Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2012 - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2012

183 berichten
hester b. schreef:Het lijkt me leuk om aan de offroad tocht voor beginners mee te doen.
Zijn m'n Marathon Supreme banden hier geschikt voor of kan ik ze beter omwisselen voor m'n Extremes?
( Stomme vraag misschien :oops: , maar ik heb nog nooit serieus offroad gefietst)
Mhhh offroad op de veluwe is niet zo heel extreem. Als Supreme dat niet aan kan koop ik nooit meer Schwalbe :? .
Hester, de Veluwe een beetje kennende kun je hier van alles tegenkomen, van mul zand zoals in de duinen tot modderige paden (nu minder omdat het alweer een tijdje droog is geweest) en alles daartussen, of je het gaat redden (door het mulle zand) met de extremes waag ik zelfs te betwijfelen al ligt dat helemaal aan de route en hoe je hierop anticipeert. Pomp ze iig niet te hard op, je gaat er niet harder door maar je hebt hierdoor wel meer en langer grip op/in het zand.

Voor de route van Jaap kun je gewoon je banden er op laten zitten, dit is zelfs met slicks nog wel te doen.

Gewoon gaan
Laat ik de Supremes lekker zitten. Heb net na 4500 km. de voor- en achterband omgewisseld, dus ik heb achter iets meer profiel (voor zover aanwezig).
Bedankt voor jullie advies en tot vrijdag!
[/quote]
Mhhh offroad op de veluwe is niet zo heel extreem. Als Supreme dat niet aan kan koop ik nooit meer Schwalbe :? .[/quote]

Ruud, dan weet ik nog wel een paar leuke hellingen waar je al je tanden op stuk kan rijden :wink: Vergeleken met Off-road in Limburg of het buitenland misschien niet spectaculair maar beter dan de polder.
Pman schreef:Tip voor alle routeplanners, probeer Ede en Lunteren zoveel mogelijk te vermijden in verband met de festiviteiten rondom de Edese Heideweek. Lunteren is dan echt een chaos in het centrum. Voor vlinder en passiebloemliefhebbers die even niet te ver willen fietsen is een uitstapje naar de Passiflorahoeve in Harskamp misschien iets. Zie http://www.passiflorahoeve.nl voor meer info.

Peter
De route die ik heb samengesteld gaat niet door Lunteren en niet door het centrum van Ede. By the way: wat moeten we ons bij de "Heideweek" voorstellen? Muziek met: Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein und das heisst ( boem boem) Erika? :lol: :lol: :lol:
Pman schreef:
RvP schreef: Mhhh offroad op de veluwe is niet zo heel extreem. Als Supreme dat niet aan kan koop ik nooit meer Schwalbe :? .
Ruud, dan weet ik nog wel een paar leuke hellingen waar je al je tanden op stuk kan rijden :wink: Vergeleken met Off-road in Limburg of het buitenland misschien niet spectaculair maar beter dan de polder.
Ik ken het daar, maar je rijdt je banden er niet op kapot, dat was een beetje mijn insteek. We kunnen een route over het Kootwijkerzand laten gaan :wink: Da's pas echt off-road hahaha.
bert sitters schreef:
Pman schreef:Tip voor alle routeplanners, probeer Ede en Lunteren zoveel mogelijk te vermijden in verband met de festiviteiten rondom de Edese Heideweek. Lunteren is dan echt een chaos in het centrum. Voor vlinder en passiebloemliefhebbers die even niet te ver willen fietsen is een uitstapje naar de Passiflorahoeve in Harskamp misschien iets. Zie http://www.passiflorahoeve.nl voor meer info.

Peter
De route die ik heb samengesteld gaat niet door Lunteren en niet door het centrum van Ede. By the way: wat moeten we ons bij de "Heideweek" voorstellen? Muziek met: Auf der Heide blüht ein kleines Blümelein und das heisst ( boem boem) Erika? :lol: :lol: :lol:
Ik verwacht een reünieconcert vd Heideroosjes :lol:
Eén van de weinige plaatsen in een beschermd natuurgebied in Nederland waar je zelfs van de wegen af mag om het zand in stand te houden. Het wordt wel een beetje lastig hier een route uit te zetten. Zelf ben ik meer in de Kroondomeinen en op het Veluwsch Landschap te vinden.

