Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 69 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34359 berichten

Ik was daar gisteren, hoor! :?

Maaarrr, helemaal goed tot zover! :wink:

Rachel schreef:Ik was daar gisteren, hoor! :?
Maaarrr, helemaal goed tot zover! :wink:
Na de pont sloeg je rechtaf langs het kanaal (de Oude Wetering).
Einde weg linksaf en even verderop rechtsaf de brug over de Ringvaart over en direct rechtsaf Weteringbrug in.
Even voorbij het cafeetje aan de linkerkant is een weg naar links (naar Lisse toe) en daar direct voorbij is links een riante picknickbank waar je ging kijken waar je nou precies was en daar stond zomaar het bevrijdingsbeeld van de kunstenaar Comes. :wink:

Is dus aan de Leimuiderdijk (eerste gedeelte tot de weg naar links heet Huigsloterdijk) De bewoners aan de overkant van de ringvaart hebben daar hun privepontje liggen.

Michael W schreef:Na de pont sloeg je rechtaf langs het kanaal (de Oude Wetering).
Einde weg linksaf en even verderop rechtsaf de brug over de Ringvaart over en direct rechtsaf Weteringbrug in.
Even voorbij het cafeetje aan de linkerkant is een weg naar links en daar direct voorbij is links een riante picknickbank waar je ging kijken waar je nou precies was :wink:

Het beeld is het bevrijdingsbeeld van de kunstenaar Comes.
Op een letter na goed. :P

Ik had nog steeds niet door dat ik zo niet de route zou gaan fietsen die ik wilde, namelijk langs de Drecht via Leimuiden en Bilderdam.

Ik fietste het eerst voorbij, toen weer terug om de figuren van dichtbij te bekijken. Het is niet gemaakt door Comes zoals Dick met zijn vrolijke fietslog zegt, maar Karel Gomes. Hij maakt mooi werk. Echt. Ik heb het onbedoelde rondje om de Westeinder Plas maar helemaal gedaan uiteindelijk. Ik had wat af te reageren. :? De weg onderlangs is rustiger. :wink:

Rachel schreef:Op een letter na goed. :P
Ik had nog steeds niet door dat ik zo niet de route zou gaan fietsen die ik wilde, namelijk langs de Drecht via Leimuiden en Bilderdam.
Ik fietste het eerst voorbij, toen weer terug om de figuren van dichtbij te bekijken. Het is niet gemaakt door Comes zoals Dick met zijn vrolijke fietslog zegt, maar Karel Gomes. Hij maakt mooi werk. Echt. Ik heb het onbedoelde rondje om de Westeinder Plas maar helemaal gedaan uiteindelijk. Ik had wat af te reageren. :? De weg onderlangs is rustiger. :wink:
Ik zal het Dick W. uit Lisse effe mailen.

Je had dus die H. Geestweg straal moeten negeren en in Leimuiden vóór de ophaalbrug rechtaf moeten slaan :wink:

Michael W schreef:Je had dus die H. Geestweg straal moeten negeren en in Leimuiden vóór de ophaalbrug rechtaf moeten slaan :wink:
Yep, dat had ik moeten doen, maar overvaren was te verleidelijk. Fout... :wink:

Trouwens, het 'water' trekt veel patjepeeërs aan. De vele terrassen aan het water waren afgeladen met groepjes bierdrinkende, kreeftrood verbrande would-be kapiteins. :? Maar dat weegt op tegen de schilderachtige beelden van witte zeilen die door het landschap trekken. Oerhollands. :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nu een nieuwe raadselfoto: afgelopen vrijdag 27 juni om 19.10 uur gefotografeerd, maar waar? Het is wel een grote stad in het buitenland. http://www.mijnalbum.nl/Album=63UEXJKU :wink:
Kirche Masthugget of Masthuggskyrkan in Göteborg of Gothenburg of Gotenburg :wink:
Hij staat op de Stigberg en is gebouwd in 1914.
Hej Michael, wat ben je toch een slimme jongen! Het is inderdaad Göteborg in Sverige. De foto heb ik vanaf het schip van Stena Line genomen, net vertrokken richting Kiel. Mijn eerste bezoek aan Göteborg was al op 2 april 1972 en wel per fiets; in 1975 nog een keer. De naam van de kerk wist ik nog niet, in ieder geval bedankt voor de info! Sinds 2003 ben ik al 22 keer in Göteborg geweest, gemengd per auto of per fiets.
Op mijn foto was een flinke regenbui net weggetrokken en de zon scheen nu over Göteborg, vandaar de kleur van de lucht op de achtergrond. Imponerend he?

