Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat voor baan hebben wereldfietsers? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Wat voor baan hebben wereldfietsers?

254 berichten

Ik studeer Maritiem Officier(HBO). in de volksmond beter bekend als de hogere zeevaartschool. Tijdens mijn studie valt er niet heel veel te fietsen, uitgezonderd van de vakanties dan. (die heb ik gelukkig in overvloed :D ).
Eenmaal klaar met mijn opleiding kan ik rekenen op een slordige 26 weken vakantie per jaar. Vreemd dat ik nog geen zeelui ben tegengekomen in deze topic.... tijd zat zou ik zeggen :P

mzzl, Jaron

>>deze wereldfietser<< treedt tijdens zijn reis op als clown.
O ja, en zelf schrijf ik software bij een energieadviesbureau. Tijd zat dus om dit forum te volgen; ik ben niet lui, ik doe aan energiebesparing.

Vincent Schol schreef:>>deze wereldfietser<< treedt tijdens zijn reis op als clown.
O ja, en zelf schrijf ik software bij een energieadviesbureau. Tijd zat dus om dit forum te volgen; ik ben niet lui, ik doe aan energiebesparing.
Grandioos!!
Die Clown dan!

(klein onderonsje) Maar jij ook hoor na die cakjes. Mijn voorkeur gaat ook uit naar groen(te) Vincent. :wink:

Ik ben leraar Nederlands op een middelbare school. Dit jaar hebben leerlingen uit klas 3 en 4 (vmbo - havo - atheneum) last van mij.

4e jaars student aan de opleiding Sport & Bewegen te Zwolle (Windesheim).
Net begonnen met afstuderen dus ik hoop in Juni klaar te zijn en mijn papiertje op zak te hebben.

Pas dan heb ik waarschijnlijk tijd om eens goed te gaan fietsen..helaas!
Eerst een jaartje er tussen uit en misschien daarna verder studeren (Lichamelijke Opvoeding of Bewegingswetenschappen)

Student werktuigbouwkunde aan de Avans Hogeschool.

Als student heb je wel genoeg vakantie en een fietsvakantie is niet duur.

Ik ben bibliothecaris/documentalist bij een universiteitsbibliotheek. Fietsen is voor mij dan ook de ideale manier om eens in beweging te komen :D.

Ik heb ook redelijk wat vakantiedagen, dus dat komt mooi uit. Ik zit nog even te grasduinen in dit topic en zie de discussie over het onderwijs: inderdaad mijn vrouw werkt als ondersteunend personeel in het onderwijs, en is daarom gebonden aan de schoolvakanties. Je kunt niet schuiven. Dat wordt nog "erger" nu we kinderen hebben.

Over de instelling van vakantiefietsers. Vakantiefietsers zijn over het algemeen meer levensgenieters volgens mij, voor wie waarden als carrière en een hoog inkomen betrekkelijker zijn dan voor veel anderen.

Groeten,

Guus

wat ook een interessante invalshoek is van "wie zijn die vakantiefietsers nu eigenlijk" is die van, zijn er kinderen??? Hoewel het (soms) :wink: erg leuk is vormen kinderen een enorme beperking in de (sociale) mobiliteit. Hoewel dat manco weer een grond kan vormen om juist te gaan fietsen :lol:

Maar wat een reacties op die vraagstelling van jou!! :shock:

Hou de voortgang van het door jou aangdragen onderwerp met belangstelling bij!!

Groeten Walter

Nee er zijn geen kinderen.
Lang leve de vrijheid en de lange FIETS-vakanties!!!! 8)


Blanche,
organisatieadviseur Binnenlandse Zaken
spaart met overwerken zo'n 10 weken verlof per jaar

Blanche schreef:
Blanche, organisatieadviseur Binnenlandse Zaken spaart met overwerken zo'n 10 weken verlof per jaar
Tsja, dat is het voordeel van een grote organisatie, mensen kunnen jouw werk (gemakkelijker) overnemen. Als je in een klein bedrijf werkt, kun je overwerken wat je wilt, maar weggaan is het probleem ;)

Jeetje, het topic is weer helemaal op gang gekomen. Leuk!

