Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Petitie gestart tegen verplichte reservering NS-trein - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Petitie gestart tegen verplichte reservering NS-trein

195 berichten
keesswart schreef:
za 21 aug, 2021 16:57
Ik bedoel dat er nog meer treinzigers bijkomen met een frontale kwab die nog niet volgroeid is. ('In de frontale kwab vinden processen plaats die verantwoordelijk zijn voor executief functioneren. Hieronder vallen bijvoorbeeld het herkennen van consequenties van bepaalde acties, het kiezen tussen twee verschillende acties, het onderdrukken van sociaal niet wenselijke reacties en het identificeren van verschillen en overeenkomsten tussen verschillende situaties', zie hier.)
Mede hierdoor trekken veel jongeren zich blijkbaar niks aan van de regel dat fietsen op sommige plekken in de trein voorrang hebben. Als hun aandacht überhaupt al te trekken is, want vaak zijn ze volledig in trance en alleen bereikbaar via hun smartphone.
Wat een belachelijke generalisering. Alles valt of staat bij handhaving. Dat staat los van leeftijd.
LHTJoost schreef:
vr 27 aug, 2021 20:08
Wat een belachelijke generalisering. Alles valt of staat bij handhaving. Dat staat los van leeftijd.
Helemaal mee eens, LTHJoost. En dat terwijl zonder uitzondering iedereen van zijn generatie in een sekte zat te blowen en hippie-onzin zat uit te kramen.
willem.m schreef:
vr 27 aug, 2021 20:37
LHTJoost schreef:
vr 27 aug, 2021 20:08
Wat een belachelijke generalisering. Alles valt of staat bij handhaving. Dat staat los van leeftijd.
Helemaal mee eens, LTHJoost. En dat terwijl zonder uitzondering iedereen van zijn generatie in een sekte zat te blowen en hippie-onzin zat uit te kramen.
Heren, zo kan ie wel weer....

Jan,
Een generatiegenoot van Kees die zo vrij is zich in de genuanceerde uitspraak van juliie niet te herkennen
Ik had wel wat anders om van het leven te genieten.
willem.m schreef:
vr 27 aug, 2021 20:37
LHTJoost schreef:
vr 27 aug, 2021 20:08
Wat een belachelijke generalisering. Alles valt of staat bij handhaving. Dat staat los van leeftijd.
Helemaal mee eens, LTHJoost. En dat terwijl zonder uitzondering iedereen van zijn generatie in een sekte zat te blowen en hippie-onzin zat uit te kramen.
Ook eens, maar als je ziet hoeveel mensen een mondkapje op de juiste manier dragen in het OV op dit moment dan is dit ook bijna niet meer te handhaven, voorzover ze dat al doen. Op elke generatie is wel iets aan te merken, en de toen blowende hippies zijn nu de baby-boomers waar iedereen weer op afgeeft omdat ze de boel (het klimaat) hebben verkloot.
Jurr schreef:
vr 06 aug, 2021 13:03
Zijn er ook al mensen die met een fierskaartje uit de automaat zonder fietsreservering de trein uit gezet zijn met fiets en al?
Da's gelukt.

Fietskaartje gekocht, niet gereserveerd. Er stonden vier fietsen op de fietsplek, onder de op het pictogram vermelde maximaal drie toegestaan.

De bijzonder gezellige conductrice vond dit ontoelaatbaar. Mijn voorstel om in het vervolg met vier personen twee tandems te nemen werd door de dame in kwestie beantwoord met dat tandems in de trein helemaal niet zijn toegestaan. Wat uiteraard niet waar is, bleek wederom na het raadplegen van de regels op de NS site.

Ook begon ze over het verwijderen van de bagage, terwijl de op de fietsen aanwezige bikepacking bagage geen enkele ruimtewinst zou bieden bij verwijderen, in tegenstelling tot zijtassen op een bagagedrager.

Omdat mijn fiets vooraan stond en ik er als eerste uit moest ben ik onder toeziend oog van mevrouw uitgestapt op het eerstvolgende station en heb ik zonder reservering zonder problemen de volgende trein gepakt.

De overige reizigers moesten verder dan ik, en hebben hun reis vervolgd. Slechts eentje had er gereserveerd. Overigens niet voor de trein waar hij in zat ;)
Wim had het over een hypotetisch reserveringssysteem, want het nu ingevoerde systeem blijkt geen reserverringsysteem te zijn maar alleen een aanmeldingsssyteem:
bert sitters schreef:
za 21 aug, 2021 11:49
Bij een binnenlandse trein heb je geen reservering voor je zitplaats. Je kunt zelf inchecken en een trein uitkiezen en in de trein een plaats voor jezelf en je fiets. De fietsreservering bij NS is feitelijk nep, want er in geen reserveerde plek voor je fiets, zoals in de Duitse IC, EC off ICE. Op het bericht dat je na aanmelding van jouw fiets krijgt van NS staat letterlijk "Dit is geen reservering".
Belle schreef:
di 07 sep, 2021 09:08

Prima als het van tevoren te plannen is, maar als je je reis moet afbreken en de trein wilt nemen, moet je de trein die je nog net kon halen laten schieten omdat je eerst omslachtig moet reserveren.
Ook leuk met een gemiste overstap. Stond keurig 9 minuten voor, maar als je er daarvan 7 in vertraging krijgt is het lastig 8 sporen wisselen binnen de resterende 2 minuten.

En de drie volgende overstappen werden hierdoor ook niet meer gehaald.

