Bob Yak erachter?keesswart schreef:De Rainbow Lyra is alleen een optie als je lichtbepakt bent, want de drager mag niet meer dan 20 kg hebben. (De drager van mijn Optima Orca, waarvoor geen gewichtsbeperking werd gegeven, begaf het al na 1300 km.)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hoezo geen wheelies?sonali schreef:omdat je er geen wheelies mee kunt doen
Er is ook een Orca onderstuur. De as waar het stuur op draait gaat door dat gat.Bob&Marguérite schreef:Dan zie ik dat de buis doorboord is net achter de breuk, maar vraag me af waarvoor? (voor meerdere uitvoeringen/modellen in gebruik?)
Ik vrees van wel. En dit zou wel eens de achillespees van de Orca kunnen zijn.eindgebruiker schreef:Er is ook een Orca onderstuur. De as waar het stuur op draait gaat door dat gat.Bob&Marguérite schreef:Dan zie ik dat de buis doorboord is net achter de breuk, maar vraag me af waarvoor? (voor meerdere uitvoeringen/modellen in gebruik?)
Het zal toch niet zo zijn dat die plek net het zwaarst belaste punt van het hele frame is?
Het lijkt me inmiddels duidelijk dat de fabrikant hier de zaak verkeerd heeft ingeschat. Anders had hijMarco Meijerink schreef:Technisch moet het geen probleem zijn om een goede wereldligfiets te maken. Maar goed, de markt moet er inderdaad wel voor zijn.
Maar de luchtweerstand wordt wel een stuk hoger door het wettelijk verplichte oranje kinderfietsvlaggetje (scrabble!) aan zo'n doorbuigende stok waar alle ligfietsers toch mee moeten rijden?Het onderzoek is gedaan in laboratorium omstandigheden, dus de lagere luchtweerstand speelde geen rol.
De metingen werden gedaan door een persoon in de verschillende fietshoudingen (buk, recht op en lig in verschillende hoeken) op een soort 'hometrainer' steeds tegen de zelfde belasting te laten trappen en vervolgens van alles te meten. Omdat de persoon zich niet voorwaards bewwog, was er geen sprke van luchtweerstand Die speelt pas een rol als je voorwaarts gaat bewegen, toch?keesswart schreef:Was het lab dan vacuum gezogen?erikheijn schreef:Het onderzoek is gedaan in laboratorium omstandigheden, dus de lagere luchtweerstand speelde geen rol.
Ik ben me niet bewust dat een vlaggetje op een ligfiets verplicht is. Daarbij komt dat ieder weldenkend mens kan verzinnen dat een vlaggetje de zichtbaarheid van de fiets niet verhoogt. De zichtbaarheid moet komen dan van het dunne paaltje waar het aanvast zit. Van voren of achter zie het vlaggetje niet, door de rijwind. Als iemand in staat is om dat dunne paalte te zien, dan ziet hij de fiets er onder ook niet over het hoofd. Als je het vlaggetje echt kan zien, zit de fiets al ergens onder de auto.whave schreef:Maar de luchtweerstand wordt wel een stuk hoger door het wettelijk verplichte oranje kinderfietsvlaggetje (scrabble!) aan zo'n doorbuigende stok waar alle ligfietsers toch mee moeten rijden?Het onderzoek is gedaan in laboratorium omstandigheden, dus de lagere luchtweerstand speelde geen rol.