Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 68 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Als je dat slangetje combineerd met een skipas houder dan heb je het perfecte drink systeem ;)
Afbeelding
Gisteren onze nieuwe splinternieuwe Santos fietsen opgehaald. Onze eerste fietstocht moet nog beginnen maar dat komt helemaal goed :D
Ik heb mijn boodschappenfiets, een 12 jaar oude Koga Traveller een retro-makeover gegeven met racestuur, STI-shifters, Brooks zadel, Brooks stuurlint en Brooks zadeltas.

Ik kan de foto's helaas niet embedden, dus kijk hier voor de plaatjes van voor en na de metamorfose: http://www.sintchristophorus.nl/ontmoet ... ?f=25&t=35
Christophorus schreef:Ik heb mijn boodschappenfiets, een 12 jaar oude Koga Traveller een retro-makeover gegeven met racestuur, STI-shifters, Brooks zadel, Brooks stuurlint en Brooks zadeltas.

Ik kan de foto's helaas niet embedden, dus kijk hier voor de plaatjes van voor en na de metamorfose: http://www.sintchristophorus.nl/ontmoet ... ?f=25&t=35
Geen permissie???
AB schreef:Geen permissie???
Oeps... je moet je aanmelden om de foto's te kunnen zien...
Probeer het nog eens? Zie je de foto's nu wel?
Ik zie ze iig wel. Leuke ombouw zo! Het originele stuur is idd precies wat jij omschrijft ;)

Shifters passen wel goed met de originele derailleurs? En op de V-brakes zie ik geen converter (meestal wel nodig met raceremmen). Dat gaat dus wel goed blijkbaar.
Fedor schreef:Ik zie ze iig wel. Leuke ombouw zo! Het originele stuur is idd precies wat jij omschrijft ;)

Shifters passen wel goed met de originele derailleurs? En op de V-brakes zie ik geen converter (meestal wel nodig met raceremmen). Dat gaat dus wel goed blijkbaar.
Achterderailleur werkt prima, voorderailleur nog niet. Daar komt nog een racecrank met passende derailleur voor in de plaats.

V-brakes zorgen voor een vrij lange slag, maar het voelt en remt verder goed. Lange slag maakt het wel lekker doseerbaar. Ik ga de LX-remmen nog wel vervangen voor een setje van Deore, want die LX-dingen met parrallellogram piepen bij tijd en wijle als een gek.
Ik heb er inmiddels ook goudkleurige snelspanners bij gedaan en een gepolijste zadelpen met afgeronde kop voor een klassieker ogend geheel.
Christophorus schreef:Probeer het nog eens? Zie je de foto's nu wel?
yep, goed zichtbaar.

moet er niet zo'n katrolletje tussen om vbrakes en sti-shifters goed met elkaar te laten communiceren?
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-pro-c ... /aid:38795

en de voordrager kan natuurlijk niet met een racestuur :). Zit je eindelijk eens aero en dan heb je alsnog windvangende voortassen. Dan liever wat minder bagage en/of frametasje+rugzak.
AB schreef:moet er niet zo'n katrolletje tussen om vbrakes en sti-shifters goed met elkaar te laten communiceren?
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-pro-c ... /aid:38795
Zie mijn eerdere reactie.
Christophorus schreef:
AB schreef:moet er niet zo'n katrolletje tussen om vbrakes en sti-shifters goed met elkaar te laten communiceren?
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-pro-c ... /aid:38795
Zie mijn eerdere reactie.
geen last met noodrem?

persoonlijk zou ik remgrepen geschikt voor vbrakes (cane creek, tektro) toepassen en mooi schakelen vanaf de onderbuis. Heb je die waslijnen ook niet meer (nog aerodynamischer! en nog klassieker :)) Maar als upgrade met spullen die je nog had, dan sieht es gut aus!
AB schreef:geen last met noodrem?
Noodrem? Als een koppige ezel met de hoeven diep in het mulle zand!
AB schreef:persoonlijk zou ik remgrepen geschikt voor vbrakes (cane creek, tektro) toepassen en mooi schakelen vanaf de onderbuis. Heb je die waslijnen ook niet meer (nog aerodynamischer! en nog klassieker :)) Maar als upgrade met spullen die je nog had, dan sieht es gut aus!
Hendels op de onderbuis... mij niet meer gezien! De Sora shifters, die ik nog had liggen van een ander ingeruild fietsje, bevallen me erg goed. De fiets had ik overigens voor weinig. Het zadel, zadeltasje en stuurlint kostten bijna meer dan de hele fiets. ;)
Christophorus schreef:De fiets had ik overigens voor weinig. Het zadel, zadeltasje en stuurlint kostten bijna meer dan de hele fiets. ;)
haha, ik herken het probleem :)
Michiel, persoonlijk zou ik de achtertassen een eind naar voren schuiven, of is de geometrie zo dat je dan met je hiel tegen de tassen aankomt? Dit is trouwens wel een echte mooiweerfiets.
Pman schreef:Michiel, persoonlijk zou ik de achtertassen een eind naar voren schuiven, of is de geometrie zo dat je dan met je hiel tegen de tassen aankomt? Dit is trouwens wel een echte mooiweerfiets.
Het is een sportieve fiets met voor een trekkingfiets een relatief korte wielbasis. Ik heb de tassen precies zo opgehangen dat ik er met m'n hakken niet tegenaan kwam. De Brooks tassen op de foto waren helaas niet echt goed af te stellen. Die tassen hebben mijn kritische test niet doorstaan en ik ga weer over op mijn vertrouwde Ortliebs, die kunnen een klein stukje verder naar voren.

Dat de tassen zo ver naar achter hangen voelt eigenlijk best goed. Ze hangen mooi laag en de speciale drager is de stabielste die ik ooit getest heb. Nooit last van een zwabberkont!
Pman schreef:Dit is trouwens wel een echte mooiweerfiets.
Op weg van Parijs naar huis heb ik veel regen gehad en dan maakt het wel of niet hebben van spatborden ook niet veel meer uit. Of het water nu van onder, van boven of allebei komt, nat is nat...
Wel moest ik zo nu en dan wat restjes naaktslak van m'n shirt peuteren. ;)
Christophorus schreef:
Pman schreef:Dit is trouwens wel een echte mooiweerfiets.
Op weg van Parijs naar huis heb ik veel regen gehad en dan maakt het wel of niet hebben van spatborden ook niet veel meer uit.
Hoeveel km per dag afgelegd met de Race Lite?