Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De Big Apple is juist ontworpen voor MTB-wedstrijden op het strand: los, droog zand... Alleszins een MTB-band dus, alleen tegenwoordig met meer profiel.Glika schreef:Op nat en droog zand bleef ik aardig in het spoor en had ik ook voldoende grip om te versnellen of iets te klimmen.
Natuurlijk niet te vergelijken met een MTB-band, maar voor mijn vakantiefiets en mijn manier van toeren een prima ervaring.
Ben je niet in de war met Super Moto's? De Big Apple is er meer eentje uit de stal van beach cruisers...Robertjan schreef:De Big Apple is juist ontworpen voor MTB-wedstrijden op het strand: los, droog zand... Alleszins een MTB-band dus, alleen tegenwoordig met meer profiel.Glika schreef:Op nat en droog zand bleef ik aardig in het spoor en had ik ook voldoende grip om te versnellen of iets te klimmen.
Natuurlijk niet te vergelijken met een MTB-band, maar voor mijn vakantiefiets en mijn manier van toeren een prima ervaring.
Scheurtjes (vredestein-ziekte) was een probleem van de eerste generatie Marathon Supreme. Maar dat is al jaren geleden. Zijn ze al zo oud?De Sjelle schreef:Jeroen, bij mij begonnen er dan kleine scheurtjes in de zijwanden te komen. Is dat bij jou nu ook?
Hallo,De Sjelle schreef:Bedankt Jeroen voor de foto's.
Lijkt me dat de achterband kleine scheurtjes begint te krijgen of vergis ik me?
3 weken geleden schreef ik dit nog, nu ben ik weer 400 km verder en heb de eerste lekke band. Een nagel van 3cm lang door de band zelfs tot tegen het velglint. Dat houdt geen enkele band tegen lijkt me.laagvlieger schreef:Het is nu 2 jaar geleden dat ik Supremes gekocht hebt, dit voor de woonwerk fiets.
Hiervoor fiets ik per jaar minstens 7500 kilometer dus er zijn in totaal minstens 15000 km's aan die banden voorbijgerold. Dat is heel wat, zeker op het stuk dat ik dagelijks rijd. Geen lekken. Wel scheurtjes, maar die kwamen al vanaf pakweg 5000 km. Steentjes die zich er in zetten. Die haal ik er wel regelmatig uit ...
Bandan zijn verre van versleten, nog veel profiel. Lijkt wel wonderrubber !
De Big Apple is een idee van Gerrit Gaastra (oa. van Idworx). Geinspireerd door de soepele en dikke mtb-banden vroeg hij aan Schwalbe een asfaltband te ontwikkelen met die maatvoering. Deze, de Big Apple, werd in 2001 als draadband geïntroduceerd en werd, als vouwband, dé band voor de Idworx trekkingfietsen. De vouwband Big Apple bleef jarenlang exclusief voorbehouden aan Idworx. Van 2007 tot 2010 werden de vouwversies in verschillende maten ook voor het publiek beschikbaar. Deze rijden nog soepeler dan de draadversie, eigen ervaring. De vraag bleek tegen te vallen en ze werden uit productie genomen. Verwarrend is dat de zg. Liteskin versie, die nadien te koop was wel dezelfde naam had, maar toch een draadband was.Robertjan schreef:Ik ben zeker niet in de war. Maar blijkbaar herinnert niemand zich de tekst die enkele jaren geleden op dezelfde Schwalbe-site stond over de Big Apple, in de trant van: "Ontworpen voor wedstrijdrijders bij strandwedstrijden, maakt de Big Apple een licht lopende [...]".
Dat een product eerst in wedstrijden wordt gebruikt en later doorsijpelt naar city-gebruik lijkt me vrij logisch. De Super Moto is niets meer dan de opvolger van de Big Apple voor de wedstrijden. Daarmee is de Big Apple geen mindere band geworden (evt. aanpassingen daargelaten), alleen is de Super Moto nóg geschikter voor het doeleinde waarvoor de Big Apple ooit ontworpen is.