Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 523 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34479 berichten
niet in Flevoland.jpg
waar wel?

Hans
Madesimo, aan de Italiaanse kant van de Splügenpass?
Madesimo is het niet.

Het dorp op het plaatje in jouw link is Madesimo ook niet, al staat het in de begeleidende tekst bij die foto wel ten onrechte als zodanig aangeduid.

Hans
Het is wel dezelfde plek. Ik zal morgen eens kijken waar deze plaatjes dan gemaakt zijn, vermoedelijk Montespluga. Ik herkende in jouw foto meteen de typische sfeer van de Spügenpas en zocht ter verificatie naar plaatjes met Google, waarbij dit als meest gelijkend naar boven kwam.
Het is Montespluga.

Ondanks je slag om de arm reken ik het nu al goed.

Jij bent.

Hans
Bedankt Hans. Prachtige foto, trouwens.
Bij mij is langzamerhand de bodem van de fotobak zichtbaar. Waar is dit?
raadplaatje2.jpg
Dat lijken mij de stadswallen van Rocroi.
math schreef:
vr 22 nov, 2019 12:11
Bedankt Hans. Prachtige foto, trouwens.
Bij mij is langzamerhand de bodem van de fotobak zichtbaar. Waar is dit?

raadplaatje2.jpg
Ongetwijfeld een vestingstadje ergens in Noord-Frankrijk, maar kan ook net over de grens van Belgique zijn. De Spaanse vlag links op de brug is misleidend, gewoon voor de sier bij toerisme. Ga ik nog uitzoeken. Ik ben bijv. per fiets in Bergues geweest en dat is 'em niet.

En nou is Gerrit me voor, ik heb Rocroi gecontroleerd en de kerktoren klopt precies.
Rocroi is goed, een Frans vestingsstadje aangedaan op mijn tocht langs de Belgische trappistbrouwerijen. Rocroi ligt vlak bij de Abbaye de Scourmont, brouwers van Chimay. Beurt naar gerritdevries.
4.jpg
Puntmuts van Calatrava in Valencia, de cité des arts et sciences?
Binnen het kwartier. Deze dus. Beurt naar CarlW.
Hier zo ergens?
Damn een paar minuten te laat... en dit voor de eerste keer dat ik eindelijk iets herken in dit lange draadje :-)
:arrow:

Bijlagen

Krakau.
Klopt, misschien nog wat dichter?
Lijkt me iets industrieels, wat een camera's hangen er aan dat pand.... Waarschijnlijk België.
CarlW schreef:
vr 22 nov, 2019 14:04
Klopt, misschien nog wat dichter?
https://goo.gl/maps/pkghzmRbnYqSirdG9
Weer aan gerrit. Dit gebouwtje uit 1893 was de electriciteitscentrale van het stadstheater in Krakau.
Heb ik in 1981 heel veel door Kraków rondgefietst en dit raadsel weer misgelopen omdat ik me dat gebouw niet kan herinneren. Ruim 38 jaar geleden, zo lang....