Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 57 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35318 berichten

Martin E. van Doornik schreef:
Haike schreef:Weten jullie deze?
Een herinnering aan de kolenmijnen van Z-Limburg? De Geul op de achtergrond?
Zat ik ook aan te denken. Iets specifieker: bij Valkenburg?

arnob schreef:Ook langs de IJssel gefietst?
Jazeker maar dit is niet langs de IJssel :wink:

Haike schreef:
arnob schreef:Ook langs de IJssel gefietst?
Jazeker maar dit is niet langs de IJssel :wink:
Je hebt langs de Wurm gewandeld? (Kohlscheid/Bardenberg)
Afbeelding :wink:

Ik doe maar een greep...

Martin E. van Doornik schreef:
Haike schreef:Weten jullie deze?
Een herinnering aan de kolenmijnen van Z-Limburg? De Geul op de achtergrond?
Het is wel een herinnering maar niet aan de kolenmijnen, en er is een grotere rivier op de achtergrond, dan de geul. Het treintje staat daar nu, (maar reed daar ook) door de uiterwaarden daarvan, door de dijk heen en weer. Bij hoog water werd de dijk op die plek door er een schot in te zetten afgesloten. Terwijl ik het ding stond te fotograferen kwam degene die het treintje heeft gerestaureerd en daar weer heeft neer gezet, langs fietsen en heeft het e.e.a. uigelegd. Hij gaf mij een zelf gemaakte Madonna, dat heeft er een heel klein beetje mee te maken. :wink:

Rachel schreef:
Haike schreef:
arnob schreef:Ook langs de IJssel gefietst?
Jazeker maar dit is niet langs de IJssel :wink:
Je hebt langs de Wurm gewandeld?
Dan gooi ik de Ooijpolder, Erlecom, het industrieel smalspoor baksteenfabriek er bij :wink:

Franke schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Haike schreef:Weten jullie deze?
Een herinnering aan de kolenmijnen van Z-Limburg? De Geul op de achtergrond?
Zat ik ook aan te denken. Iets specifieker: bij Valkenburg?
Nee das veel te zuidelijk :wink:

Michael W schreef:
Rachel schreef:
Haike schreef: Jazeker maar dit is niet langs de IJssel :wink:
Je hebt langs de Wurm gewandeld?
Dan gooi ik de Ooijpolder, Erlecom, het industrieel smalspoor baksteenfabriek er bij :wink:
BIJNA GOED!! Er pal tegenover aan de andere kant van de Waal, bij Gendt daar staat-ie :wink: Maar je mag wel door voor de wasmachine. Aan jou valt ook geen eer te behalen :D Man wat weet jij veel......ik heb daar echt repeckt voor.

Haike schreef: Hij gaf mij een zelf gemaakte Madonna, dat heeft er een heel klein beetje mee te maken. :wink:
Oh dear, een madonna... :wink:

Haike schreef:
Michael W schreef:Dan gooi ik de Ooijpolder, Erlecom, het industrieel smalspoor baksteenfabriek er bij :wink:
BIJNA GOED!! Er pal tegenover aan de andere kant van de Waal, bij Gendt daar staat-ie :wink: Maar je mag wel door voor de wasmachine. Aan jou valt ook geen eer te behalen :D Man wat weet jij veel......ik heb daar echt repeckt voor.
Ik heb hem nooit gezien bij Gendt, hij staat er vast nog niet zo lang :wink:

Deze staat daar al heel lang
Afbeelding

Rachel schreef:
Haike schreef: Hij gaf mij een zelf gemaakte Madonna, dat heeft er een heel klein beetje mee te maken. :wink:
Oh dear, een madonna... :wink:
Hm... als ik het zo lees komt het over of ik iets heel vies heb aan genomen...

Maar wel van klei waarmee ze ook de bakstenen maken :wink:

Haike schreef:Hm... als ik het zo lees komt het over of ik iets heel vies heb aan genomen...
Niet in mijn ogen... 8) :wink:

Michael W schreef:Dan gooi ik de Ooijpolder, Erlecom, het industrieel smalspoor baksteenfabriek er bij :wink:


Ik heb hem nooit gezien bij Gendt, hij staat er vast nog niet zo lang :wink:
Een jaar of 7 nu begreep ik van de restaurateur, en hij reed ook tussen de fabriek en Gendt heen en weer met klei. Kan het zijn dat ze bij Erlecom op de zelfde manier werkte?

Rachel schreef:
Haike schreef:Hm... als ik het zo lees komt het over of ik iets heel vies heb aan genomen...
Niet in mijn ogen... 8) :wink:
Gelukkig maar, het kwam voor mij ook op het goede moment..... :lol:

De laan naar dit paleis was lang, en het paleis werd steeds GROTER

Afbeelding

Maar waar staat het en hoe heet het?

Haike schreef:
Michael W schreef:Dan gooi ik de Ooijpolder, Erlecom, het industrieel smalspoor baksteenfabriek er bij :wink:
Ik heb hem nooit gezien bij Gendt, hij staat er vast nog niet zo lang :wink:
Een jaar of 7 nu begreep ik van de restaurateur, en hij reed ook tussen de fabriek en Gendt heen en weer met klei. Kan het zijn dat ze bij Erlecom op de zelfde manier werkte?
Volgens mij werkt die in Erlecom nog steeds zo !!

Franke schreef:De laan naar dit paleis was lang, en het paleis werd steeds GROTER

Maar waar staat het en hoe heet het?
Berlijn, Charlottenburg :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Franke schreef:De laan naar dit paleis was lang, en het paleis werd steeds GROTER

Maar waar staat het en hoe heet het?
Berlijn, Charlottenburg :wink:
Klopt, Schloß Charlottenburg in Berlijn. Ook in de volksmond bijgenaamd als "Kaffeewärmer". Vergeten jullie de houten fietsketting niet, ergens daarboven?

Michael W schreef:
Franke schreef:De laan naar dit paleis was lang, en het paleis werd steeds GROTER

Maar waar staat het en hoe heet het?
Berlijn, Charlottenburg :wink:
Verd... :evil: Het plaatsen vd foto duurde langer...

Maar het is wel goed natuurlijk! :D

Deze fietsketting, opvallend maar ik heb geen idee.

Afbeelding

Maar gezien het patroon van de stoeptegels vast niet in Nederland.

Franke schreef: Verd... :evil: Het plaatsen vd foto duurde langer...

Maar het is wel goed natuurlijk! :D
Ik moest even een leuke foto uit m'n archief halen.
Met zo'n 1500 foto's van Berlijn eo wordt dat zoeken :wink:

Afbeelding