Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 515 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35631 berichten
Een heel wilde gok: de wand van een pijler van de servaasbrug in Maastricht.

Pieter
Ik kom net thuis van mijn molen, bijgaande foto is geen raadselfoto maar zomaar een mooie foto bij het afzeilen van een molenwiek in de laagstaande zon. :)
IMG_20191110_155209-kl.jpg
kwootje schreef:
zo 10 nov, 2019 19:11
Een heel wilde gok: de wand van een pijler van de servaasbrug in Maastricht.
Pieter
Lijkt me anders niet met dit hier: https://www.google.nl/maps/@50.8494986, ... 680!8i3840
Aan de westoever is de wand van baksteen. Op de raadselfoto zie ik onderaan een lichte helling, maar niet steil genoeg voor een tunnelbak o.i.d.
willem.m schreef:
zo 10 nov, 2019 18:16
Zal wel ergens in Maastricht zijn. Maar waar, geen idee.
Niet in Maastricht.
Ik was daar met de vouwfiets, die het wonderbaarlijk volgehouden heeft, het oude ding.
Ik zal morgen een tipje van de sluier oplichten.
Is het een droogstaande sluis?
Ik heb een deel van de foto vrijgegeven.
Afbeelding
Leuke foto zo.
En dus zeker geen droogstaande sluis ;-).
Had wel gekund, maar het aantal toevallige passanten in droogstaande sluizen is wat beperkt... :D
Het is uiteindelijk gewoon een foto als alle anderen in dit draadje: ik kwam er met de fiets langs, dacht "dat is wel een leuk plaatje" en even later was de foto gemaakt. Ik heb even wat verschillende passanten laten passeren en deze paste het aardigste in het plaatje.
Misschien in Berlijn? Die muur heeft iets van een Albert Speer-stijl....
Ben een keer langs de gebouwen van Flughafen Tempelhof gefietst, best indrukwekkend om te zien.

Tempelhof.jpg
Leon schreef:
ma 11 nov, 2019 09:50
Ik heb een deel van de foto vrijgegeven.
Afbeelding
Echt een heel leuke foto (al weet ik nog niet of dit de definitieve versie is ;))!
Martin E. van Doornik schreef:
ma 11 nov, 2019 11:03
Misschien in Berlijn?
Nee, niet in Duitsland zelfs. Het is nog niet bepaald de definitieve versie; die zou wat al te gemakkelijk te vinden zijn.
Leon schreef:
ma 11 nov, 2019 11:56
ma 11 nov, 2019 11:03
Misschien in Berlijn?
Nee, niet in Duitsland zelfs. Het is nog niet bepaald de definitieve versie; die zou wat al te gemakkelijk te vinden zijn.
Als ik de foto van die asgrauwe muur eens goed bekijk, zie ik dat ruim tien steenlagen boven die voorbijganger ergens mee geknoeid is. De staande voegen kloppen dan niet. Ik geef op.... :roll:
Leon schreef:
ma 11 nov, 2019 09:57
Had wel gekund, maar het aantal toevallige passanten in droogstaande sluizen is wat beperkt... :D
Het is uiteindelijk gewoon een foto als alle anderen in dit draadje: ik kwam er met de fiets langs, dacht "dat is wel een leuk plaatje" en even later was de foto gemaakt. Ik heb even wat verschillende passanten laten passeren en deze paste het aardigste in het plaatje.
Nu staat die passant er ook op bij de eerste foto die je postte. Was dat oorspronkelijk ook zo? Dacht dat er toen niets anders dan een muur te zien was.
nicolevelo schreef:
ma 11 nov, 2019 13:21
Dacht dat er toen niets anders dan een muur te zien was.
Dat was ook zo.
Maar Leon heeft zijn foto op zijn site staan, en kan hem dus makkelijk weer (terug-)veranderen.
Voor elke volgende onthulling hoeft hij alleen maar Ctrl-Z en Ctrl-S te doen. :-)
PeterVanRijn schreef:
ma 11 nov, 2019 13:36
Voor elke volgende onthulling hoeft hij alleen maar Ctrl-Z en Ctrl-S te doen. :-)
Zo ongeveer ja :D
Op de foto die ik eerst plaatste was er alleen een muur. En een trottoir, maar dat wisten jullie toen nog niet.
Maartin heeft het goed gezien dat daar ergens iets geprutst is met photoshop. Ik heb namelijk niet overdreven mijn best zitten doen.
Leuk zo’n veranderende raadselfoto.
Als er straks nog een trap verschijnt en wat graffiti zou het bvb aan de Kunstberg in Brussel kunnen zijn. :D
Die gok is toch al een stuk beter dan die van Martin.
Ik heb in april 1975 over de Kunstberg in Brussel gefietst en foto's gemaakt, maar ik meen me niets van die enorme, hoge blinde muur te kunnen herinneren. Ook op Google afbeeldingen gezocht, maar niets vergelijkbaars.... Was tevens mijn laatste bezoek aan Brussel.
Dus een verrekt lastige raadselfoto.
ma 11 nov, 2019 15:00
Was tevens mijn laatste bezoek aan Brussel.
Dat is verstandig, want mijn foto-onderwerp is niet in Brussel. :D
Ik ben wel benieuwd hoe groot die blinde muur in werkelijkheid is, want een groot gedeelte lijkt me toch wat gemanipuleerd met photoshop.

En wat opvalt is dat de onderste 15 cm witter zijn dan de rest van de muur.
De muur bevat nog wel zaken maar is gewoon zo groot als hij op de foto t.o.v. de figuur lijkt.
Die witte rand is ook gewoon zo.