Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 647 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Leon schreef:
zo 17 mei, 2020 09:51
avic schreef:
zo 17 mei, 2020 09:20
Het is gebouwd als graansilo…en het plan is er een 'woontoren-tje' van te maken.
Industrieel erfgoed is leuk, maar sommige dingen zijn zo lelijk dat ze beter gewist kunnen worden uit de historie. :wink: :shock:
Winschoten_Robertus.jpg
Winschoten_Robertus.jpg (62.11 KiB) 3382 keer bekeken
Deze graansilo uit 1922 vind ik architectonisch gezien veel mooier. Ik heb hem gisteren nog gezien en staat in Winschoten langs een bocht in de spoorlijn naar Nieuweschans. Vanuit de trein gezien een imposante verschijning, als een grote, breedgeschouderde kerel in het landschap.
https://www.youtube.com/watch?v=K051TTc-MbE
Leon schreef:
zo 17 mei, 2020 09:51
avic schreef:
zo 17 mei, 2020 09:20
Het is gebouwd als graansilo…en het plan is er een 'woontoren-tje' van te maken.
Industrieel erfgoed is leuk, maar sommige dingen zijn zo lelijk dat ze beter gewist kunnen worden uit de historie. :wink: :shock:
En niet alleen oude dingen.
Ben weer terug ;)

Had eerst gezocht op "watertoren vierkant". Gedacht later dat het een silo zou kunnen zijn, en met "wonen" er bij was het snel gevonden.

Hier de nieuwe:
Plaatje.JPG
Fedor schreef:
zo 17 mei, 2020 18:41
Ben weer terug ;)

Had eerst gezocht op "watertoren vierkant". Gedacht later dat het een silo zou kunnen zijn, en met "wonen" er bij was het snel gevonden.

Hier de nieuwe:

Plaatje.JPG
Geen idee waar, maar ik zie rechts een dijk liggen en de bodem op de voorgrond lijkt uit rivierklei te bestaan. Dus naast een rivier? In ieder geval geen grote rivier, want daar lijkt de dijk niet hoog genoeg voor.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 mei, 2020 22:18
Geen idee waar, maar ik zie rechts een dijk liggen en de bodem op de voorgrond lijkt uit rivierklei te bestaan. Dus naast een rivier? In ieder geval geen grote rivier, want daar lijkt de dijk niet hoog genoeg voor.
Het id idd langs een rivier, en best een grote. De dijk is waarschijnlijk de "oude" rivierdijk, later is er een hogere dijk gebouwd tussen de oude dijk en de rivier.
Fedor schreef:
ma 18 mei, 2020 07:10
Martin E. van Doornik schreef:
zo 17 mei, 2020 22:18
Geen idee waar, maar ik zie rechts een dijk liggen en de bodem op de voorgrond lijkt uit rivierklei te bestaan. Dus naast een rivier? In ieder geval geen grote rivier, want daar lijkt de dijk niet hoog genoeg voor.
Het id idd langs een rivier, en best een grote. De dijk is waarschijnlijk de "oude" rivierdijk, later is er een hogere dijk gebouwd tussen de oude dijk en de rivier.
Het is moeilijk te bepalen of het linker gedeelte van de schuur inspringend is, waarbij de nok van het dak in één lijn recht doorloopt, of staat er een apart huis schuin achter (de dakpannen lijken iets kleiner), waarbij de beide nokken vanuit de camera gezien toevallig even hoog liggen? Schuin boven de losse witte deur zie ik een lichtmast staan, dus loopt er een weg op de dijk. Voor het geheel een rij geknotte wilgen. Die zouden op Streetview eventueel nog vol met takken staan....
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 mei, 2020 09:47
het linker gedeelte van de schuur inspringend is, waarbij de nok van het dak in één lijn recht doorloopt,
Dit klopt.

Verder is de foto met een flinke telelens genomen, dus de dijk ligt niet pal achter de schuur.

De schuur is te zien (ook de tekst) met Streetview, maar Google Maps - Satellite biedt een duidelijker beeld.
Fedor schreef:
ma 18 mei, 2020 11:04
Martin E. van Doornik schreef:
ma 18 mei, 2020 09:47
het linker gedeelte van de schuur inspringend is, waarbij de nok van het dak in één lijn recht doorloopt,
Verder is de foto met een flinke telelens genomen.
Daar kan ik ook goed aan zien, want bij fotografie met een telelens (ik heb er een van 300 mm liggen nog uit de analoge tijd) wordt de achtergrond van het te fotograferen object vaak minder scherp en alsof de omgeving als een harmonica samen is getrokken.
Fedor schreef:
ma 18 mei, 2020 07:10
Het id idd langs een rivier, en best een grote. De dijk is waarschijnlijk de "oude" rivierdijk, later is er een hogere dijk gebouwd tussen de oude dijk en de rivier.
Is de rivier het Hollands(ch) Diep? Of het verlengde daarvan, Maas?
Ligt de "hogere" dijk op de foto achter de dijk die jij "oude rivierdijk" noemt? Of ligt de "hogere" dijk achter de fotograaf (of staat de fotograaf erop).
Of is het ergens langs de Maas tussen Cuijk en Maastricht, het plaatje komt mij ergens bekend voor?
Er zijn meerdere Maas-rivieren. Het object ligt langs één van deze rivieren.
Ik zeg Peerenboom, Hank.
renel schreef:
ma 18 mei, 2020 18:11
Ik zeg Peerenboom, Hank.
Dat is goed, aan jou de volgende :)

Mijn volgende tip zou anders "iets met fruit" zijn geweest ;)
Ik moest behoorlijk inzoomen om een 2 kleuren-dak te herkennen, gelukkig zoomde ik net op de juiste plek.

Nieuwe ronde:
boom.jpg
Ik heb helaas alleen zuidoevers van de oude, nieuwe, Bergse, afgedamde etc. Maas afgestruind. Virtueel dan. Verkeerd begrepen.
Pont des Allemands, net boven Wezet?

Edit: ik trek mijn oplossing terug.... Die van Leon is het dus.
Heel herkenbare brug iig :)
Leon schreef:
ma 18 mei, 2020 18:38
Moresnet.
https://earth.app.goo.gl/Vv313Q
Jawel, snel en perfect opgelost!
Beurt voor Leon.
Ik herkende het meteen - mijn achtertuin, die ik nu zo mis omdat België verboden is. De foto zou vast vanaf de fietsroute zijn gemaakt, dus dat ging vlot.
Sinds ze beiden zijn gerenoveerd lijken het viaduct van Moresnet en de brug in Visé inderdaad best wel op elkaar.

Volgende. Waar staat mijn fiets precies? (Er staat niet echt www op het bordje)
Afbeelding