Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 72 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34359 berichten

Rachel schreef:Simpel? Nee. Mooie fiets? Ja.
Is het in de buurt van de Weipoort?
Nee, als je even niet naar die mooie fiets kijkt, maar je hoofd iets naar links draait, zie je in de verte dit ...

Afbeelding

Michael W schreef:Nee, als je even niet naar die mooie fiets kijkt, maar je hoofd iets naar links draait, zie je in de verte dit ...
Dat ziet er weer uit als Lage Vuursche, Baarn enzo... :? :roll:
Of, hier fiets ik weleens langs,
Afbeelding
met 's zomers ook koeien voor de deur. 't Is 't niet. :?

Rachel schreef:
Michael W schreef:Rome ?
:lol:

Ik gok op NY! :wink:

(Zeker géééén Nantes :? )
Het is TOCH WEL NANTES in Frankrijk. De belangrijke gebeurtenis is de finish van de derde etappe van de Tour de France. De beroemde schrijver Jules Verne heeft in Nantes gewoond.

Rachel schreef:Dat ziet er weer uit als Lage Vuursche, Baarn enzo... :? :roll:
Verkeerde omgeving; Maarssen is ook fout :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Dat ziet er weer uit als Lage Vuursche, Baarn enzo... :? :roll:
Verkeerde omgeving; Maarssen is ook fout :wink:
Helaas. :? Dan moet ik me langdurig gaan heroriënteren. :wink:

Martin E. van Doornik schreef:Het is TOCH WEL NANTES in Frankrijk. De belangrijke gebeurtenis is de finish van de derde etappe van de Tour de France. De beroemde schrijver Jules Verne heeft in Nantes gewoond.
Ik dacht al wat doet die franse auto daar voor de pharmacie :wink:

Rachel schreef:Helaas. :? Dan moet ik me langdurig gaan heroriënteren. :wink:
Tip: in 1937 is daar iets heel belangrijks gebeurt :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Helaas. :? Dan moet ik me langdurig gaan heroriënteren. :wink:
Tip: in 1937 is daar iets heel belangrijks gebeurt :wink:
Je gaat me nou niet vertellen dat daar ook een etappe van de tour is geëindigd. 8)


(Er staan weliswaar geen Franse auto's voor de deur, maar toch..) :wink:

Rachel schreef:Je gaat me nou niet vertellen dat daar ook een etappe van de tour is geëindigd. 8)
(Er staan weliswaar geen Franse auto's voor de deur, maar toch..) :wink:
Er waren toen maar liefst bezoekers uit de hele wereld daar :wink:

Michael W schreef:Er waren toen maar liefst bezoekers uit de hele wereld daar :wink:
Niet alles voorzeggen. :D Nu moet ik het zelf uitzoeken... :wink: :arrow:

Heeft het iets met padvinders te maken? :roll:

Afbeelding

Rachel schreef:
Michael W schreef:Er waren toen maar liefst bezoekers uit de hele wereld daar :wink:
Niet alles voorzeggen. :D Nu moet ik het zelf uitzoeken... :wink: :arrow:

Heeft het iets met padvinders te maken? :roll:

Afbeelding
dan is ´t Panneland in vogelzang / bloemedaal
landgoed "Huis te Vogelenzang".

Afbeelding

Hier gaat het ongeasfalteerde kerkpad naar toe, de kerk in Vogelenzang.
De weg waar m'n fiets stond heet 2e doodweg. De 1e Doodweg heeft een nieuwe naam gekregen, nadat er een Psychogeriatrisch Verpleeghuis aan werd gebouwd. :wink:

Die wereldbijeenkomst was van de Robert Baden-Powell padvinders, waar ik me nooit toe aangetrokken heb gevoeld :wink:

Het huis is Huis te Vogelenzang.

jasmon schreef:dan is ´t Panneland
Het Panneland ligt een kleine twee kilometer verderop; dat is de ingang naar de Amsterdamse Waterleidingduinen. De gezellige blokhut aldaar heet 't Panneland.

Michael W schreef:De weg waar m'n fiets stond heet 2e doodweg. De 1e Doodweg heeft een nieuwe naam gekregen, nadat er een Psychogeriatrisch Verpleeghuis aan werd gebouwd. :wink:
Lijkt me een hele geruststelling voor de mensen in dat verpleeghuis. Bij een tweede dood kan ik me eerlijk gezegd nog minder voorstellen. :wink:

Rachel schreef:Lijkt me een hele geruststelling voor de mensen in dat verpleeghuis. Bij een tweede dood kan ik me eerlijk gezegd nog minder voorstellen. :wink:
Ze verblijven nu aan de Nieuweweg :wink:

Ik denk omdat die 2 doodwegen vlak bij elkaar lagen dat ze werden "genummerd", maar daar ben ik niet zeker van.

Michael W schreef:Ze verblijven nu aan de Nieuweweg :wink:

Ik denk omdat die 2 doodwegen vlak bij elkaar lagen dat ze werden "genummerd", maar daar ben ik niet zeker van.
:lol: Vlug naar mart. :arrow:

Michael W schreef: Rome ?
De huizen op de foto van Nantes zijn overduidelijk karakteristiek Frans, vrijwel alle ramen in Franse steden reiken tot aan de vloer, als het ware smalle openslaande deuren met smeedijzeren balkonhekjes ervoor. De Franse straathoeken zijn in veel gevallen afgeschuind. Parijs is daar een goed voorbeeld van.
Hoge Italiaanse huizen hebben in veel gevallen kleinere ramen zonder ijzeren hekjes.

Rachel schreef: :lol: Vlug naar mart. :arrow:
Die Mart liet wel wat vaag in het midden of Nantes nu wel of niet bij Bretagne hoort :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef: :lol: Vlug naar mart. :arrow:
Die Mart liet wel wat vaag in het midden of Nantes nu wel of niet bij Bretagne hoort :wink:
Volgens info is Rennes officieel de hoofdstad van Bretagne, maar de prefect (een soort gouverneur of CdK) woont in Nantes!

Martin E. van Doornik schreef:Volgens info is Rennes officieel de hoofdstad van Bretagne, maar de prefect (een soort gouverneur of CdK) woont in Nantes!
Voor 1941 was Nantes de hoofdstad van Bretagne, nu Rennes.
Officieel ligt Nantes niet meer in Bretagne maar in het departement Loire-Atlantique, waar het wel de hoofdstad van is.

Rennes is trouwens ook een mooie gezellige stad met veel vakwerkhuisjes :wink:

Afbeelding