Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

bert sitters schreef:Vervoer is iets anders dan automobiliteit. Een substantieel deel van de autoritten bestaat uit korte ritjes onder de 7 km. Er worden tijdens die ritjes geen zware voorwerpen vervoerd en de bestuurders of bestuursters hebben geen lichamenlijke problemen.
Ik snap wat je bedoelt Bert en in ons hart ben ik het helemaal met je eens. Maar lees nu eens zelf wat je schrijft.
Ik vindt het triest dat discussies als deze steeds weer verzanden in onzorgvuldige formuleringen en met verve daarin gelezen misverstanden die vervolgens weer eens flink worden uitvergroot met alle gevolgen van dien.
Slotje erop?
Leon

Fien schreef:In 'ontwikkelingslanden' als China en India worden steeds meer auto's verkocht. Nu is het zo dat wereldwijd de verhouding auto's : mensen 1 op 10 is. In de westerse wereld 1:2. Aangezien het aantal mensen in de westerse wereld ongeveer 1 miljard is en het aantal auto's in de hele wereld 700 miljoen, betekent dat een stijging van het aantal auto's in de wereld met bijna 3 miljard, als de rest van de wereld 'ons goede voorbeeld', ons vervoerspatroon, onze levenswijze, volgt.
Alleen in een land als India zou dat betekenen dat daar bijna net zoveel auto's zouden rondrijden als nu in de hele wereld.
De tuktuk of motorriksja, die nu het Indiase stadsbeeld bepaalt, schijnt even vervuilend te zijn als 50 moderne auto's. Als je alle tuktuks vervangt door auto's, die dan door gebrek aan ruimte geen kant meer op kunnen rijden, krijg je wat politici graag omschrijven als een win-win situatie. De lucht wordt schoner dankzij de auto-industrie en de auto-industrie wordt gered door de Indiërs. :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb me vaak afgevraagd of wereldfietsers naast het fietsen ook gebruik maken van een auto. In al jullie berichten op dit forum wordt er bijna met geen woord over gerept.
Ik heb een auto en ik rij er ook mee. Ik zou echter niet weten waarom ik het over mijn auto zou hebben (oninteressant ding) als ik op een wereldfietsforum zit.

Sjirk

Ik ben student met een rijbewijs, wanneer het weer het toelaat dan pak ik altijd de fiets. Af en toe leen ik de auto van mijn ouders wanneer het slecht weer is. Dit soms tot grote verwondering van mijn vrienden. Maar het maakt me niet uit of ze met de auto gaan of niet want als iedereen de fiets zou pakken dan wordt dat ook weer zo druk.

Overigens ben ik van plan om in de toekomst het OV te pakken naar mijn werk en als het kan op fietsafstand van het werk wonen. Ik ben wel gehecht aan het milieu, daarom ben ik er relatief zuinig op.

Op het gevaar af in herhaling te vallen. Waarom kan niemand - 4 bevoorrechte personen uitgesloten - zijn stem uitbrengen over dit kennelijk zeer populaire onderwerp?

Gerd

Beetje off topic:
Er zijn mensen die van mening zijn dat ze een auto nodig hebben. Die mensen staan tegenwoordig massaal in de file en roepen nu dat er meer wegen moeten komen. Dat past wat slecht in ons volle landschap, vandaar dat er weerstand is tegen meer wegen. Dat heeft verder niets met die autogebruikers te maken, ik gun ze hun rijplezier.

Vandaar mijn voorstel: betaal fietsers om NIET in de file te staan! Het plan is eigenlijk heel simpel. Iedereen die aantoonbaar naar zijn werk fietst ontvangt daarvoor van zijn werkgever belastingvrij een hele forse vergoeding. 50 cent per kilometer bijvoorbeeld, of een euro. Voorwaarde is natuurlijk dat er een redelijk fraudebestendig systeem is om dit vast te stellen, maar dat vinden we wel als het nodig is.

Ik denk dat iedereen heel snel kan zien wat er gaat gebeuren. De berekenende burger gaat wonen en werken op zo'n afstand dat er lekker te fietsen valt. Je trapt er makkelijk een maandsalaris bij, je partner waarschijnlijk ook. Die kosten voor de werkgever vallen eigenlijk wel mee. Een parkeerplaats bij het bedrijf kost ongeveer evenveel als zo'n vergoeding, om maar eens wat te noemen. En wat te denken van het ziekteverzuim?

En de mensen die menen dat ze niet zonder auto kunnen...? Die gaan gewoon lekker met de auto, maar staan waarschijnlijk veel minder in de file en zijn dus ook wat gelukkiger.

Help me even, maar ik geloof dat ik alleen maar winnaars zie in dit utorpia...!