Ik ga maar sparen voor een setje S&S couplers, dan kunnen ze bij de NS vervolgens gaan klagen dat m'n vouwfiets te groot is...
Jurr schreef:
ma 06 sep, 2021 14:18
Da's gelukt.
:D maar ook :(

Jurr schreef:
ma 06 sep, 2021 14:18
Omdat mijn fiets vooraan stond en ik er als eerste uit moest ...
Of eigenlijk omdat je de meest dikke fiets had? :wink:
Maar natuurlijk! Het is eigenlijk gewoon dikkefietsendiscriminatie! ;)

Tijd dat de woke-trend zich mengt in de fietswereld ;)
Belle schreef:
di 07 sep, 2021 11:42
Hou er echter rekening mee dat het gedrag van veel fietsers en wat ik hier lees ook wereldfietsers helaas, wel eens kan leiden tot een totaalverbod op fietsen in de trein. Omdat er ontzettend veel mensen vinden dat de regels niet voor hen gelden, ontstaan gewoon te gevaarlijke situaties in de trein. Veiligheid gaat bij NS altijd voor.

Een totaalverbod op reizigers in de trein ligt dan meer voor de hand.
Belle schreef:
di 07 sep, 2021 11:47

Mede dankzij jouw gedrag met fiets in de trein (niet reserveren, stallen waar maximum al is bereikt, conductrice belachelijk maken terwijl ze de veiligheid van alle passagiers bewaakt) kan iedereen hier maar het beste gaan sparen voor een twinny load op de auto.
Fijn te horen dat jij volgende keer netjes wacht op de volgende trein als je drie fietsen aantreft op een fietsplek, terwijl er ook met een vierde ernaast ruim voldoende plek is voor een veilige ontruiming van de trein.

Van mij, en van velen van de collega's van door mij omschreven hoofdconductrice, had je best mee gemogen. Maar ja, regels zijn regels hè. 'k Hoop voor je dat het dan niet de laatste trein van de dag is.

Overigens zie ik niet in waar ik mevrouw in kwestie belachelijk maakte.

Ik deel slechts mijn ervaringen, en ben niet roomser dan de paus nee. Zeker niet bij reserveringen die geen reservering zijn.
terug naar de reserverings verplichting: het is al bijna weer van de baan, was dat al bekent?

Let op: voor reizen na 15 september is reserveren voor uw fiets niet langer verplicht: alle reserveringen worden automatisch omgezet in aanmeldingen. Aanmelden voor fietsen is vrijwillig. U heeft met uw aanmelding dus dezelfde rechten als reizigers zonder aanmelding.
Wat een kluitekoppen die NS.
Met het beleid per 1 september en de fiets blokkade tussen 16:00 en 18:30 maken ze reizen met fiets praktisch onmogelijk.
Stomme NS.
Het zal wel in het belang van de veiligheid van reizigers en personeel zijn.
Vind maar een smoes een verschil je vervolgens achter protocollen.
Protocollen?
Protokullen!
Protocollen zijn er om de dienstverlening aan de reiziger beter te laten functioneren!
De reiziger, de klant, behoort centraal te staan.
Maar nee, met samengeknepen billen moet voorkomen worden dat fietsen mogelijk een belasting zouden kunnen vormen.
En dat doen ze dan door een beroep te doen op de protocollen en de Corona.
Stomme NS.

Dienstverlening aan de klant, dat behoort centraal te staan!

O ja.
Komen ze over een paar maanden vast met een onderzoek waaruit blijkt dat 86% van de klanten tevreden is met het nieuwe beleid.

Stelletje minkukels.
joukon schreef:
do 09 sep, 2021 15:59

Even ter herinnering. [...]

Wat fijn, geschiedenisles met links-activistische saus. Precies waarom ik zo graag op dit forum kom...
Poppink schreef:
vr 10 sep, 2021 13:35
Met het beleid per 1 september en de fiets blokkade tussen 16:00 en 18:30 maken ze reizen met fiets praktisch onmogelijk.
Welk ‘beleid per 1 september’ bedoel je?
De ‘middag-spits blokkade’ bestaat al 100 jaar; jammer, maar wat is in een keer het probleem?
Dat reserveren per 1 september bedoel ik.
Het reserveren van de fiets was toch van 10 juli t/m 15 september. Is er per 1 september een nieuw reserveringsbeleid van kracht?
Misschien ben ik niet goed op de hoogte, maar ik wilde vandaag van Aken naar Twente en eerst een stuk fietsen.
Het beleid van NS maakt dat onmogelijk.
Daarom een stuk door Duitsland gedaan met koop en staart per fiets.
€ 4,80 voor de fiets, op de Regionalbahn geen gezeur en iedereen is inschikkelijk.
Ik wilde er uit, 2 anderen namen hun fiets eerst naar buiten zodat de mijne er uit kon.
Geen gezeur, geen restricties, geen reserveringen.
Is er geen plek dan wordt er plek gemaakt.
DSC_4859.JPG
Niet doen alsof het in NL veel anders gesteld is.
Ik gebruik behoorlijk vaak de mogelijkheid van 'fiets in trein', en meestal gaat het dan ook zo. Even overleggen wie er het eerst uit moet, eventueel de volgorde van de fietsen aanpassen, en elkaar helpen met de fietsen indien nodig.

Blijft een probleem in NL treinen: de passagiersdruk is over het algemeen hoger dan in andere landen, en fietsen is in NL de norm en veel minder een 'uitje', dus ook fiets meenemen in de trein, en daarmee is logischerwijs het gedrag ook wat anders.

Sterker: als ik naar jouw foto kijk, wordt ik als regelmatige passagier zónder fiets (maar wel met koffer), ook niet blij.
Flix schreef:
za 11 sep, 2021 11:55
...Sterker: als ik naar jouw foto kijk, wordt ik als regelmatige passagier zónder fiets (maar wel met koffer), ook niet blij.
Daar sluit ik me helemaal bij aan!