Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 66 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34434 berichten

Franke schreef:Inmiddels alles weer normaal sinds IK online ben... 8)
Alles goed en wel, maar waar blijft de verlosser Vincent om een tipje van de sluier op te lichten en dit zoekend lijden wat te verzachten :P 8)

Rachel schreef:
Franke schreef:Inmiddels alles weer normaal sinds IK online ben... 8)
Alles goed en wel, maar waar blijft de verlosser Vincent om een tipje van de sluier op te lichten en dit zoekend lijden wat te verzachten :P 8)
Vanavond rond 23.00 uur komt hij even langs 8)

Michael W schreef:
Rachel schreef:
Franke schreef:Inmiddels alles weer normaal sinds IK online ben... 8)
Alles goed en wel, maar waar blijft de verlosser Vincent om een tipje van de sluier op te lichten en dit zoekend lijden wat te verzachten :P 8)
Vanavond rond 23.00 uur komt hij even langs 8)
Duurt dat lang zeg. :?

Rachel schreef:
Michael W schreef:
Rachel schreef: Alles goed en wel, maar waar blijft de verlosser Vincent om een tipje van de sluier op te lichten en dit zoekend lijden wat te verzachten :P 8)
Vanavond rond 23.00 uur komt hij even langs 8)
Duurt dat lang zeg. :?
Nee joh, in afwachting tot; gewoon lekker een rondje fietsen... want geduld is een schone zaak :wink:

ik kom net van mijn ´werk´ (congresje) en zie dat julllie het nog niet weten. Eens kijken, wat is een leuke hint zonder het direct te verklappen. Ik kwam daar vorige week langs toen ik vanaf Chur (start- en eindpunt buitenlandtrektocht Wereldfietser) langs de Rijn richting de Donau in de Schwabische Alpen reed. Het staat daar dus ergens tussenin. En vooruit, het staat niet in Duitsland.

Vincent Schol schreef:Ik kwam daar vorige week langs toen ik vanaf Chur (start- en eindpunt buitenlandtrektocht Wereldfietser) langs de Rijn richting de Donau in de Schwabische Alpen reed. Het staat daar dus ergens tussenin. En vooruit, het staat niet in Duitsland.
Nou Vincent, je wordt bedankt. Echt. Zwitserland is nog meer dan welk ander land dan ook er een van moderne architectuur. Er zijn talloze bekende en minder bekende architecten, er zijn meerdere architectuurmusea en de overheden durven ook wel een gokje aan. Toch was ik met die Schweiz op het verkeerde been.

Het viel niet mee om het te vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Het gebouw tref je aan in Vaduz, Liechtenstein. Het is het gebouw van de Landtag (parlement) van het ministaatje. Het ontwerp is van architect Hansjörg Göritz en is geopend in 2008.

:wink: :arrow:

Rachel schreef:Toch was ik met die Schweiz op het verkeerde been.
Dat heeft hij ook niet gezegd; alleen dat het langs de Rijn is en een belangrijk overheidsgebouw. Ergens tussen Chur en Bregenz.
Maar wel knap dat je het gevonden hebt :wink:

Michael W schreef:Dat heeft hij ook niet gezegd; alleen dat het langs de Rijn is en een belangrijk overheidsgebouw. :wink:
Dat is ook zo. Alleen vormt de Rijn ofwel de grens met Duitsland ofwel heeft zijn loop in Zwitserland, daarbij het kleine Liechtenstein over het hoofd ziend..Dom, dom. :wink:

:shock: echt knap gevonden!

Vind ik ook APPLAUS!! Maar hoe heb je het gevonden?

Servus!

De bovenstaande 2 foto's zijn dus weer eens lekker gefotosoept.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8424

Whisky

Haike schreef:Vind ik ook APPLAUS!! Maar hoe heb je het gevonden?
Simpel handwerkersgedoe! Je volgt de loop van de Rijn vanaf Chur en zoekt van een beetje stad de webstek zoals www.stad*.ch. In het menu is altijd wel onder kopje 'Sehenswertes' een plaatjesboek van moois in de stad te vinden. :wink:


edit*: ipv 'stad' natuurlijk een naam invullen!

whisky schreef:Servus!

De bovenstaande 2 foto's zijn dus weer eens lekker gefotosoept.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8424

Whisky
kWeenie :roll:
Maar wel een aardig project van die fotosjopper, toch?

Kijk an,

Weer wat geleerd. Overigens ligt de server die jij noemt op het moment van dit schrijven met zichzelf overhoop..

Ik dacht dat-ie Zwitsers hun zaakjes altijd zo goed op orde hadden? :wink:

Rachel schreef:
whisky schreef:Servus!

De bovenstaande 2 foto's zijn dus weer eens lekker gefotosoept.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8424

Whisky
kWeenie :roll:
Maar wel een aardig project van die fotosjopper, toch?
Ja :D 'tuurlijk zijn er hogere zaken in het leven.... :wink:

Rachel schreef:
whisky schreef:Servus!
De bovenstaande 2 foto's zijn dus weer eens lekker gefotosoept.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8424
Whisky
kWeenie :roll:
Maar wel een aardig project van die fotosjopper, toch?
Ik denk het niet want op iedere foto is het gezicht net iets anders, net een iets andere houding. Gewoon zelfportret met camera in z'n armen voor zich.

Rachel schreef:Simpel handwerkersgedoe! Je volgt de loop van de Rijn vanaf Chur en zoekt van een beetje stad de webstek zoals www.stad*.ch. In het menu is altijd wel onder kopje 'Sehenswertes' een plaatjesboek van moois in de stad te vinden. :wink:
Of je begin in www.panoramio.com in Chur en volgt dan de Rijn stroomafwaarts.
Uiteraard Liechtenstein niet overslaan :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:
whisky schreef:Servus!
De bovenstaande 2 foto's zijn dus weer eens lekker gefotosoept.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=8424
Whisky
kWeenie :roll:
Maar wel een aardig project van die fotosjopper, toch?
Ik denk het niet want op iedere foto is het gezicht net iets anders, net een iets andere houding. Gewoon zelfportret met camera in z'n armen voor zich.
Vandaar mijn twijfel. Grappig dat montage in de camera dus eigenlijk verward wordt met die daarbuiten. :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:Simpel handwerkersgedoe! Je volgt de loop van de Rijn vanaf Chur en zoekt van een beetje stad de webstek zoals www.stad*.ch. In het menu is altijd wel onder kopje 'Sehenswertes' een plaatjesboek van moois in de stad te vinden. :wink:
Of je begint in www.panoramio.com in Chur en volgt dan de Rijn stroomafwaarts.
Uiteraard Liechtenstein niet overslaan :wink:
Ja, onnozel he? Jouw suggestie werkt ook. :D Maar niet altijd zijn de panoramio-posters even precies met hun locaties. Bovendien wil het google-kaartje nooit wat ik wil. :?

Je moet gewoon alles proberen. Er zijn veel sporen op internet, ook via trefwoorden. 8)

Rachel schreef:Ja, onnozel he?
Ik wist niet eens dat Liechtenstein een hoofdstad had, dacht zoiets als Monaco. :wink: