Is het hier?
https://goo.gl/maps/Wv3mjJFK92RaTcqw7
Dat is dan bij de parkeerplaats, vanaf waar je leuk over de Malpie kunt wandelen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Is het hier?
Ik ben er al vaker geweest en dacht het te herkennen, al had het net zo goed bij een ander meanderend stroompje kunnen zijn. En het is op slechts 1.9 km van dit eerder door mij geplaatste plaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=660#p351676
Makkelijk zat, ik herken onmiddelijk hier geheel rechts de kerk van Santa Croce in Firenze in Bella Italia. Hier ter vergelijking mijn eigen foto.willem.m schreef: ↑zo 02 feb, 2020 16:41Ik ben er al vaker geweest en dacht het te herkennen, al had het net zo goed bij een ander meanderend stroompje kunnen zijn. En het is op slechts 1.9 km van dit eerder door mij geplaatste plaatje: viewtopic.php?f=23&t=7669&start=660#p351676
Hierbij een nieuwe opgave. Niet al te moeilijk, dus wees er snel bij!
Knipsel.JPG
Na mijn bezoek aan de Santa Croce liep ik met de fiets aan mijn hand naar een échte Italiaans ijssalon, dat zich in een van de panden aan de linkerkant bevond. Wat een geuren en kleuren van de vele ijssoorten knalden me tegemoet.... Zelf een bordje in het Russisch stond op de toonbank. Mjam, mjam, heerlijk Italiaans ijs.... Maar dit is geen raadselfoto.
Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 02 feb, 2020 23:21Hieronder mijn nieuwe raadselfoto, misschien ook niet moeilijk, maar waar?
Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn, met vijf molens een zeer molenrijke plaats. Datum foto 23 oktober 2019.JanH schreef: ↑ma 03 feb, 2020 19:43Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 02 feb, 2020 23:21Hieronder mijn nieuwe raadselfoto, misschien ook niet moeilijk, maar waar?
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?
Edit: zoeken met Google Afbeeldingen en de tekst "klapburg" geeft direct de oplossing:
https://www.google.nl/maps/@52.1399441, ... 6656?hl=nl
Aarlanderveen.
Antwoord op mijn eerste vraag: klopt. En op mijn tweede vraag: jawel.
Da's dus een "verdorie" momentje.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 03 feb, 2020 22:59Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d RijnJanH schreef: ↑ma 03 feb, 2020 19:43Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
- ik zie geen NL-plaatje op jouw fiets. Betekent dat dat het Raad Plaatje in Nederland is genomen?
- ik zie geen afsluitbomen bij de brug en het wegdek lijkt te bestaan uit betonnen platen. Is het wel een beweegbare brug?
...
Misschien was de brug vroeger wel echt, in deze veengebieden waren er ongetwijfeld veel bootjes van boeren die bijv. melkbussen vervoerden, zoals in de film "Fanfare" van Bert Haanstra. Ik ging per trein naar Bodegraven en vandaaruit per fiets naar Amsterdam gegaan, waar ik heb overnacht.Bridgestone SM schreef: ↑ma 03 feb, 2020 23:10Da's dus een "verdorie" momentje.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 03 feb, 2020 22:59Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d RijnJanH schreef: ↑ma 03 feb, 2020 19:43Ik heb geen oplossing, maar twee zaken vallen me op:
...
Ik heb zitten kijken naar de ophaalbrug ... en er was "iets" ...
... nu ik het weet zie ik het ... er is gewoon "iets mis" met die brug.
Als je het weet zie je dat er een heleboel niet deugt, het is een pure nepper.
Er was vroeger vast en zeker een echte brug, in heel West-Nederland werd het water gebruikt als 'waterweg".Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 03 feb, 2020 23:35Misschien was de brug vroeger wel echt, in deze veengebieden waren er ongetwijfeld veel bootjes van boeren die bijv. melkbussen vervoerden, zoals in de film "Fanfare" van Bert Haanstra. Ik ging per trein naar Bodegraven en vandaaruit per fiets naar Amsterdam gegaan, waar ik heb overnacht.Bridgestone SM schreef: ↑ma 03 feb, 2020 23:10Da's dus een "verdorie" momentje.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 03 feb, 2020 22:59
Klopt, een nep-klapbrug in Aarlanderveen nabij Alphen a/d Rijn
Ik heb zitten kijken naar de ophaalbrug ... en er was "iets" ...
... nu ik het weet zie ik het ... er is gewoon "iets mis" met die brug.
Als je het weet zie je dat er een heleboel niet deugt, het is een pure nepper.
Hoe kom je in hemelsnaam op "white bird"? Ik zie de associatie nu ook, maar zou er zelf niet snel opgekomen zijn.Vos schreef: ↑di 04 feb, 2020 12:48Als ik in plaats van concrete zoek op White Bird Bridge vind ik hem vrijwel meteen: https://www.emporis.com/buildings/12175 ... ird-id-usa
White Bird zal wel een Indianennaam zijn. Ik heb wel eens echte Indianen gezien van de stam Blackfoot, dus waarom niet....willem.m schreef: ↑di 04 feb, 2020 12:59Hoe kom je in hemelsnaam op "white bird"? Ik zie de associatie nu ook, maar zou er zelf niet snel opgekomen zijn.Vos schreef: ↑di 04 feb, 2020 12:48Als ik in plaats van concrete zoek op White Bird Bridge vind ik hem vrijwel meteen: https://www.emporis.com/buildings/12175 ... ird-id-usa