Dat is nou precies de plek waar ik die foto heb gemaakt met die half verscholen kerk op de achtergrond....
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nu effe geen zin meer, ben chagrijnig. Vannacht was er zwaar onweer met slagregens en wervelwinden. Zo erg, dat het water over de deurdrempels binnen kwam. Vanmorgen in de omgeving gaan kijken. Onze tuin is nu een ravage, en de erachter gelegen moestuin helemaal vernield, geen tomaat meer over. Overal afgerukte boomtakken. Druk doende de tuin van de rommel te verlossen. Gelukkig liggen de dakpannen nog op hun plaats. De reusachtige boom van twee huizen verderop, waar wij al 34 jaar tegenaan keken, heeft het niet overleefd en de gemeente heeft hem opgeruimd. De stam was aan de grond 1,40 meter dik.
Nu is een boom geen Domtoren, maar wel een leuke analogie met de Domkerk en toren.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 21 aug, 2020 17:45Dank je Peter van Rijn, tijdens de werkzaamheden van de gemeente kwamen er ook vakantiefietsers langs, dit is tenslotte een LF-10 route. Zij mochten via de tuinen van de buren omfietsen. Die boom was hét gezicht van onze straat. Alsof je de Domtoren uit Utrecht wegrukt.... Mijn vrouw is nog niet aanspreekbaar.
Dat had mijn vader me in 1961 of '62 al verteld, toen wij de Domtoren hadden beklommen. Op Wikipedia is er zoveel over te vinden. Rond 1970 zat ik op school in Utrecht en heb elders in de Domstad ook Engels gestudeerd._Peter_ schreef: ↑vr 21 aug, 2020 18:54Nu is een boom geen Domtoren, maar wel een leuke analogie met de Domkerk en toren.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 21 aug, 2020 17:45Dank je Peter van Rijn, tijdens de werkzaamheden van de gemeente kwamen er ook vakantiefietsers langs, dit is tenslotte een LF-10 route. Zij mochten via de tuinen van de buren omfietsen. Die boom was hét gezicht van onze straat. Alsof je de Domtoren uit Utrecht wegrukt.... Mijn vrouw is nog niet aanspreekbaar.
Waarom staat de toren los?
In 1674 verwoestte een tornado het schip van de Domkerk, sindsdien is er een groot gat tussen toren en kerk. Voor die tijd zaten toren en kerk trouwens niet helemaal vast aan elkaar: er was een brugverbinding tussen beide delen, de 'Bisschoploge', met daarin de kapel voor de bisschop. De brokstukken van het ingestorte schip zijn blijven liggen tot 1826, pas toen ontstond het Domplein.
zullen we maar weer verder gaan. In het Kletspraat cafe is vast wel een luisterend oor, bier staat klaar, de houtkachel brand.
Het ziet er zo opgeruimd uit, langs een rivier in Duitsland?
Vers geschilderd industrieel spul, dan denk ik eerder aan het Ruhrgebiet. Een of andere See aldaar, Kemnader See of Baldeneysee of zo?Jan-Joost schreef: ↑zo 23 aug, 2020 12:04OK. Eens kijken of ik met wat hardop denken de oplossing dichterbij kan krijgen, want ik heb geen idee..
[...] 2 industrieel-aandoende silo's op een soort kade, [...] een oude industriekade [...]
Ik gok op het laatste: zitten we ergens aan de Noord-Duitse kust?
Ik heb eens vroeger langs de vaart in Diemen, bij de inmiddels afgebroken kerk, een dergelijke trechter gezien, maar vierkant van vorm. Daar reed ik dagelijks per bus langs, naar school en terug. Het hele oude dorp van Diemen is inmiddels aan de slopershamer ten offer gevallen. Nu een van de lelijkste plaatsen van Nederland.alstro schreef: ↑zo 23 aug, 2020 14:54Duitsland is goed
Het is geen industrieel gebied
Met uurtje fietsen vanaf de grens moet het wel lukken
De silo heeft vroeger een functie gehad, maar is blijven staan nadat ie niet meer nodig is. Staan er trouwens 2 en je kan met trap naar boven waar een uitzicht punt gemaakt is.
Had wel verwacht dat een route maker/ schrijver hier het wel geweten had.