Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 55 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35316 berichten

Michael W schreef:In 1991 stond deze nog niet in de directe omgeving van de Dom :wink:

Afbeelding
Ik herkende hier Hundertwasser in; en inderdaad. Ik ben trouwens nooit in Magdeburg geweest.

Vincent Schol schreef:Ik herkende hier Hundertwasser in; en inderdaad. Ik ben trouwens nooit in Magdeburg geweest.
Onmiskenbaar Hundertwasser!!
Hier staat hij :
http://maps.google.de/maps?f=q&hl=nl&ge ... 3&t=k&z=17
Iets noordelijk van de Dom. :wink:

Franke schreef:Ter hoogte van welke plaats staat deze noeste arbeider?

http://i183.photobucket.com/albums/x67/ ... 1210754392
Ik ben toch wel benieuwd wat er in die mand zit?? :wink:

Michael W schreef:
Franke schreef:Ter hoogte van welke plaats staat deze noeste arbeider?

http://i183.photobucket.com/albums/x67/ ... 1210754392
Ik ben toch wel benieuwd wat er in die mand zit?? :wink:
Als het is wat ik denk dat het is dan is het een sterke man!

Franke schreef:Als het is wat ik denk dat het is dan is het een sterke man!
Als je dan ook zegt wat je denkt .... :wink:

Maare .... reageer je nog even op deze?

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 4098#64098

Martin E. van Doornik schreef:
Franke schreef:Ter hoogte van welke plaats staat deze noeste arbeider?

http://i183.photobucket.com/albums/x67/ ... 1210754392
Ellewoutsdijk, in de Zak van Zuid-Beveland met de zeedijk op de achtergrond?
Koud!

Franke schreef:Ter hoogte van welke plaats staat deze noeste arbeider?

http://i183.photobucket.com/albums/x67/ ... 1210754392
Van de Friese gemeente Frjentsjerteradiel maakt Koehool aan de Waddenzee deel uit. Daar is dit monument te zien.
Omrop Fryslan schreef:Fiskersmonumint op Koehoal
18-12-2003 | 00:00
« foarige | folgjende »
In libbensgrutte fisker mei in koer op de rêch. Dat byld komt op Koehoal by
Tsjummearum. It fiskersmonumint wurdt lytser as pland om't der te min jild is foar in groep mei bylden. Der is ek gjin tiid mear om mear jild by elkoar te krijen. Keunstner Jan Ram moat gau begjinne om't oars guon subsydzjes ferfalle.

It byld is in oantinken oan de mienskip fan hjerringfiskers by Tsjummearum. Takom hjerst wurdt it byld ûntbleate.
Afbeelding
De Waadfisker :wink:

@Rachel

Helemaal goed!

Maar Rachel, hoe wist je dit? Of jij komt overal en hebt een fotografisch geheugen òf je kunt beter googelen dan wie dan ook!

Maar m'n complimenten... :D

Michael W schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wat er in die mand zit?? :wink:
Hjerringen oftewel haring... :wink:

Franke schreef:@Rachel

Helemaal goed!

Maar Rachel, hoe wist je dit? Of jij komt overal en hebt een fotografisch geheugen òf je kunt beter googelen dan wie dan ook!

Maar m'n complimenten... :D
Ik ken een beetje/weet van het wad vanaf de landkant. Stiekum wild kamperen in de buurt van een dobbe. Ik heb geen fotografisch geheugen. Ik rook de haring. Ik kan best googlen! Maar niet dan wie dan ook.. :wink:

Op mijn Pinkstertochtje trof ik dit niet zo pitoreske beeld aan!
Afbeelding
Molen in aanbouw en toren in renovatie
Ietsje noordelijker stikt het van de oude vrouwjes in klederdracht ook aan een dijk met heel veel fietsers op die warme maandag. Allen op zoek naar verkoeling neem ik aan. :wink:

Waar? :roll:

Is dit iets voor Bunschoten (richting Eemdijk)?

Franke schreef:Is dit iets voor Bunschoten (richting Eemdijk)?
Nou ben ik met stomheid geslagen! :shock: Helemaal goed! Feli!

Kijk maar.

Ik dacht dat niemand dit zou kunnen vinden zonder een minihint.. :?

Dan maar een nieuwe...
Afbeelding
Bevrijdingsdag in de polder

Waar?

