Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 612 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34388 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 apr, 2020 13:09
Dacht ik eerst een Nederlandse auto te zijn met DD-DD-07, maar bij navraag in "Veendam" bestaat dat kenteken niet.
De nummerplaat is volgens mij geretoucheerd.
WillemT schreef:
do 16 apr, 2020 13:11
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 apr, 2020 13:09
Dacht ik eerst een Nederlandse auto te zijn met DD-DD-07, maar bij navraag in "Veendam" bestaat dat kenteken niet.
De nummerplaat is volgens mij geretoucheerd.
Had ik ook rekening mee gehouden....
Ik wilde er eerst JB-007 van maken, maar dat was wel een stevig dwaalspoor geweest (dit is geen hint). Het was wel een Nederlandse auto, maar die zie je daar wel meer in dat hele departement.
Departement Meuse?
WillemT schreef:Ik had net mijn post aangepast, naar "het noorden van Champagne-Ardenne". Is dat ook nog OK :? ?
Ja. DaVinci: dus niet Meuse want dep. Meuse valt niet onder C.A., toch?
Ja, je hebt gelijk.

Als ik op de kaart kijk dan is het noorden van de voormalige regio Champagne-Ardennes het departement Ardennes.
Op Google afbeeldingen gezocht naar "eglises en Ardennes France", noppes....
Het lijkt me typisch zo'n dorp waar wel eens een paar Nederlanders op Bridgestones doorheen fietsen...
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 apr, 2020 16:54
Op Google afbeeldingen gezocht naar "eglises en Ardennes France", noppes....
Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Zelf vind ik het kenmerkende aan deze foto de twee huizen aan de rechterkant. En ook de voorname voordeur van een van die twee huizen valt op. Verder is het een dorpje wat op een heuvelrug ligt en niet in een dal. Zoiets als Villers-sur-le-Mont.
WillemT schreef:
do 16 apr, 2020 17:10
Verder is het een dorpje wat op een heuvelrug ligt en niet in een dal. Zoiets als Villers-sur-le-Mont.
Dat lijkt me niet juist.
Speld in een hooiberg. Spelt is een oud tarwesoort.
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 apr, 2020 18:52
Speld in een hooiberg. Spelt is een oud tarwesoort.
Ligt er dus aan hoe je het speld ... eh ... speldt ... eh ... spelt. Pfff, lastig toch die speling.
Leon schreef:
do 16 apr, 2020 17:19
WillemT schreef:
do 16 apr, 2020 17:10
Verder is het een dorpje wat op een heuvelrug ligt en niet in een dal. Zoiets als Villers-sur-le-Mont.
Dat lijkt me niet juist.
Mij ook niet, het moet zijn een dorpje dat op een heuvelrug ligt.

;)

Carl
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 apr, 2020 18:52
Speld in een hooiberg. Spelt is een oud tarwesoort.
Klopt, slip of the pen :oops:! Ik heb het aangepast.
Carl schreef:
do 16 apr, 2020 20:02
Mij ook niet, het moet zijn een dorpje dat op een heuvelrug ligt.
;)
Carl
Klopt ook :? hoewel wat vager. Het woord "dat" verwijst meen ik doorgaans naar iets waar "het" voor kan staan (dus het dorp inderdaad) en "wat" verwijst naar de overige gevallen. Een veel gemaakte fout, ook door mij.

Ik ben overigens wel benieuwd om wel (fraai) dorp het gaat .....
DaVinci schreef:
do 16 apr, 2020 14:04
Departement Meuse?
Om een hint te geven: het scheelde maar erg weinig of DaVinci had gelijk. Het watert bovendien naar de Maas af daar.
WillemT schreef:
vr 17 apr, 2020 11:10

Ik ben overigens wel benieuwd om wel (fraai) dorp het gaat .....
typo, moet natuurlijk zijn: welk (fraai) dorp
Leon schreef:
vr 17 apr, 2020 11:23
Om een hint te geven: het scheelde maar erg weinig of DaVinci had gelijk. Het watert bovendien naar de Maas af daar.
Als ik dat in een plaatje samenvat, zou het dorpje dus in Ardennes moeten liggen, niet ver van de grens (blauwe lijn) met Meuse en moeten afwateren naar de Maas (rode lijn).

Afbeelding
Met je tekst ben ik het eens. Het kaartje is zo niet nuttig.
Het dorp ligt ten westen van de Maas.