We zullen de NMA er eens op af gaan sturenDick Schuurman schreef:ik betaal als "buitenlandlid" een hogere contributie, om die kosten te dekken!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Michael W schreef:We zullen de NMA er eens op af gaan sturen
Ambitieuzer is m.i. geen goede omschrijving omdat het denk ik onjuist weergeeft wat slechts voor een deel van de mensen geldt.ottovds schreef:Nu heb ik het gevoel dat het verschil tussen de Belgen en Nederlanders al in de naam zit. Of zijn Nederlanders nu echt ambitieuzer?
Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld. Misschien klinkt "als" wel gewoon moderner, gedurfder, lees : ambitieuzerIris-in-Zwolle schreef:liever danottovds schreef: (...), maar ik noem mezelf liever wereldfietser als vakantiefietser, maar goed dat Dick Schuurman dit nog niet heeft gezien...
![]()
jansenius schreef:[Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld.
Inderdaad. Ik heb zelden zulke onzin gehoord. Het is naar mijn mening vooral een kwestie van beperkt taalgevoel. Ik ga het gelijk melden op het Van Dale forum, zodat zij er een weekend over kunnen posten.Wat een onzin. Het klinkt gewoon dom, ongeletterd, ongeïnteresseerd en lui.
.tsooJ
Kijk dat is precies wat ik nu bedoel met cultuurverschil. Als eentje uit het noordelijk taaldeel niet begrijpt dat met "traditioneel correcter" wordt bedoeld dat het gaat om een in brede kringen algemeen geaccepteerd stukje streektaal, dan krijg je dit soort reacties; die bezuiden bepaalde lijnen niet erg gewaardeerd worden.willem.megens schreef:jansenius schreef:[Bwah, "dan" is traditioneel correcter, maar "als" is al zodanig ingeburgerd dat het niet langer meer als fout wordt bestempeld.Inderdaad. Ik heb zelden zulke onzin gehoord. Het is naar mijn mening vooral een kwestie van beperkt taalgevoel. Ik ga het gelijk melden op het Van Dale forum, zodat zij er een weekend over kunnen posten.Wat een onzin. Het klinkt gewoon dom, ongeletterd, ongeïnteresseerd en lui..tsooJ