Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
bert sitters schreef:Ik heb de gedrukte ANWB-fietsatlas gebruikt. Nog even nageken. Daar staat bij dat knooppunt op 0,7 km van knooppunt 70 bij de Harskamperdennen echt knooppunt 82, terwijl de routeplanner van de Fietsersbond daar 73 aangeeft!
In de officiële papieren knooppuntenkaart (van Falck, de ANWB zal deze data wel gebruiken) zitten een paar fouten, vooral op de Veluwe. De fietsrouteplanner is gemaakt op basis van dezelfde data maar daarna gecontroleerd door de vrijwilligers. Alleen als er wijzigingen in de knooppunten worden aangebracht kan het even duren voordat dat wordt opgemerkt door een van hen maar meestal is de planner dus beter dan de kaart.
In dit geval geloof ik de planner, niet de kaart. Juist in de directe omgeving van de camping zitten een paar grote fouten in de kaart.
Een andere keer ook gezien dat kaart en knooppuntenbordje iets verschillends aangeeft. 82 op de kaart is 73 in werkelijkheid of andersom. Gewoon het knooppunt volgen wat je daar ziet en je blijft op de route.
Wisten jullie dat we aanstaand weekend de 18e verjaardag van de Vereniging vieren?
Nog beter 18 jaar geleden is de vereniging ter plekke geboren ;-)

Hopelijk viert het weer ook een beetje mee!
cornelese schreef:
bert sitters schreef:Ik heb de gedrukte ANWB-fietsatlas gebruikt. Nog even nageken. Daar staat bij dat knooppunt op 0,7 km van knooppunt 70 bij de Harskamperdennen echt knooppunt 82, terwijl de routeplanner van de Fietsersbond daar 73 aangeeft!
In de officiële papieren knooppuntenkaart (van Falck, de ANWB zal deze data wel gebruiken) zitten een paar fouten, vooral op de Veluwe. De fietsrouteplanner is gemaakt op basis van dezelfde data maar daarna gecontroleerd door de vrijwilligers. Alleen als er wijzigingen in de knooppunten worden aangebracht kan het even duren voordat dat wordt opgemerkt door een van hen maar meestal is de planner dus beter dan de kaart.
In dit geval geloof ik de planner, niet de kaart. Juist in de directe omgeving van de camping zitten een paar grote fouten in de kaart.
Falk.nl geeft dezelfde info als fietsersbond.nl .

Maar geen probleem het meeste van de route ken ik, dus dat komt ter plekke wel goed.
Persoonlijk zou ik de route via het schietterrein naar Harskamp nemen, als dat uberhaupt nog kan/mag.

Tot morgen :!:

Ruud
Blanche schreef:Wisten jullie dat we aanstaand weekend de 18e verjaardag van de Vereniging vieren?
Nog beter 18 jaar geleden is de vereniging ter plekke geboren ;-)

Hopelijk viert het weer ook een beetje mee!
Eindelijk volwassen :wink: . 12 september stemmen op de juiste partij :!:
ruudvp schreef: Persoonlijk zou ik de route via het schietterrein naar Harskamp nemen, als dat uberhaupt nog kan/mag.

Tot morgen :!:

Ruud
Gisteren en vandaag waren ze zo te horen nog aan het knallen met zeer zwaar kaliber. Als ze aan het oefenen zijn wil je daar niet zijn, naast dat het dan ook niet mag. Over de tankbanen daar wil je denk ik ook niet fietsen tenzij je hele brede sloffen onder je ATB hebt liggen.
Pman schreef:Gisteren en vandaag waren ze zo te horen nog aan het knallen met zeer zwaar kaliber. Als ze aan het oefenen zijn wil je daar niet zijn, naast dat het dan ook niet mag. Over de tankbanen daar wil je denk ik ook niet fietsen tenzij je hele brede sloffen onder je ATB hebt liggen.
In Havelte hebben ze een mtb-route over het terrein van de landmacht aangelegd. Daar mag je geloof ik alleen in het weekend rijden, tegen betaling. Gaat o.a. ook over de tankbanen. Zal inderdaad erg zwaar zijn, zeker nu met het droge, mulle zand, maar het kan dus wel...
Laatste weersverwachting voor Harskamp.
Vandaag rapportcijfer 7, morgen een 6 en zondag een 6.
Voor Amsterdam is dat resp. 6, 4, 5.
Voor minder nattigheid dus naar de Harskampeerdennen!


