Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinion versnellingen - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Pinion versnellingen

127 berichten
Leon schreef:
Shadow schreef:Ik ben het met je eens dat een Pinion met 12 versnellingen weinig toe zou voegen aan het spectrum, bij een lagere efficientie als een Rohloff, een oplossing die iedereen in z'n fiets zou kunnen schroeven tegen een lagere prijs zou nieuws zijn, maar we hebben de Alfine 11 ook al...
De Alfine is een naaf met een net te klein bereik die eigenlijk 12 versnellingen zou hebben, als de ingenieurs er in waren geslaagd de 2 er in te zetten. Als je de overbrengingsverhoudingen bekijkt lijkt het er op dat het zo gegaan is; het effect is in ieder geval wel zo.
Ik denk en hoop niet dat Pinion zo'n blunder maakt.
Ik denk het ook niet, eigenlijk snap ik niet het bestaan (en Miro ook niet) van de Alfine 8&11 naven, de 8 premium is beter en goedkoper...maar da's een ander verhaal...
Lijkt me geen hardloper voor e-bikes. De middenmotor heeft voor standaard e-biikes het pleit vooralsnog wel beslist.

Misschien leuk voor een s-pedelec, maar dat wordt een niche in een niche.
[quote="loknor"
Misschien leuk voor een s-pedelec, maar dat wordt een niche in een niche.[/quote]

Eens met je.
Dat wordt rohloff part 2.
Een product bedoeld voor breed MTB publiek wordt en niche van een niche product.
De hoge prijs en “Made in Germany” introduceert een nieuwe niche voor verzamelaars.
Een Idworx 2016 Urban Opinion kost 5295 euro ( met P1.18 )
Vanaf 2017 spreekt Idworx niet meer over een modeljaar 2017 fiets , maar geeft de fiets een generatie aanduiding.

Een nieuwe Idworx Urban Opinion gen. 1.3 kost 4795 ( met C1.12 )

Al met al dus 500 goedkoper geworden, maar nog wel iets duurder dan een Idworx Rohloff fiets.

P1.18 .....2700 gr , q faktor 177mm
C1.12 .....2100 gr , q faktor 166mm
Wat zou een kaal frame kosten voor idworx; <€500?
Afgelopen week hoorde ik dat de oPinion Travel in prijs gelijk blijft t.o.v. 2016.