Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 643 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35251 berichten
Wolt schreef:
wo 13 mei, 2020 19:50
Helemaal goed Martin, de volgende is voor jou!
Dank je wel, hier is de volgende:
DSCF3725.jpg
Maliebaan, Utrecht

Jan
Hilver schreef:
wo 13 mei, 2020 21:24
Maliebaan, Utrecht

Jan
Helaas niet

Hier heel vlakbij is er een moord gepleegd
Martin E. van Doornik schreef:
wo 13 mei, 2020 21:27
Hier heel vlakbij is er een moord gepleegd
Op Willem van Oranje, of Johan van Oldenbarnevelt, of Bonifatius, of ..... :?
JanH schreef:
wo 13 mei, 2020 22:43
Martin E. van Doornik schreef:
wo 13 mei, 2020 21:27
Hier heel vlakbij is er een moord gepleegd
Op Willem van Oranje, of Johan van Oldenbarnevelt, of Bonifatius, of ..... :?
Nee, niet uit een heel grijs verleden en het heeft de media nog jarenlang beïnvloed.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 13 mei, 2020 22:46
JanH schreef:
wo 13 mei, 2020 22:43
Martin E. van Doornik schreef:
wo 13 mei, 2020 21:27
Hier heel vlakbij is er een moord gepleegd
Op Willem van Oranje, of Johan van Oldenbarnevelt, of Bonifatius, of ..... :?
Nee, niet uit een heel grijs verleden en het heeft de media nog jarenlang beïnvloed.
Theo van Gogh, Pim Fortuyn?
JanH schreef:
wo 13 mei, 2020 22:58
Martin E. van Doornik schreef:
wo 13 mei, 2020 22:46
JanH schreef:
wo 13 mei, 2020 22:43

Op Willem van Oranje, of Johan van Oldenbarnevelt, of Bonifatius, of ..... :?
Nee, niet uit een heel grijs verleden en het heeft de media nog jarenlang beïnvloed.
Theo van Gogh, Pim Fortuyn?
Theo van Gogh is vermoord in een drukke winkelstraat en Pim Fortuyn op een parkeerplaats van de NOS in Hilversum.
Mijn raadselfoto is een deftige brede laan.
Lange Voorhout in Den Haag ?
De Britse ambassadeur is daar doodgeschoten, vermoedelijk door de IRA, in 1979.
math schreef:
wo 13 mei, 2020 23:27
Lange Voorhout in Den Haag ?
De Britse ambassadeur is daar doodgeschoten, vermoedelijk door de IRA, in 1979.
Niet Den Haag en veel later.... het is echt een chique laan.
Nou, chiquer dan de Lange Voorhout bestaat niet in Nederland.
Zo wordt Raad Plaatje! Raad Moord. Morbide.
Apollolaan, Amsterdam ; de moord op Willem Endstra?
math schreef:
wo 13 mei, 2020 23:41
Nou, chiquer dan de Lange Voorhout bestaat niet in Nederland.
Toch wel, een vooroorlogse deftige straat waar Hercule Poirot zó voorbij kan wandelen....
math schreef:
wo 13 mei, 2020 23:50
Apollolaan, Amsterdam ; de moord op Willem Endstra?
Ja, dat is 'em eindelijk. De zaak Willem Holleeder hield onze media erg lang bezig. De raadselfoto is op 23 oktober 2019 genomen, heel vlakbij de andere raadselfoto met die groene smeedijzeren brug met een doorkijkje naar een Art Deco-huisje aan het water.
De Apollolaan is toch een prachtige straat waar fraaie panden te bewonderen valt, zoveel vooroorlogse architectuur van hoge niveau. Foto's maken!
Ik heb als kind in 1958 de Holiday on Ice in de Apollohal bijgewoond, want de huidige RAI bestond toen nog niet.
Lange Voorhout, ik ben op de fiets voor het láátst in Den Haag geweest in november 1969.... :shock:

De volgende is voor jou.
Je kijkt links uit op het gebouw van De Amsterdamse Montessori School; het Hilton hotel staat daarachter. Aan de andere kant van het Hilton lag Klaas Bruinsma (de dominee) ook vermoord op de Breitnerstraat (27 juni 1991).
Beiden heb ik zien liggen; bij Bruinsma fietste ik heel vroeg in de ochtend over die Breitnerstraat, toen ik niet verder mocht; op de vraag aan de agent waarom, wees ie op het dekentje op de weg waar ie dus onder lag. Vele jaren later fietste ik over de Apollolaan om te kijken waar alle consternatie vandaan kwam. Kwam ik per ongeluk op de plaats delict, en dat was niet fraai. Maar snel doorgereden.
Je hebt het dus over 2 moorden, naast natuurlijk nog de plek iets verder op de Apollolaan, waar in oktober 1944 29 mensen als represaille zijn gefusilleerd door de Duitsers.

Ja, ja, een straat met geschiedenis.
Misschien knetter van me, maar ik wil toch graag de fraaie architectuur van de Apollolaan in Amsterdam tonen. Vroeger wist men wat echt bouwen is, ten opzichte van de tegenwoordige lelijkheid met alleen maar platte daken, nog eens platte daken, kale muren met droevig kijkende ramen zonder hanekammen!
Zelfs kantoorgebouwen waren vroeger nog echt stijlvol te noemen. Zoals ik al zei, hier kan Hercule Poirot zó voorbij lopen....
DSCF3726Poirot.jpg
DSCF3727.jpg
DSCF3734.jpg
DSCF3730.jpg
Tja, Palermo aan de Amstel.
De oplossing kwam wel van raadseltjes die niet in de foto zichtbaar waren. Uiteindelijk vond ik de twee heggen nog het meest markant voor de plek.

Volgend raadplaatje

Afbeelding
Klopt. Hoe gevonden? Ik heb het plaatje wel met Bing getest, maar niet met Google picture search.
Beurt naar jou.
Niet gezocht op het plaatje. Via google "mural old cars barn" en dan maar plaatjes scannen (stond redelijk bovenaan). Foto had een redelijk groffe locatiebeschrijving dus wat was nog even zoeken.

Hier de nieuwe (tekst op kruis verwijderd maar waarschijnlijk is het toch een makkelijke):
DSC02525k.JPG