Ik wil even terugkomen op bruikbare tips die ik hier kreeg en natuurlijk iedereen daarvoor bedanken! Hopelijk geeft 't ook weer ideeën aan andere fietsers.
Zoals de tip voor alu ventieldopjes met een felle kleur: ze beschermen beter de ventielen, worden niet door rotsen opgegeten, verdwijnen niet snel in sneeuw/gras en ze staan ook nog vrolijk. Dat je met zoiets eenvoudigs blij kunt zijn.
Zo ook de talkpoedertip voor binnenbandjes. De biba's waren na de eerste winter behoorlijk verpulverd, de buitenbanden lagen vol met rubber hagelslag. Maar heb ze deze winter 3 x ingepoederd (ja, klinkt överdreven maar elke keer was 't poeder bijna weg) en dat heeft echt geholpen. De voorband was nog helemaal goed en ook de achterband was nog prima (bijna geen rubber verpulverd). Dus het poederen is nu fietsonderhoud geworden, ook in de zomermaanden want dan rij ik vaak door diep water en mss dat het talkpoeder dan verdwijnt, geen flauw idee eigenlijk hoe goed een buitenband een binnenband afsluit. Dus thanks weer voor de tip Alien!
Ben ook blij met de crankmutsen, ze zijn al wat gehavend maar dat betekent dat ze goed hun werk doen. Net als de 3M Helicopter tape, dat zit er ook nog steeds goed op.
Met de bashguard ben ik errug blij, fantastisch ding! Het beschermt niet alleen het tandblad maar ook mijn benen tijdens 't moeilijk tillen van de fiets want een scherp tandje boort makkelijk een gaatje in je vlees. En het vergemakkelijkt vooral 't tillen över grote rotsblokken, gaat sneller en met mindre gevloek.
Crankboots, helicopter tape, een bashguard .. das echt geen overbodige luxe op een fattie.
Door de tips voor een ander klicksysteem aan spanbandjes, heb ik nu stalen karabijnhaken en eenvoudige betrouwbare gespen (de kunststof gespen sprongen kapot wat tijdens een afdaling bijna m'n nek kostte).
Er hangen nu vier van deze haken aan het stuur waaraan je van alles kunt vastklikken en heb aan webbingband een paar ogen plus gespen genaaid en dat alles trek je loeistrak vast, werkte ook bij -25°C dus ik ben tevreden. Kan nu zelfs vier drybags op elkaar aan het stuur stapelen, betwijfel of dat handig is maar het kan wel.
Zo ziet het er nu uit, heb de spanbandjes natuurlijk niet netjes gelijk genaaid maar dat is juist de charme van 't zelf doen. En hier zie je ook dat de rechter bar-end is aangegeten, ze zijn te zacht voor ruige grond. Jammer want ze zijn heel fijn (en helaas duur).
Beetje ingezoomd, anders zie je het denk ik niet :
Zoals de tip voor alu ventieldopjes met een felle kleur: ze beschermen beter de ventielen, worden niet door rotsen opgegeten, verdwijnen niet snel in sneeuw/gras en ze staan ook nog vrolijk. Dat je met zoiets eenvoudigs blij kunt zijn.
Zo ook de talkpoedertip voor binnenbandjes. De biba's waren na de eerste winter behoorlijk verpulverd, de buitenbanden lagen vol met rubber hagelslag. Maar heb ze deze winter 3 x ingepoederd (ja, klinkt överdreven maar elke keer was 't poeder bijna weg) en dat heeft echt geholpen. De voorband was nog helemaal goed en ook de achterband was nog prima (bijna geen rubber verpulverd). Dus het poederen is nu fietsonderhoud geworden, ook in de zomermaanden want dan rij ik vaak door diep water en mss dat het talkpoeder dan verdwijnt, geen flauw idee eigenlijk hoe goed een buitenband een binnenband afsluit. Dus thanks weer voor de tip Alien!
Ben ook blij met de crankmutsen, ze zijn al wat gehavend maar dat betekent dat ze goed hun werk doen. Net als de 3M Helicopter tape, dat zit er ook nog steeds goed op.
Met de bashguard ben ik errug blij, fantastisch ding! Het beschermt niet alleen het tandblad maar ook mijn benen tijdens 't moeilijk tillen van de fiets want een scherp tandje boort makkelijk een gaatje in je vlees. En het vergemakkelijkt vooral 't tillen över grote rotsblokken, gaat sneller en met mindre gevloek.
Crankboots, helicopter tape, een bashguard .. das echt geen overbodige luxe op een fattie.
Door de tips voor een ander klicksysteem aan spanbandjes, heb ik nu stalen karabijnhaken en eenvoudige betrouwbare gespen (de kunststof gespen sprongen kapot wat tijdens een afdaling bijna m'n nek kostte).
Er hangen nu vier van deze haken aan het stuur waaraan je van alles kunt vastklikken en heb aan webbingband een paar ogen plus gespen genaaid en dat alles trek je loeistrak vast, werkte ook bij -25°C dus ik ben tevreden. Kan nu zelfs vier drybags op elkaar aan het stuur stapelen, betwijfel of dat handig is maar het kan wel.
Zo ziet het er nu uit, heb de spanbandjes natuurlijk niet netjes gelijk genaaid maar dat is juist de charme van 't zelf doen. En hier zie je ook dat de rechter bar-end is aangegeten, ze zijn te zacht voor ruige grond. Jammer want ze zijn heel fijn (en helaas duur).
En deze is speciaal voor Patrick, krijg er vaak leuke reacties op, dus thanks Patrick!Yopie schreef:Moooooi! die ga ik later googlen, wil daar een sticker van maken, voor op de deuken van m'n oude autootje, stickerssss dus! Thanks!Pat schreef:
Beetje ingezoomd, anders zie je het denk ik niet :