Pagina 7 van 7
Re: TU Delft onderzoek: e-bike ongelukken Concepten op pagi
Geplaatst: wo 19 jun, 2013 19:43
door PietV
Verlichting op de (elektrisch ondersteunde) fiets is nog steeds niet in de wet opgenomen. Het mag erop zitten. Dus vrijblijvend.
De fietsers moet tijdens het rijden bij nacht of bij dag indien het zicht ernstig wordt belemmerd, verlichting voeren. Dat mag knoopsgat-verlichting zijn.
Zolang verlichting op de fiets als permanente eis achterwege blijft, is het voorbarig om op de dag verlichting op elektrisch ondersteunde fietsen verplicht te gaan stellen.
Piet.
Re: TU Delft onderzoek: e-bike ongelukken Concepten op pagi
Geplaatst: do 20 jun, 2013 09:55
door Leon
PietV schreef:Verlichting op de (elektrisch ondersteunde) fiets is nog steeds niet in de wet opgenomen.
Dat is een rare omschrijving. Verlichting op blauwe fietsen met stippeltjes is ook niet in de wet opgenomen...
Een electrische fiets is een fiets, en daarover is wel degelijk wat in de wet opgenomen.
Leon
Re: TU Delft onderzoek: e-bike ongelukken Concepten op pagi
Geplaatst: do 20 jun, 2013 16:00
door PietV
Leon schreef:Een electrische fiets is een fiets, en daarover is wel degelijk wat in de wet opgenomen.Leon
Wel wat in de wet opgenomen, maar geen verplichting om een koplicht en achterlicht op de fiets permanent aanwezig te hebben. Wettelijk mag je de verlichting demonteren om de actieradius van de fiets met trapondersteuning te vergroten.
Piet
Re: TU Delft onderzoek: e-bike ongelukken Concepten op pagi
Geplaatst: do 20 jun, 2013 17:23
door Leon
PietV schreef:Leon schreef:Een electrische fiets is een fiets, en daarover is wel degelijk wat in de wet opgenomen.Leon
Wel wat in de wet opgenomen, maar geen verplichting om een koplicht en achterlicht op de fiets permanent aanwezig te hebben. Wettelijk mag je de verlichting demonteren om de actieradius van de fiets met trapondersteuning te vergroten.
Piet
Ja en? Dat is toch reuze fijn mocht je dat willen?
Wat ik helemaal leuk vind is een electrische fiets met motor in de achternaaf en dan in het voorwiel een naafdynamo, je hebt ze
Leon
Re: TU Delft onderzoek: e-bike ongelukken Concepten op pagi
Geplaatst: do 20 jun, 2013 18:00
door m-gineering
Leon schreef:
Wat ik helemaal leuk vind is een electrische fiets met motor in de achternaaf en dan in het voorwiel een naafdynamo, je hebt ze
Het blijft een fiets volgens de STVzO, en ze zijn vast zwaarder dan de grens van 11 kg waarbij Batteriebeleuchtung nog is toegestaan