http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... mp/4057578
Voor eerlijk(r) weercijfers ook even naar kampeer- dan wel fietsweer kijken natuurlijk! (fietsen geeft twee vijven, kamperen een 4 en een 3)...
Jeetje dat cijfer verschilt om de 5 minuten. Die buienradar is erg wispelturig. Ik heb nu 7,6 en 6 staan voor het fietsweer. Het weer thuis wordt slechter aldus de buienradar. Weet je wat gewoon, regenjas inpakken en gewoon gaan :wink:
Helaas is er ook minder nieuws te melden :?

Al 32 jaar heb ik last van (ge)hoorproblemen. Dit gaat gepaard met 16 ooroperaties, 1 trommelvlies wat nauwelijks van het echt te onderscheiden valt en twee maandelijkse bezoeken aan de KNO-arts.
Afgelopen nacht, en nu ook, heb ik last van oorpijn, niet of nauwelijks kunnen horen en....... nou het onsmakelijke deel zal ik jullie maar besparen.

Kortom, dit fietsgroentje wat zich zo had verheugd op dit weekend komt helaas niet!!
Jullie moeten wachten tot het eerste de beste voorjaarsevenement!!

Ik wens jullie veel plezier dit weekend
Polling schreef:Voor eerlijk(r) weercijfers ook even naar kampeer- dan wel fietsweer kijken natuurlijk! (fietsen geeft twee vijven, kamperen een 4 en een 3)...
Dat is dus eerlijk bar en boos fietsweer. Kan die Gaastra Fyts 4.14. niet tegen. Kan ie nat worden. Moet ik nu gaan of thuisblijven met die 25 jaar oude tent en slaapzak en -mat? :D

Maar omdat gemiddeld maar 7,5% van de tijd in Nederland neerslag valt, waarschijnlijk geen sneeuw in deze tijd van het jaar en ik ook meer dan 4% van die neerslag tijd binnen zit trek ik me van weerberichten weinig aan. Wind doet me ook weinig, want het waait zelden in de Polder.

Piet.
Ik ben het helemaal met je eens. Jammer dat wij dit weekend al heel lang gepland hadden twee logeetjes te ontvangen, anders was dit een mooie gelegenheid geweest om onze eerste WF-activiteit bij te wonen.

Maar ik was dan ook niet degene die over weercijfers begon... ;-)
Ik vertrek vandaag vanuit Delfzijl met de bestelauto naar de Harskamperdennen.
Om ongeveer 15.00 uur.
Plaats voor 1 persoon, kosten delen (diesel)

Jos
Wij, Sanne, Gijs en ik zitten aan koffie en appelgebak in Achterveld. Het is prachtig weer!
Het is prachtig weer op de Harskamperdennen. Het veld vult zich langzaam met wereldfietsers, maar er is nog rumte zat.
bert sitters schreef:Het is prachtig weer op de Harskamperdennen. Het veld vult zich langzaam met wereldfietsers, maar er is nog rumte zat.
En dat zag er ongeveer zo uit
Afbeelding
Ziet er uitstekend uit! Vanwege verplichtingen vandaag en morgen er (helaas) niet bij. Kampvuur aan?

Gr H
Geweldig. Vanwege gezinstaken ben ik er niet, maar dat komt een volgende keer weer.
Wim
We hebben enorm mazzel gehad met het weer! Vrijdag en zaterdag waren mooie fietsdagen.We hebben op zaterdag vrijwel droog buiten gegeten en hebben daarna zelfs nog kampvuur gehad. Het stookverbod dat vrijdag nog gold was vanwege de bui vrijdagnacht opgeheven. Vannacht heeft het gigantisch geregend en vanochtend is het zootje letterlijk en figuurlijk uit elkaar gedruppeld. Al bij al een prachtig en gezellig weekend. Bedankt Jim voor de organisatie en alle anderen voor de handjes hulp en de gezelligheid! 8)