Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 576 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Of le viaduc de Kerdéozer aan de véloroute EV4?
En dit zou dan de nieuwe voie verte vanaf Cazouls zijn.

Afbeelding
keesswart schreef:
vr 07 feb, 2020 10:46
Het zou de spoorbrug in Cazouls-les-Beziers kunnen zijn.
Afbeelding
Precies, als je het weet dan zie je het ... (en het antwoord had ik een paar dagen vóór de vraag hier al gegeven).
Het is de Pont du Rounel (over de spelling van de naam van het riviertje is men het niet eens).
Het betreft dus het toenmalige einde van de spoorlijn van Colombiers via Maureilhan naar Cazouls, deze spoorlijn liep eerder nog door naar Cessenon en St. Chinian. (Wij fietsten ooit een deel van deze spoorlijn, ruim voordat hij was ingericht als fietspad, op een "gemengd" traject tussen Cazouls en Cessenon, deels asfalt en grind, daarna een tous-chemins-traject, en uiteindelijk een stukje "wat moet dit worden".
Het nieuwe fietspad is een mooie aanloop voor de doorsteek richting Bédarieux.

O ja, deze, en nog veel meer spoorlijnen en lijntjes waren ooit onderdeel van het netwerk van "Les Chemins de Fer d'Interet Local de l'Herault". Het lijntje naar Cazouls werd nog lang door de SNCF bediend omdat er een wagenwerkplaats was die met name ketelwagens reviseerde (Établissements Julien), wie niet zo ver van het rechte pad afdwaalt en wie dus langs het Canal du Midi fietst ziet nog steeds bij Colombiers een wagenwerkplaats (Établissements Claude), de camping ligt er direct naast.
 
RaRaRaadsel.jpg
Before ...
Cazouls-les-Beziers.jpg
and After
Cazouls 1.jpg
Cazouls 2.jpg
Cazouls 3.jpg
Kees heeft dus het "onmogelijke" geraden ... en eigenlijk was het zo moeilijk niet.

En voor de preciezen: Ik stond ongeveer hier: 43°23'41.2"N 3°06'20.8"E
En hier dan nog het "reseaux" van de CdF de l'Hérault
 
Reseau CdF de l Herault.jpg
Ik zie nog wel een paar interessante fietsmogelijkheden ....

O.a. vanwege de wijn werd ooit het Canal du Midi aangelegd ... later kwamen al die spoorlijn-antennes, weer voor het transport van de wijn.

En ... na zo'n 2000 bezoekjes en twee dagen was er het goede antwoord, 't valt dus best mee.

NB De Voie Verte begint al iets ten noorden van Maureilhan, dwz vanaf daar is de spoorlijn omgevormd tot fietspad.
Het station van Cazouls heeft kennelijk ook een toeristische bestemming gekregen (gezien de werkzaamheden).
En tussen Colombiers en Maureilhan ligt er een en ander aan fiets-infrastructuur. Je komt daar overigens langs een "wereldwondertje", het drooggelegde Etang de Montady.

Nog een kleine bonus, voor de zeer nieuwsgierigen is er een boek waar je naar zou kunnen zoeken:
Maurice Maillet, 1985.  Les Chemins de Fer d’ Intérêt Local de l’Hérault. Èditions du Cabri : Breil/s/Roya. ISBN 2 903310 44 0 <> 104 pgs.
Hier is de volgende. Succes ermee!

Afbeelding
Ik zie een (Oost)Duitse bouwstijl, en een dakje van een Trabant.
Dus denkelijk het voormalige Oost-Duitsland, of anders het aangrenzende Polen.

En ... waarschijnlijk wat verder verwijderd van de middelgebergten.
Goed gezien. We zijn hier in een vlak deel van voormalig Trabiland.
Deze lijkt er wel op: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ahnhof.jpg. Locatie staat erbij.
Vos schreef:
vr 07 feb, 2020 16:00
Deze lijkt er wel op: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ahnhof.jpg. Locatie staat erbij.
Bij nadere beschouwing, lijkt het erop dat een "freches typ" het "Frechland" weggepoetst heeft.

Ik mis klaarblijkelijk kennis van de Duitse stations-bouw. Het rood-bakstenen uitbouwtje zag ik wel, de wat rare extra deuren aan de zijkant ook ... maar het kwartje wilde bij mij niet vallen. Met hind-sight-kennis is het allemaal wel te duiden.
Je keek niet goed, BSM :) .
Vos heeft het gevonden en is vast al op zoek gegaan naar het volgende plaatje.
Ik heb bij uitzondering jouw bericht open geklikt - standaard staan deze bij mij op verborgen - en maar goed ook, anders had ik dit stukje zelfreflectie gemist. Lijkt me niet fijn om dat te moeten constateren. Sterkte daarmee.

Bridgestone SM schreef: Ik mis klaarblijkelijk kennis van de Duitse stations-bouw.
De volgende:
4.jpg
Vos schreef:
vr 07 feb, 2020 17:16
De volgende:

4.jpg
Ongetwijfeld Thailand, gezien de taal op het bord links. Maar toch wel moeilijk.
Geprobeerd met Bhudda statue Thailand op Google afbeeldingen. https://www.google.nl/search?tbm=isch&s ... JgQ4dUDCAU
Vooral goed opletten op de vorm van de "knot" bovenop het hoofd. En niet gevonden. :(
Klopt, hier. Beurt naar u.
fgh.png
Odeceixe, Portugal? Hier ongeveer: https://www.google.com/maps/@37.4373643 ... 312!8i6656
Precies daar, inderdaad, beurt aan Leon
Mooi plek Carl.

Waar stond mijn tent?
Afbeelding
De zanderige bodem zonder gras doet denken aan een camping in het zuiden van Europa. Het kanaal op de achtergrond is meer een indicatie voor een plek die niet zover van Leons woonplaats hoeft te liggen. Na de lange hete zomers van de afgelopen paar jaar zag het er daar ook zo uit.