het gaat er niet om wat erop zit ,het gaat om het bouwjaar van de fiets, die is 1987 en dus dik 26 jaar oud= oldtimer, een auto is bij 25 jaar ook al oldtimer ,en onder oldtimer verstaat men klassiek, zo is dat vast gelegd.een hedendaags voertuig word nooit meer zo hetzelfde gemaakt als 25 jaar terug, als je naar mijn fiets kijkt dan zie je ook dat er een bagagedrager op zit die allang in die stijl niet meer zo gemaakt word, jij denkt misschien pas aan een klassieke fiets als er houten wielen onder zitten en 100 jaar oud is.. een modern zadel op een fiets van meer dan 25 jaar oud geeft de fiets wel een moderne uitstraling maar de fiets blijft daarmee wel gewoon zijn leeftijd behouden, als alles origineel erop zit zoals het was dan praat je eerder over authentiek, maar dat is weer iets anders dan klassiek,PietV schreef:[
Nog 1 keer voor de duidlijkheid dan. Het is een prachtige fiets, maar oldtimer noch klassieker. Het is en blijft een doorsnee stadfiets, waarvan er nog duizenden rijden.
Voor een oldtimer mist de fiets geheel het karakter van oudheid. Het karakter is weggemoffeld onder de coating.
De fiets straalt niets uit van "vroeger". Modern of hedendaags zijn: Spieloze crankstel, kunststof kettingkast, kunststof achterlicht, ergonomisch handvatten, moderne zwarte remgrepen, moderne Sturmey Archer schakelbediening, moderne snelbinders en AXA slot en het gel zadel.
Mijn vorig jaar weggegeven Gazelle uit de jaren 70, die ik vorig jaar heb weggegeven, had dit allemaal niet. Op de 3 V Sturmey Archer en de zwarte Bibia snelbinders na, was alles Gazelle. Zelfs het aangesoldeerde achterlicht op het achterspatbord, het stuur en de verchroomde remgrepen en -remstangen.
Piet.
maar als je naar