Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb jouw (uitgebreide) hints nog eens op een rijtje gezet en toen had ik hem in 3 minuten
Heb ik nou alleen de omgeving van Charleville-Mésières van dorp tot dorp afgezocht, maar verder geen tijd. Wat maakt de Maas daar sterk meanderende bochten, bij ons was die al lang rechtgetrokken....WillemT schreef: ↑zo 19 apr, 2020 09:54Ik heb jouw (uitgebreide) hints nog eens op een rijtje gezet en toen had ik hem in 3 minuten
De waterscheiding ligt overigens veel zuidelijker dan je zou verwachten bij "watert af op Maas". En het dorpje watert ook nog eens af via het departement Meuse, maar het ligt inderdaad net wèl in departement Ardennes: Tailly!
Kijk maar even goed, dan zie je Canal de l'Est (Branche Nord). Toch een super 'rechttrekking'.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 19 apr, 2020 19:38Wat maakt de Maas daar sterk meanderende bochten, bij ons was die al lang rechtgetrokken....
Echt een leuke Hollands huis in een polderlandschap. In oktober 2019 heb ik in de omgeving van Nieuwveen (ten zuidwesten van Uithoorn) gefietst en daar ben ik buiten het dorp dergelijke huizen tegengekomen. Eentje zo'n jaren-30 huis gefotografeerd omdat op die plek tot 1935 de zeer fraaie korenmolen "Het Fortuin" heeft gestaan: een zeskant op een vierkante onderbouw, uniek! Hiervan heb ik een kleurenfoto nog in bezit.
Ze lijken inderdaad veel op elkaar, maar het is een ander huis.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 20 apr, 2020 10:35Het huis eronder lijkt er wel op, maar is 'em toch niet....
Misschien is dit een fietspad of een ventweg naast een (doorgaande) rijbaan. Hier zou de fotograaf hebben gestaan. Wellicht dat het wat helpt op Google satelliet.
De voorgevel staat op het zuidoosten.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 20 apr, 2020 11:41de voorgevel 's morgens ongeveer op het noorden of 's middags op het zuiden.
Ik gok op 13.