Opmerkelijk is dat er zo'n verschil zit in het aantal vakantiedagen die ieder heeft. Ik begrijp dat dit ook met overwerk bij elkaar wordt gespaard. Die mensen hebben dan ook vaak een 36-urige werkweek i.p.v. 40 uur. Opvallend is ook dat vooral een lerares moet klagen over te weinig vakantie. 6 weken in de zomer en dan nog al te vaak een week vrij (voorjaarsvakantie, meivakantie, herfstvakantie en kerstvakantie) Nou sorry hoor, maar ik en vele met mij moeten het doen met slechts 5 weken per jaar en geen dag meer.
Maargoed, daar gaat dit topic niet over. Ik heb weer even een tussenstand gemaakt.

21 leraren 17%

21 studenten 17%

13 ambtenaren 10%

66 overigen 52%

1 werkloze 1%

3 AOW-ers 2%

1 clown 1%

audrey schreef:Jeetje, het topic is weer helemaal op gang gekomen. Leuk!

21 leraren 17%
21 studenten 17%
13 ambtenaren 10%
66 ambtenaren 52%
1 werkloze 1%
3 AOW-ers 2%
1 clown 1%
[pietlutten] err de clown is geen forumbezoeker (dacht ik), maar een leuk voorbeeld.
ook klopt de naam of het percentage bij één van de ambtenaren niet helemaal. [/pietlutten]

Deimor schreef:
Blanche, organisatieadviseur Binnenlandse Zaken spaart met overwerken zo'n 10 weken verlof per jaar
Tsja, dat is het voordeel van een grote organisatie, mensen kunnen jouw werk (gemakkelijker) overnemen. Als je in een klein bedrijf werkt, kun je overwerken wat je wilt, maar weggaan is het probleem ;)

@ Deimor >>
Denk dat het ook aan het soort werk ligt. Ik werk in een organisatie met totaal 50 mensen. Ikzelf zit in de staf met 5 mensen. Mijn werk wordt eigenlijk niet echt door niemand overgenomen tijdens mijn vakantie. Mijn werk kan ik grotendeels zelf voor een heel jaar inplannen op basis van het jaarplan van het bedrijf. Ik zorg er dus zelf voor dat de pieken niet net in mijn vakantie vallen. Zo heeft niemand er last van als ik langer weg ben.
Zomers ben ik dan zo'n vijf soms zes weken weg en de rest van mijn vrije dagen verdeel ik in vakanties van twee tot een week over het hele jaar.


@ Audrey >>>
Moet je ook regelmatig s'avonds nog es opdraven op je werk nadat je al een volledige dagtaak achter de rug hebt? Kortom dagen draaien van acht uur s'ochtends tot 10 uur s'avonds?
Nou mijn man, een docent moet dat wel. Afgelopen week was hij naast een volledige werkweek maar liefts ook nog vier avonden aan het werk met lesgeven, lessen voorbereiden, open dagen en diploma uitreiking.
Dus verkijk je a.u.b. niet op de (lange) vakanties van een docent.
Zoals voor de meesten in dit forum geldt (ook voor mij)....de langere vakanties worden verdiend door meer uren te werken. Maar klagen doe we allebei niet. Tis wel fijn zo... :wink:


Blanche

Haha, ik wist dat er meteen tegenreacties zouden komen :D

Gedetacheerd als secretaris bij het ministerie van justitie. Tevens plaats vervanger Locatiemanager. Dus geen 'echte' ambtenaar want ik heb de Eed&Belofte niet gegeven :wink:

John

Jurist ruimtelijke ordening en bouwregelgeving.
Ambtenaar dus.

"Al die grappen over m'n beroep vind ik flauw; we doe toch niks!"

student Handelsingenieur aan de Universiteit Gent. Standaard 3 maand ononderbroken vakantie als je geen herexamens (2e zittijd) hebt, wat me tot nu toe goed gelukt is :).

wij zijn docent en consulent vrijwillerscentrale.

Ik ben student bedrijfsmanagement: 2de jaar hogeschool.

Vooral tijdens de zomervakanties heb ik tijd genoeg om een mooie Fietsvakantie te houden :)

Hi,

Ik ben Consultant bij een groot internationaal IT consultancy bedrijf. Heb helaas maar 26 dagen per jaar. Koop wat vrije dagen erbij en mag soms wat meer als 40 uur maken. Zo kom ik aan totaal 6-7 weken vakantie. :P

gr

Sander

Schadecorrespondent bij een grote gemeente in het westen.
Overheidsdienaar en dus ambtenaar.