Nou ben ik met stomheid geslagen! Helemaal goed! Feli!
Ikzelf niet minder... :P

Ik heb in april de zuiderzeeroute gefietst en ben er vast langsgereden. Heb ik dan toch een fotogra.., nee....toch?

Rachel schreef: Dan maar een nieuwe...
Afbeelding
Bevrijdingsdag in de polder
Waar?
Jaarsveld in het zuiden van prov. Utrecht. Ben er op 26 jan. 1976 in de fraai besneeuwde landschappen van Blaricum naar Schoonhoven langs gefietst :wink: .

Rachel schreef:
Franke schreef:@Rachel

Helemaal goed!

Maar Rachel, hoe wist je dit? Of jij komt overal en hebt een fotografisch geheugen òf je kunt beter googelen dan wie dan ook!

Maar m'n complimenten... :D
Ik ken een beetje/weet van het wad vanaf de landkant. Stiekum wild kamperen in de buurt van een dobbe. Ik heb geen fotografisch geheugen. Ik rook de haring. Ik kan best googlen! Maar niet dan wie dan ook.. :wink:

Op mijn Pinkstertochtje trof ik dit niet zo pitoreske beeld aan!

Molen in aanbouw en toren in renovatie
Ietsje noordelijker stikt het van de oude vrouwjes in klederdracht ook aan een dijk met heel veel fietsers op die warme maandag. Allen op zoek naar verkoeling neem ik aan. :wink:

Waar? :roll:
Kijk maar op: http://www.molendatabase.org/molendb.php en typ het nummer 1036 in het vakje DB nr. en klik op de kleine foto voor meer informatie. Bunschoten: vormt samen met het aangrensende visserplaatsje Spakenburg een deel van de "Bible Belt", daar kan ik er van meepraten. Want lang geleden fietste ik op een zondag vanuit mijn toenmalige woonplaats Blaricum naar die plaatsen. Daar waren de mensen niet van gediend, fietsen op zondag, er werden zelfs stenen naar mij gegooid. Ik als een haas ervandoor richting Harderwijk.

Martin E. van Doornik schreef:Jaarsveld in het zuiden van prov. Utrecht. Ben er op 26 jan. 1976 in de fraai besneeuwde landschappen van Blaricum naar Schoonhoven langs gefietst :wink: .
Jazeker!, het is Jaarsveld weggedoken achter de Lekdijk.

Blijkbaar staat de tijd daar stil. :wink:

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Jaarsveld in het zuiden van prov. Utrecht. Ben er op 26 jan. 1976 in de fraai besneeuwde landschappen van Blaricum naar Schoonhoven langs gefietst :wink: .
Jazeker!, het is Jaarsveld weggedoken achter de Lekdijk.

Blijkbaar staat de tijd daar stil. :wink:
Hallo Rachel,
Hier een tweetal foto's van mijn winterse fietstocht door het rivierengebied in januari 1976: www.mijnalbum.nl/Album=BJJ6RBDR Jammer van de oranje vlekken op mijn dia's die ik net voor jou heb gescand. Nog te bewerkelijk om weg te corrigeren met Adobe Photoshop. Lang gefietst vanuit Blaricum, onderweg veel fraaie winterse opnamen gemaakt en dan in Schoonhoven in een restaurant gegeten. Daarna ontmoette ik een mooie vrouw, die mij bij haar thuis uitnodigde en na "gezellige" uurtjes bracht ze mij per auto naar station Gouda, fiets mee. Dan per trein naar huis.
Hier weer een nieuwe raadselfoto, ditmaal in Duitsland. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=7AEWX67M

Martin E. van Doornik schreef:Hier weer een nieuwe raadselfoto, ditmaal in Duitsland. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=7AEWX67M
In welke deelstaat staat dat oerlelijke geval ? :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Hier weer een nieuwe raadselfoto, ditmaal in Duitsland. Maar waar :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=7AEWX67M
In welke deelstaat staat dat oerlelijke geval ? :wink:
Hessen. De in de oorlog beschadigde achtkantige torenspitsen (lijken op die van de Dom van Magdeburg) staan nog steeds binnen in de moderne omhulsels. Je kunt ze door de smalle openingen zien.

Bericht verwijderd wegens dubbelplaatsing.