door
drestar » ma 14 okt, 2013 13:15
dik5 schreef:drestar schreef:Ik ben en blijf voor het verplichten van de fietshelm voor 55+ sers,
ik heb genoeg ouwe mensen met hevig bloedende hoofdwonden op straat naast hun fiets zien liggen..
Geen 55--- minners gezien zeker?
een enkeling, maar het is toch algemeen bekend dat na je 50 ste ook je ogen achteruit gaan, de meeste mensen die de 50 gepasseerd zijn hebben al een leesbril nodig, maar niet alleen je ogen gaan achteruit maar ook je rekatie vermogen en nog veel meer. ouder worden betekend ook minder snel reageren en anticiperen in het verkeer. trager worden is dus een feit, en daarom moet er een stukje zelfbescherming voor deze doelgroep in acht worden genomen door middel van een fietshelm, het is ook een feit dat mensen die ouder worden vaak niet willen toegeven de gebreken van achteruitgang te willen erkennen. oudere mensen worden daarom ook vaak koppiger, wat ook weer logisch is want we willen allemaal de dingen blijven doen die we graag willen doen, maar het moet wel verantwoord blijven. het lijkt mij een goed idee om voor ouderen vanaf 55 jaar (volgens de boeken ben je dan jong bejaard) deels een vergoeding voor een fietshelm te geven vanuit de zorgverzekeraar , dit zal waarschijnlijk weer een hoop medische kosten besparen op hoofdletsels