Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 67 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Afbeelding

Deze fiets heb ik vorig jaar opgebouwd, met son naafdynamo, 32mm panaracer banden, sugino dx triple, tubus airy achterdrager. Dit is eigenlijk primair mijn forensenfiets maar ik heb er een triple crankstel opgezet omdat ik ook geregeld in en naar de Ardennen fietste. In de eerste instantie zaten er sti shifters (3x9) op maar ik werd gek van het gerammel, later overgegaan op buisverstellers (3x10) en het bevalt me goed.

Rob.
(Very) Nice! :D

Wat rammelde er dan aan de STI-shifters? De mijne hoor ik niet.
Mooi, en vast comfortabel. Hoeveel gewicht heb je erop?
Wim
Zeer mooie Thorn, Rop!
Dat mat zwart frame ziet er zeer strak uit.
Rop schreef:Afbeelding

Deze fiets heb ik vorig jaar opgebouwd, met son naafdynamo, 32mm panaracer banden, sugino dx triple, tubus airy achterdrager. Dit is eigenlijk primair mijn forensenfiets maar ik heb er een triple crankstel opgezet omdat ik ook geregeld in en naar de Ardennen fietste. In de eerste instantie zaten er sti shifters (3x9) op maar ik werd gek van het gerammel, later overgegaan op buisverstellers (3x10) en het bevalt me goed.

Rob.
Rob heeft zijn stuurtas zeer creatief wat anders opgehangen :wink:
Gewicht lager en dichter tegen de stuur-as aan.
Maar die stuurtas lijkt ook gekanteld te zijn... of is dat echt zo?

Smitty

PS: Kan het ook origineel een zadeltas zijn?
Fedor schreef:(Very) Nice! :D
Wat rammelde er dan aan de STI-shifters? De mijne hoor ik niet.
Volgens mij waren het de remgrepen die klapperden en volgens google waren er meer mensen die er last van hadden bij de 9 speed uitvoeringen, de 10 speed sti grepen doen het blijkbaar een stuk beter.
Wim schreef:Mooi, en vast comfortabel. Hoeveel gewicht heb je erop?
Wim
Is echt heel confortabel en ben er nog steeds heel blij mee, op mijn vorige fiets had ik regelmatig last van tintelende handen. De fiets weegt zelf ongeveer 12,5kg qua bagage probeer ik onder de 12kg te blijven maar ik nog geen lange fietsvakantie gedaan, hooguit 2 dagen met een tent, ik had namelijk een paar jaar lang een caravan in de Ardennen als uitvalbasis.
De caravan is deze zomer verplaatst naar de Veluwe nu kan ik als ik wil ieder weekend op en neer fietsen :)
Ik denk er wel steeds aan om 2 weken in Engeland te gaan fietsen maar het komt er steeds niet van, misschien dit jaar wel in september.
Smitty schreef:[
Rob heeft zijn stuurtas zeer creatief wat anders opgehangen :wink:
Gewicht lager en dichter tegen de stuur-as aan.
Maar die stuurtas lijkt ook gekanteld te zijn... of is dat echt zo?

Smitty

PS: Kan het ook origineel een zadeltas zijn?
Het wel een stuurtas maar het is nogal een slappe tas, dit is trouwens niet erg is als je een cameralens meeneemt. Maar creatief was het uiteindelijk wel, van een alu tentstok heb ik opvulbusjes/shims gemaakt. Ik denk er nu aan om heel de quickclick weg te laten en de tas op een andere manier aan het t-stuk (thorn accessory bar) te monteren, dan zit de tas nog beter.
Afbeelding
Mooi fietsje, heeft veel van mijn fiets weg, met zwart Brooks stuurlint, bruin lederen zadel, adapter voor Garmin, buisshifters....

Goeie smaak :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Man, wat een mooie fiets. Ik ben alleen wel benieuwd waarom je een zadelpen met zo'n grote set-back hebt gekozen.

