Fijn voor Bert. Eindelijk komen we ergens.
Ik heb zelf voor 4000 km aan e-bike ervaring in Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk. Enkele keren met een lege accu gestaan. Fietsavonturier heeft een goede oplossing door een 2e accu mee te nemen. Dan zit je op 1000 Wh energie en dat is in bergachtig terrein toch wel wat je nodig hebt.
Relatief voegt zo’n tweede accu qua gewicht ook weinig toe in vergelijking met het extra gewicht van zwaarder frame, motor en primaire accu waar je toch al aan vast zit t.o.v. een gewone randonneur.
Dus mijn conclusie buiten Nederland en naar het zuiden: Een tweede accu mee.
Daar had ik zelf ook niet aan gedacht, maar lijkt me een redeliijke oplossing, zolang Li-ion technologie niet veel verder komt qua energie/volume prestatie.
Ik heb zelf voor 4000 km aan e-bike ervaring in Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk. Enkele keren met een lege accu gestaan. Fietsavonturier heeft een goede oplossing door een 2e accu mee te nemen. Dan zit je op 1000 Wh energie en dat is in bergachtig terrein toch wel wat je nodig hebt.
Relatief voegt zo’n tweede accu qua gewicht ook weinig toe in vergelijking met het extra gewicht van zwaarder frame, motor en primaire accu waar je toch al aan vast zit t.o.v. een gewone randonneur.
Dus mijn conclusie buiten Nederland en naar het zuiden: Een tweede accu mee.
Daar had ik zelf ook niet aan gedacht, maar lijkt me een redeliijke oplossing, zolang Li-ion technologie niet veel verder komt qua energie/volume prestatie.