Heideweek is een toeristentrekker voor de in bloei staande heide, we gaan het zien. Geen Heideroosjes wel Kane, SEF, Miss Montreal en Kraak & Smaak op vrijdagavond, Zaterdagavond om 21:00u En Vélo volgens het programma. :wink:
Ik zal de route die Bert hierboven al neerzette begeleiden tot aan stationEde-Wageningen, daarna is er vast iemand die het laatste stukje terug naar de camping wilt overnemen.
Dit is een handige route voor mensen die de trein terug moeten hebben naar het westen van het land, aangezien de treinen van Ede-Wagingen naar Utrecht/Amsterdam gewoon rijden aankomend weekend.
68 kilometer in totaal.
Bedankt Bert!

Knooppunten:
70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72 en 70.
Ik fiets vrijdag vanuit mijn werk in Didam naar de Harskamperdennen. Zijn er mensen die uit het zuiden of oosten komen en door of langs Arnhem gaan of die vrijdagmiddag met de trein in Arnhem aankomen? Als er iemand mee wil rijden kan ik mijn route en vertrektijd daarop nog aanpassen.

Ik zal niet meerijden met de toertochten en ook niet meedoen aan de maaltijd op zaterdag. Zaterdag en zondag ben ik namelijk een keuken aan het plaatsen bij mijn zus. De Harskamp is echter dichterbij dan mijn eigen huis en ik kan dus wel komen kamperen.

Frank
Suus schreef:Ik zal de route die Bert hierboven al neerzette begeleiden tot aan stationEde-Wageningen, daarna is er vast iemand die het laatste stukje terug naar de camping wilt overnemen.
Dit is een handige route voor mensen die de trein terug moeten hebben naar het westen van het land, aangezien de treinen van Ede-Wagingen naar Utrecht/Amsterdam gewoon rijden aankomend weekend.
68 kilometer in totaal.
Bedankt Bert!

Knooppunten:
70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72 en 70.
Correctie: ik ben een knooppunt vergeten te vermelden op einde: tussen 72 en 70 zit nog 82.
Het moet dus zijn:
70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus voor winkels even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 82 en 70
Jeetje fantastisch helpers, snijders, kokers, routemakers en begeleiders! :D
Laten we afspreken dat we voortaan met wat meer mensen een heel klein handje meedenken en helpen. Zelfs de heel kleine dingen als even een route maken en aandragen, helpt meer dan je denkt. De vaste kern vrijwilligers moet al het werk ook maar even naast een echte baan in eigen onbetaalde tijd doen. :wink:

Tot aanstaand weekend, ik heb er zin in!
Blanche schreef:Jeetje fantastisch helpers, snijders, kokers, routemakers en begeleiders! :D
Laten we afspreken dat we voortaan met wat meer mensen een heel klein handje meedenken en helpen.
Het tijdig aankondigen op dit forum zou kunnen helpen. Ook is de informatie op de website zeer summier. Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor de organisatie (in hoofdlijnen) van het weekend maar dit kan beter.
Zoals nu wel blijkt hoef je maar een keer te vragen en er wordt van alle kanten hulp aangeboden. Velen willen wel helpen maar dan moeten ze wel (tijdig) weten dat hun hulp gewenst is.

S.v.p. geen opmerkingen zoals "Als je zo goed weet hoe het moet doe het dan zelf!" Ik doe het namelijk zelf. Niet dit weekend of andere activiteiten voor de wereldfietser maar wel voor andere verenigingen.
cornelese schreef:
Blanche schreef:Jeetje fantastisch helpers, snijders, kokers, routemakers en begeleiders! :D
Laten we afspreken dat we voortaan met wat meer mensen een heel klein handje meedenken en helpen.
Het tijdig aankondigen op dit forum zou kunnen helpen. Ook is de informatie op de website zeer summier. Ik weet niet wie er verantwoordelijk is voor de organisatie (in hoofdlijnen) van het weekend maar dit kan beter.
Zoals nu wel blijkt hoef je maar een keer te vragen en er wordt van alle kanten hulp aangeboden. Velen willen wel helpen maar dan moeten ze wel (tijdig) weten dat hun hulp gewenst is.

