@ Fedor Jij rijdt toch op een derailleurfiets? Moet er bij zulke afstanden (of bijv. PBP) tussentijds onderhoud worden gepleegd (alhoewel je waarschijnlijk blij bent dat je soms af kan stappen
Ik ben af en toe blij dat ik af kan stappen ja!
Laten we de 600 en PBP als voorbeeld nemen.
Ik zorg dat mijn fiets voor die tijd optimaal in orde is.
- Bij veel regenval [later een droge periode] dan wil een ketting wel eens droog lopen, ik heb daarom altijd wat olie bij me.
- Ik heb op een Cannondale [alu] mijn eerste PBP gefietst, in 1999. Drie dagen voor vertrek zag ik dat het frame gebroken was. Ik heb een nieuw frame gekregen en PBP mee uitgefietst. Na dat jaar ben ik overgegaan op een stalen Randonneur waar ik in 2003 PBP op uitgereden heb, ik fiets nog steeds op die fiets.
Heel rustig stuur gedrag en er comfortabel.
- Ik heb niets met een ligfiets, mijn gevoel ligt bij de Klassieke Randonneur. Daar gaat mijn bloed sneller van stromen.
Misschien is het een kwestie van gevoel maar ik wil wel op een fiets zitten die bij mij hoort.
Ik hou niet van fietsen waarvan er scheepsladingen uit ZO Azië komen.
Er moet aandacht aan besteedt zijn en rust uitstralen, niet vol met belettering en als een zuurstok over komen.
- Ik heb een test ritje gemaakt op de Santos Lite, fietst erg fijn en schakeld super.
Maar dan komt het gevoel weer... is dat iets voor mij denk ik dan!?
- Ik zweer nog steeds bij mijn Brooks zadel alhoewel ik de Gilles Berthoud er ook erg goed vind uit zien, alleen jammer van de kunststof beugel.
- Ik nam de tip van Wim ter harte om op bredere bandjes [28mm] te gaan fietsen, dat blijkt een goede keus te zijn. [dat ik er niet eerder opgekomen ben?]
Het gaat om het plezier, en dat kan nog steeds op een stalen fietst met deralleur
Henk
kunst en fietswerk