Lijkt wel een beetje op mijn woon-werk fietsje:lennart schreef:
sury crosschck wachtend op versnellingen en een leuke trip waar ze voor nodig zijn op het ogenblik fixed. vor woon werkverkeer. en alles wat je verder kan doen in nl.
GF Triton
Bas
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het was een overjarig model, dus de keuze was beperkt. Hij fietst overigens erg stabiel, en daar ben ik blij mee. Ik heb een klein testritje gemaakt met 6 tassen met in totaal 24 kilo en dat kan met de handen los.Matthie9000 schreef:Mooie fiets, nog speciale reden om voor sloping te gaan
* De spatborden en voorlamp heb ik er af gehaald. Ze liggen in de doos.AB schreef:Komt er geen nieuwe spatbordenset en voorlamp op?
En voor wat voor doeleinden ga je de fiets dan zo gebruiken?
Alleen die voordrager en paarse bidonhouders eraf, kan echt niet
Ja, maar die gaat er nog uit. Scheelt een paar Watt en vooral krijg ik dan een uitvalnaaf, want deze gaat met moeren. Ik heb nog een mooie zwarte LX liggen.eric190173 schreef:Erg mooie fiets! Zit er een naafdynamo in het voorwiel of lijkt dat zo?
Ik doe mijn Avaghon niet weg! Ik hou hem voor tochtjes. Wel zijn veel onderdelen inmiddels 13 jaar en 35.000 km oud en vind ik ze wat oud worden voor een vakantiereis. Zoals een bekende fietsenmmaker in het noorden altijd zegt: ga niet op reis met een fiets waarvan je weet dat er binnenkort iets stuk aan gaat.henkfietst52 schreef:@ Leon, Waarom heb je de Avaghon weggedaan Leon, volgens mij had je hem nog niet zolang geleden over laten spuiten? Je nieuwe fiets ziet er trouwens goed uit hoor!
Sorry Matthie, maar ik moet met terugwerkende kracht toch wel weer even lachen over je opmerking dat je sloping dikke buizen frames niet mooi vindt. Het is echt niet persoonlijk bedoeld (ik zit hier met een dikke glimlach), maar jouw fietsje kan ook nog wel een zoektocht gebruiken naar de juiste proportionele verhoudingen (althans als het geheim van schoonheid daarin terug te vinden is).Matthie9000 schreef:Dit is mijn fietsje bedoeld voor het snellere toerwerk.
Ik zie wat je bedoeld, maar dat ligt vooral aan de hoek waarin ik de foto nam en de fotocamera (lens) (kijk hier maar eens voor een oudere foto van verder af).AB schreef:Sorry Matthie, maar ik moet met terugwerkende kracht toch wel weer even lachen over je opmerking dat je sloping dikke buizen frames niet mooi vindt. Het is echt niet persoonlijk bedoeld (ik zit hier met een dikke glimlach), maar jouw fietsje kan ook nog wel een zoektocht gebruiken naar de juiste proportionele verhoudingen (althans als het geheim van schoonheid daarin terug te vinden is).
Omdat ik die nitto pen nog niet was tegengekomen en het niet zoveel prioriteit heeft ik zal eens kijken of ik er één kan vinden die bij de huidige afstelling past want in dat geval ben ik het er mee eens dat het een betere en mooiere oplossing is. Ik had achteraf het stuur ook liever iets anders gehad maar goed; dat weet ik nu .Wim schreef:Waarom zo iets lelijks als een ahead adapter? Een Nitto pen kan lekker hoog, is vast stijver dan zo'n adapter, en ziet er oneindig veel beter uit.
Wim
het is gewoon een erg humoristische foto, het heeft echt alles in zich. Tapijtje, parketvloertje, deur die niet meer open kan, fiets op tacx met reistas, scheef stuur, scheve zadelpen, scheef zadel, sti-shifter op rechts, buisschakelaar op links, overal blauwe accenten, tacx schakekaar op buis, schoentjes... maar wel iets vinden van sloping frames en zeggen dat het aan het standpunt ligt..... ik vind het oprecht grappig, mijn dag helemaal goed .Matthie9000 schreef:Ik weet niet precies wat een fiets-purist is, maar ik vermoed dat ik er een broertje dood aan heb.
Haha, nee joh, maakt mij niets uit of je een oversized sloping frame een kwaadaardig fenomeen vindt. Doet toch niets af aan de beeldtaal van je foto?Matthie9000 schreef: Vind je het nu nog steeds een disproportioneel gedrocht dan denk ik dat mijn mening over lelijke oversized sloping frames meer hebben losgemaakt dan de bedoeling was...
Snel fietsje Martthie, mooie tas ook van Carrendice.@ Matthie 9000 Ben zoekende naar (demontabele) spatborden, zadel wordt beoordeeld na de eerste tocht ('brevet' ) van 200km...
De huidige 'oplossing' voor verlichting is een LED hoofdlamp om de stuurtas(houder) icm een achterlicht+reflector achterop de zadeltas en spaakreflectoren.henkfietst52 schreef:Snel fietsje Martthie, mooie tas ook van Carrendice.@ Matthie 9000 Ben zoekende naar (demontabele) spatborden, zadel wordt beoordeeld na de eerste tocht ('brevet' ) van 200km...
Als je brevetten gaat rijden dan kom, ik je waarschijnlijk tegen dit jaar!
Moet nog wel verlichting op je fiets als je ook de 400 en 600 km gaat rijden.
Groet,
Henk
kunst en fietswerk
Mooi dat je dat gaat doen, potentiele P-B-P fietser?@Matthie Ik ga (in eerste instantie) geen ‘officiele’ brevetten fietsen maar samen met een ligfietser (die zo af en toe ook op dit forum rondspookt) zelf een aantal routes plannen en fietsen, in ieder geval proberen we te voldoen aan de afstanden + tijden van de brevetten. We zien wel hoe ver we komen; 400 en (vooral) 600km zullen denk ik de eerste uitdagingen gaan worden.
Wie weet hoewel het heen-en-weer karakter van P-B-P me eigenlijk wat minder lijkt maakt de sfeer dat hopelijk weer goed. Eerst maar eens kijken hoe het nachtelijk doorfietsen bevalt .henkfietst52 schreef: Mooi dat je dat gaat doen, potentiele P-B-P fietser?
Lijkt het je niet leuker om georganiseerde brevetten te rijden, het is een heel leuk wereldje en het gaat er ongedwongen aan toe. Het is ook niet massaal, er zijn niet zo veel "gekken" meer tegenwoordig die dat soort dingen nog doen en het niet schuwen ook een nachtje door te fietsen.
Ook altijd leuk om de verhalen na de tijd te kunnen delen.
Henk
kunst en fietswerk
Ziet er goed uit Polling. De liefhebbers van staal hebben er weer een referentiepunt bij. En? Hoe bevallen de fytsjes? Rijgedrag, stabiliteit, comfort, stuurgedrag bochten, etc?Polling schreef:Sinds een week nieuwe Gaastra's, en nu, na de griep, dit weekend de eerste 100 km. erop zitten.