Yep de WF was dit keer later met de info. Dit komt ook doordat de organisatie handjes tekort komt en er teveel op het bordje van te weinig mensen ligt. Toen ik gisteren de discussie/kritiek in het forum zag rondom het niet tijdig geven van info rondom deze tocht, werd ik een beetje kriegel en ben maar heel even bijgesprongen door een oproep te plaatsen en wat rond te mailen (na overleg met de organisatie). En de vaste organisatie heeft het daarna s'avonds gewoon weer opgepakt en het hele programma samengesteld. Hij verdient dus alle credits. We zijn heel blij met de hulp van een aantal mensen. De meeste hulp kwam trouwens door het rechstreeks vragen aan bekenden.

Nogmaals laten we al het werk door de vaste vrijwilligers vooral waarderen. Ze leveren al heel lang fantastisch werk alleen dit keer even iets later dan normaal. Het zijn ook maar mensen. Laten we ze voortaan wat vaker (ook ongevraagd) een klein handje toesteken. :wink:


Programma Harskamperdennen 24 -26 augustus 2012
Helaas kan ik er dit weekend niet bij zijn........... :( Deze keukenhulp valt dus af............
Ik krijg het in de beperkte tijd die ik heb niet georganiseerd, hopelijk een andere keer wel.


Veel (fiets+kampeer)plezier allemaal!

Monique
De info is wederom geüpdate, het gaat om de routes zaterdag, waar weer aanvullingen zijn.
Kampvuur: het lijkt erop dat we geen kampvuur kunnen maken. Op dit moment is het te droog en mag de camping geen kampvuren toestaan (telefonische info De Harskamperdennen). Mogelijk verandert de situatie nog de komende dagen, maar de kans is erg klein.
Ha Jim,

Maar het lijkt erop dat er best een stevige druppel tevoorschijn gaat komen. Wellicht weten we zaterdag een regenverdrijvend (klein) vuurtje binnen de mogelijkheden van de droogte te vinden :-)

Gr H
bert sitters schreef: Correctie: ik ben een knooppunt vergeten te vermelden op einde: tussen 72 en 70 zit nog 82.
Het moet dus zijn:
70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus voor winkels even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 82 en 70
Ik heb de route in de planner vd fietsersbond gezet, maar die geeft vanaf de camping de volgende knooppunten. 70, 73, 72, 84 etc en aan het eind vd route 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 73 en 70.
Welke planner heb jij gebruikt Bert? Bij mij is de route ook maar 62km lang.
ruudvp schreef:
bert sitters schreef: Correctie: ik ben een knooppunt vergeten te vermelden op einde: tussen 72 en 70 zit nog 82.
Het moet dus zijn:
70, 82, 72, 84, 63 (koffie), 64, 84 (na 3 km is Renkum met winkels in de dorpsstraat links: dus voor winkels even van de knooppunten af en terugkeren naar het zelfde punt) 82, 81, 80 (wijnproeverij), 89 (even voorbij dit knooppunt koffie), 88, 66 (dit is nog geen km van station Ede-Wagingen: je kunt hier de trein pakken en de groep gaat verder) 65, 64 (koffie), 62, 83, 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 82 en 70
Ik heb de route in de planner vd fietsersbond gezet, maar die geeft vanaf de camping de volgende knooppunten. 70, 73, 72, 84 etc en aan het eind vd route 84 (tussen 84 en 72 wijnproeverij) 72, 73 en 70.

Welke planner heb jij gebruikt Bert? Bij mij is de route ook maar 62km lang.
Ik heb de gedrukte ANWB-fietsatlas gebruikt. Nog even nageken. Daar staat bij dat knooppunt op 0,7 km van knooppunt 70 bij de Harskamperdennen echt knooppunt 82, terwijl de routeplanner van de Fietsersbond daar 73 aangeeft!