen!) dat restauratie noodzakelijk was.

Uiteindelijk is besloten om de dame in brons te gieten.



Gemeente Katwijk wilde ook graag een Vrouw in ligstoel. Het is geen kopie (dat vond ik wat al te gemakkelijk), maar een variant op het beeld in Middelburg, zeg maar een “zusje”. Zo heeft zij een badpak aan, de houding van de armen is anders en nog zo wat details. De stoelen zijn opnieuw vervaardigd. Niet identiek dus, dus ook niet van dezelfde gietmal, maar net even een andere versie.

Opgelost??

Hartelijke groet,

Guido Metsers.
Blijkt dus nu dat jij, Michael W het bij het rechte eind hebt. Ik ben niet boos maar wel een beetje verdrietig... :D

[Dat stukje van mart en rennes/nantes is me ontgaan :? ]
edit: mailadres metsers weggehaald.
Rachel schreef: Ik ben niet boos maar wel een beetje verdrietig... :D
Wel leuk dat hij de moeite neemt om even te reageren :wink:
Michael W schreef:Wel leuk dat hij de moeite neemt om even te reageren :wink:
Yep. Kan ik hem meteen wat beeldrechtdingen vragen. Hij heeft zijn werk nl goed afgeschermd. 8)
Rachel schreef:
Michael W schreef:Wel leuk dat hij de moeite neemt om even te reageren :wink:
Yep. Kan ik hem meteen wat beeldrechtdingen vragen. Hij heeft zijn werk nl goed afgeschermd. 8)
Kan je ook bij de stichting Beeldrecht hoor !! http://www.beeldrecht.nl
Michael W schreef: Kan je ook bij de stichting Beeldrecht hoor !! http://www.beeldrecht.nl
Weet ik wel maar hij heeft het goed onder controle. Je vindt bijvoorbeeld vrijwel nergens beeldmateriaal van zijn werk dan op zijn site of gelinkt aan zijn site. :wink:
Rachel schreef: beeldmateriaal van zijn werk
Dat valt ook onder het copyright/beeldrecht en daarvoor moet je gewoon betalen (of er moet veel van de omgeving bij staan).
Ook een zelfgemaakte foto van de Erasmusbrug mag je niet publiceren zonder te betalen. Wel weer met voldoende omgeving.

Hij heeft een goede advocaat :wink:
Michael W schreef:Hij heeft een goede advocaat :wink:
Blijkbaar. De meeste kunstenaars die ik ken hebben daar de centen niet voor. :? :wink:
Rachel schreef:...breken. Guido Metsers stuurde me zojuist het volgende bericht:
Van: Guido Metsers
Datum: 8 juli 2008 15:23:39 GMT+02:00
Aan: Rachel
Onderwerp: RE: Ruzie over Rebecca!


Dag Rachel!



Wil best als scheidsrechter optreden hoor. Het zit zo: Het beeld in Middelburg is van oorsprong inderdaad van plaatstaal en geplaatst in 1977.

De ligstoelen zijn nog altijd hetzelfde, het beeld zelf is verschillende keren dusdanig toegetakeld door vandalen (ingedeukt, been afgezaagd, je krijgt het niet verzonnen!) dat restauratie noodzakelijk was.

Uiteindelijk is besloten om de dame in brons te gieten.



Gemeente Katwijk wilde ook graag een Vrouw in ligstoel. Het is geen kopie (dat vond ik wat al te gemakkelijk), maar een variant op het beeld in Middelburg, zeg maar een “zusje”. Zo heeft zij een badpak aan, de houding van de armen is anders en nog zo wat details. De stoelen zijn opnieuw vervaardigd. Niet identiek dus, dus ook niet van dezelfde gietmal, maar net even een andere versie.

Opgelost??

Hartelijke groet,

Guido Metsers.
Blijkt dus nu dat jij, Michael W het bij het rechte eind hebt. Ik ben niet boos maar wel een beetje verdrietig... :D
Ik ook :cry:
Haike schreef:Ik ook :cry:
Ach ja, zo is het leven :wink:

Al een weekje niks. Dus maar weer 'ns een nieuw Raad-plaatje:

Afbeelding

Raai

Raai schreef:Al een weekje niks. Dus maar weer 'ns een nieuw Raad-plaatje:
De Giant Sand Dunes bij Lancelin ? :wink:

Nee Michel. 'T is noch Down Under, noch zand. Ik heb ook niet gefotoshopped. 'T is echt zo wit als het eruit ziet.

Raai

Raai schreef:Nee Michel. 'T is noch Down Under, noch zand. Ik heb ook niet gefotoshopped. 'T is echt zo wit als het eruit ziet.

Raai
Een zoutberg in Portugal ? :wink:

Michael W schreef: Een zoutberg in Portugal ? :wink:
Nee, Michael. 'T is noch in Europa, noch zout.

Raai

Weet je zeker dat het geen zand is?

Waarom: kleding (zittend met een zomerbroek) Lopen op blote voeten!

Ik zeg toch: White Sands, New Mexico USA

Afbeelding

Zelfde schoteltje of sleetje!!!

http://www.sacredsites.com/americas/uni ... sands.html

gipskristallen of gipsduinen :wink:

"Het White Sands National Monument is een park en nationaal monument in de Verenigde Staten, op ongeveer 25 km verwijderd van de Alamogordo in New Mexico op een hoogte van 1291 meter. Het gebied is door bergen omringd in de valei Tularosa Basin en bevat het zuidelijke deel van een 710 km² groot veld met zandduinen van gipskristallen."