door
rtk » do 30 aug, 2007 20:05
peter de rijk schreef:bert sitters schreef:Het valt mij van jou tegen, dat je dit weer naar voren haalt in een toch al verhitte discussie. En wat heb ik verdraaid?
Lees de posting van Dick en Els van 11:31 uur van vandaag nog eens goed, daarin wordt precies de vinger op de zere plek gelegd.
Verder ga ik er echt geen woorden meer aan vuil maken.
In wandelend Nederland zit men een stuk rustiger in deze materie. Ik zal het volgende voorbeeld geven:
De Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging organiseert oa bergwandelingen. Dit wordt in feite gedaan door enthousiaste wandelaars die binnen en buiten de vereniging wandelaars werven om mee te gaan op een bepaalde reis, die zij dan ook leiden. Vervolgens wordt deze reis ingekocht bij bijvoorbeeld SNP om de kosten van reis en onderdak te drukken want SNP koopt dat nou eenmaal groot in.
Die wandelaars maken zich echt niet druk over eventuele commercieel belangen van SNP en/of de organisator. Als de reis maar Ok is.
Aan de reacties van medereizigers uit het Thailand voorbeeld maak ik op dat er blijkbaar een grote behoefte bestond om zo'n reis te maken en is de begeleider een aansprekend persoon, mede gezien zijn publicaties.
Wie kan hier nou ongelukkig van worden? Er zijn toch alleen maar mensen geholpen en gelukkig gemaakt ?
Bovendien kan ik door de link onder de berichten prima zien waar hij zijn brood mee verdient en als ik twijfel kan ik het altijd vragen. In het Forum dan wel in een PB.
Als onafhankelijke en onbelanghebbende heb ik het niet als stuitend ervaren.
Ik vind het ook frappant dat de mensen die er over vallen allemaal al de "reputatie" van deze persoon kennen. Zij kunnen dus iig niet benadeeld zijn, zij wisten waar ze aan toe waren. Of zijn er ook klachten van mensen die niet wisten waar ze aan toe waren ? Wat is er nou eigenlijk voor "verschrikkelijks" gebeurd dat met name dit voorval zo uitvoerig besproken wordt ? Ik snap het niet, zie ik nou iets over het hoofd ?
Groet,
Rolf