Groet, Joop
Ze ziet er dan wel veel minder klassiek uit dan vele andere fietsen die hier al gepost zijn, maar bij deze een foto van mijn vakantie- / alledaagse fiets:
Afbeelding
custom Surly LHT black 26" 62cm no stickers, mountainbike bar, Ortlieb Backroller Classic yellow, Vaude Cruiser Bag
Lasse schreef:Ze ziet er dan wel veel minder klassiek uit dan vele andere fietsen die hier al gepost zijn, maar bij deze een foto van mijn vakantie- / alledaagse fiets:
Afbeelding
custom Surly LHT black 26" 62cm no stickers, mountainbike bar, Ortlieb Backroller Classic yellow, Vaude Cruiser Bag
Mooie matzwarte fietsen hier op deze pagina...... en dan de fietstassen in blauw en geel!? :D
@Lasse, moet dat frametasje niet in de andere hoek?
Afbeelding
AB schreef:Mooie matzwarte fietsen hier op deze pagina...... en dan de fietstassen in blauw en geel!? :D
@Lasse, moet dat frametasje niet in de andere hoek?
Uiteraard, fel geel ftw! Ik moet wel toegeven dat het beter past bij mijn kleurrijkere mountainbike, maar irl valt het wel mee ;)
Dat frametasje is inderdaad ontworpen voor de andere hoek, maar dan zit het in de weg van 1,5 L flessen. Vooraan hindert het de voorste fles echter niet, vandaar. Zit zo trouwens ook ideaal om snel al rijdend gsm of dergelijke te nemen.
Lasse schreef:
AB schreef:Mooie matzwarte fietsen hier op deze pagina...... en dan de fietstassen in blauw en geel!? :D
@Lasse, moet dat frametasje niet in de andere hoek?
Uiteraard, fel geel ftw! Ik moet wel toegeven dat het beter past bij mijn kleurrijkere mountainbike, maar irl valt het wel mee ;)
Dat frametasje is inderdaad ontworpen voor de andere hoek, maar dan zit het in de weg van 1,5 L flessen. Vooraan hindert het de voorste fles echter niet, vandaar. Zit zo trouwens ook ideaal om snel al rijdend gsm of dergelijke te nemen.
Fiets je dan met 2 petflessen in normale bidonhouders? Die kunnen veel beter op de achterdrager joh :). Probeer eens een bidon, hoef je geen dop los te draaien en dat drinkt een stuk prettiger :).
AB schreef:Fiets je dan met 2 petflessen in normale bidonhouders? Die kunnen veel beter op de achterdrager joh :). Probeer eens een bidon, hoef je geen dop los te draaien en dat drinkt een stuk prettiger :).
Toch wel ja, en dat gaat verbazingwekkend goed eigenlijk. Ik drink ook behoorlijk veel tijdens een dag fietsen, dus een deftig volume is wel gewenst. En niet te vergeten: betere gewichtsverdeling! ;)
Plan is om er ook nog een bikebuddy bij te hangen, onderaan, voor de brandstoffles.
Lasse schreef:
AB schreef:Plan is om er ook nog een bikebuddy bij te hangen, onderaan, voor de brandstoffles.
Met voortassen en stuurtas hou ik er persoonlijk niet zo om al fietsende uit een petfles te drinken, net iets te instabiel voor me om met losse handen te fietsen om die dop los te draaien. Vandaar dat ik een normale bidon wel prefereer tijdens het fietsen. Maar petflessen in een normale bidonhouder? Gaat dat?
Zelf ben ik wel fan van iris king cage bidonhouders; mooi, rvs, made in the usa, behoud van schone bidons want rvs geeft niet af op het plastic (itt alu bidonhouders), ook perfect voor de brandstoffles!
Lasse schreef:
AB schreef:Fiets je dan met 2 petflessen in normale bidonhouders? Die kunnen veel beter op de achterdrager joh :). Probeer eens een bidon, hoef je geen dop los te draaien en dat drinkt een stuk prettiger :).
Toch wel ja, en dat gaat verbazingwekkend goed eigenlijk. Ik drink ook behoorlijk veel tijdens een dag fietsen, dus een deftig volume is wel gewenst. En niet te vergeten: betere gewichtsverdeling! ;)
Plan is om er ook nog een bikebuddy bij te hangen, onderaan, voor de brandstoffles.
Koop gelijk 3 van die dingen want voor petflessen zijn ze ook ideaal! Een kleine brandstoffles past trouwens in een bidonhouder dus dat gebruik ik, gaat prima.
AB schreef:@Lasse, moet dat frametasje niet in de andere hoek?
"Moet"? Nee.

.tsooJ
Niet de eerste LHT op dit Forum maar ik ben er niet minder blij mee (Met dank aan Bike on Tour) :D
Ingereden met rondje NL en gedoopt op de dijk Enkhuizen - Lelystad

Hier met Vrouwtje van Stavoren op het zadel:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
AB schreef:Met voortassen en stuurtas hou ik er persoonlijk niet zo om al fietsende uit een petfles te drinken, net iets te instabiel voor me om met losse handen te fietsen om die dop los te draaien.
Dat probleem lijkt me simpel op te lossen met zo'n sportdop die vaak op 0,5l-flesjes zitten, die passen volgens mij ook gewoon op een grote fles. Dan nog vind ik zelf een 1,5l-fles moeilijk te hanteren tijdens het fietsen wegens de lengte, maar dat is voor jou kennelijk geen probleem.

Groeten,

Carl
LHTJoost schreef:Niet de eerste LHT op dit Forum maar ik ben er niet minder blij mee (Met dank aan Bike on Tour) :D
Ingereden met rondje NL en gedoopt op de dijk Enkhuizen - Lelystad

Hier met Vrouwtje van Stavoren op het zadel:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
eindelijk de eerste fles rivella op dit forum! :D, beste wijntje op aarde