http://www.mijnalbum.nl/Album=63UEXJKU

Als je deze foto uitvergroot dan zie je links onderin een verkeersbord dat verwijst naar het veer naar Frederikshavn... :wink:

Franke schreef:Als je deze foto uitvergroot dan zie je links onderin een verkeersbord dat verwijst naar het veer naar Frederikshavn... :wink:
Daarvoor hoef je hem niet eens uit te vergroten :wink:

Michael W schreef:
Franke schreef:Als je deze foto uitvergroot dan zie je links onderin een verkeersbord dat verwijst naar het veer naar Frederikshavn... :wink:
Daarvoor hoef je hem niet eens uit te vergroten :wink:
Oeps, dat zegt iets over mijn ogen... :shock:

Franke schreef:Oeps, dat zegt iets over mijn ogen... :shock:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 285f#65355 :wink:

Ik heb ook nog een "kunstwerkje" in de aanbieding. :wink:
Waar zit deze zonneaanbidster ?

Afbeelding

Michael W schreef:Ik heb ook nog een "kunstwerkje" in de aanbieding. :wink:
Waar zit deze zonneaanbidster ?

Afbeelding
Lange Delft in Middelburg

Haike schreef:Lange Delft in Middelburg
Fout Haike, wel een mooi raadhuis aldaar :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Haike schreef:Lange Delft in Middelburg
Fout Haike, wel een mooi raadhuis aldaar :wink:
Wat raar nou! :roll: Uit welingelichte kringen vernam ik dat het beeld, aanvankelijk gelast plaatstaal voor de C&A heeft gestaan, is gerestaureerd dwz in brons gegoten, een tijdje bij Gemeentewerken heeft gestaan en nu weer terug is aan de Lange Delft maar dan tegenover een leerwinkeltje dat Bijou heet. :?

Is wel zo dat die grassige** omgeving van jouw foto niet klopt met het aanzicht van de winkelstraat waar Rebecca, vroeger Tanja geheten, nu staat of ligt.

Afbeelding
Dit is de kunstenaar in zijn wilde jaren: Guido Metsers, broer van..

BTW, dit is een van zijn bravere werken. :wink:

** :je hebt het werk toch niet toevallig in je achtertuin staan, he? 8)

Rachel schreef:
Michael W schreef:
Haike schreef:Lange Delft in Middelburg
Fout Haike, wel een mooi raadhuis aldaar :wink:
Wat raar nou! :roll: Uit welingelichte kringen vernam ik dat het beeld, aanvankelijk gelast plaatstaal voor de C&A heeft gestaan, is gerestaureerd dwz in brons gegoten, een tijdje bij Gemeentewerken heeft gestaan en nu weer terug is aan de Lange Delft maar dan tegenover een leerwinkeltje dat Bijou heet. :?

Is wel zo dat die grassige omgeving van jouw foto niet klopt met het aanzicht van de winkelstraat waar Rebecca, vroeger Tanja geheten, nu staat of ligt.
Grappig :wink:

Katwijk, 19 mei 2005
Vrouw in ligstoel" onthuld op Boulevard Katwijk

Op dinsdag 24 mei a.s. zal het kunstwerk "Vrouw in ligstoel" onthuld worden door wethouder W.J. van Duijn van de gemeente Katwijk.

Het kunstwerk is het eerste beeld in de zgn. Beeldenroute op de Boulevard. In deze route komen kunstwerken te staan die verwantschap vertonen met de thema's zon, zee en strand. Het beeld, een vrouw in een ligstoel met daarnaast een lege ligstoel, is gemaakt door Guido Metsers. Op de lege stoel kunnen voorbijgangers plaatsnemen, als ze dat willen. De "Vrouw in ligstoel" staat ter hoogte van de strandafgang tegenover de Vuurbaak.

Oh, dus toch wel een beetje in jouw achtertuin. :lol:

Bewijsfoto :wink:

Afbeelding

Dan is het verplaatst, aangezien ik een tante vlak bij Middelburg had wonen, en we in de stad boodschappen deden heb ik het beeld daar wel zien staan...

Michael W schreef:Bewijsfoto :wink:
Tja, ondanks alle discussies over beeldmanipulatie, geloof ik je toch! 8) Strijk jij even Haike over zijn bol? :wink:

Hoe dan ook, ik zou wel even plaats willen nemen naast deze dame... 8)