door
joukon » zo 07 nov, 2021 17:30
Fedor schreef: ↑zo 07 nov, 2021 10:39
Leon schreef: ↑zo 07 nov, 2021 09:23
Ik zieuitsluitend karton en papier en verder een paar houten stokjes. Wie zegt dat dit achtergelaten word?
Zoals het er hier bij ligt zou ik denken van wel. Ook al is het geen plastic, "men" gaat er van uit dat een ander het wel op zal ruimen. Als die gedachte eens in algemene zin zou afnemen, zou dat al veel kunnen schelen (niet voor het klimaat, wel voor de vervuiling).
Fedor je maakt selectief gebruik van een beeld en parafeert ermee met plastic als algemeenheid, waar een ander mee "opgezadeld" zou zijn. En verbind dat dan aan klimaat en vervuiling. Beeldvorming = vorm van 'framing'.
Er wordt terecht opgemerkt dat het allemaal op een verzamelplek ligt.
De verdere omgeving is schoon achtergelaten. Het Westerpark is niet bezaaid met troep achtergelaten!
Ik erger mij soms ook aan afval rond afvalbakken die vol zijn. Maar terecht merkt dan een jongere op dat het wel allemaal bij de afvalbak ligt en niet verspreid over een groot stuk park. Ik kan het ook nog verbreden tot afspraken die vaak gemaakt worden door een organisatie wil zij een volgende keer weer gebruik maken van bv. Westerpark.
In duingebied van Noord Holland geldt dat voor een organisatie die de halve marathon van Egmond organiseert. Ik doe vrijwilligerswerk voor diverse organisaties en heb dit zelf al vele malen meegemaakt.
Er wordt ook rekening mee gehouden want je kan nooit voldoende afvalbakken neerzetten voor vele duizenden deelnemers.
Dan wordt na afloop alles netjes achtergelaten met hulp van zeer veel vrijwilligers.