Is het niet makkelijker en goedkoper om gewoon te stoppen met het aanleggen en verbreden van (snel)wegen? Alleen nog maar onderhoud.

Ligandi schreef:Beetje off topic:
Er zijn mensen die van mening zijn dat ze een auto nodig hebben. Die mensen staan tegenwoordig massaal in de file en roepen nu dat er meer wegen moeten komen. Dat past wat slecht in ons volle landschap, vandaar dat er weerstand is tegen meer wegen. Dat heeft verder niets met die autogebruikers te maken, ik gun ze hun rijplezier.

Vandaar mijn voorstel: betaal fietsers om NIET in de file te staan! Het plan is eigenlijk heel simpel. Iedereen die aantoonbaar naar zijn werk fietst ontvangt daarvoor van zijn werkgever belastingvrij een hele forse vergoeding. 50 cent per kilometer bijvoorbeeld, of een euro. Voorwaarde is natuurlijk dat er een redelijk fraudebestendig systeem is om dit vast te stellen, maar dat vinden we wel als het nodig is.

Ik denk dat iedereen heel snel kan zien wat er gaat gebeuren. De berekenende burger gaat wonen en werken op zo'n afstand dat er lekker te fietsen valt. Je trapt er makkelijk een maandsalaris bij, je partner waarschijnlijk ook. Die kosten voor de werkgever vallen eigenlijk wel mee. Een parkeerplaats bij het bedrijf kost ongeveer evenveel als zo'n vergoeding, om maar eens wat te noemen. En wat te denken van het ziekteverzuim?

En de mensen die menen dat ze niet zonder auto kunnen...? Die gaan gewoon lekker met de auto, maar staan waarschijnlijk veel minder in de file en zijn dus ook wat gelukkiger.

Help me even, maar ik geloof dat ik alleen maar winnaars zie in dit utorpia...!
geweldig plan..........in het plan meenemen de moeders en vaders die hun kinderen met de fiets of tevoet naar school brengen.........

Ik ben bijna de enige op onze school........

om even een slinger naar een andere kant te geven:

Weet iemand nog een radiozender waar niet constant filemeldingen door gegeven worden?

:D

Die filemeldingen duren ongeveer even lang als vroeger het doorgeven van de waterstanden.

Vincent Schol schreef:Die filemeldingen duren ongeveer even lang als vroeger het doorgeven van de waterstanden.

Hahaha: Grave beneden de sluis :lol: :lol: :lol:

Ligandi schreef:Vergeet niet de milieubelasting die ontstaat doordat de ketting gesmeerd moet worden! Het gaat dan niet alleen om de smeermiddelen zelf, maar ook de productie en het transport daarvan.

En heb je wel eens bekeken hoeveel kunststof er aan je fiets hangt?
Ik smeer mijn fietsketting met Supreme Black mengsel van alcohol, grafiet, en was, als ik het wel heb. Dus redelijk milieuvriendelijk, en het komt gewoon uit ons eigen kikkerlandje :lol:

Mijn fietsframe komt uit Duitsland, dus daar hebben geen kleine kinderhandjes uit Azië aan gezeten. :wink:

Maare... ik heb geen auto want ik woon in Amsterdam, je zult ze de kost maar moeten geven die er in Amsterdam een auto op na houden.

En als ik toch een auto nodig heb (wat zelden voor komt) heb ik een goede vriend met een VW bus die ik mag lenen.

En dat allemaal voor iemand die een aantal jaren zijn brood heeft verdiend met auto rijden.... :D

keesswart schreef: De tuktuk of motorriksja, die nu het Indiase stadsbeeld bepaalt, schijnt even vervuilend te zijn als 50 moderne auto's.
Tegenwoordig ook het Amsterdamse stadsbeeld....

Haike schreef:Maare... ik heb geen auto want ik woon in Amsterdam, je zult ze de kost maar moeten geven die er in Amsterdam een auto op na houden.
Het sec bezitten van een auto in Amsterdam is toch mogelijkerwijs heel milieuvriendelijk. Als je namelijk in Amsterdam een afgeschreven auto hebt en daar niet mee rijdt, dan voorkom je dat iemand anders een auto heeft en daar wél mee rijdt. Pas als je met die oude auto gaat rijden wordt het minder milieuvriendelijk, vooral als hij slecht is afgesteld en geen goed werkende katalysator heeft.
Waarmee maar weer eens is aangetoond hoe rechte redeneringen krom blijken te zijn :lol:
Leon

Op zich een hele goede Leon, maare ook parkeren in deze stad is zeer aan de prijs.... :lol:

Mijn vrouw en ik hebben geen auto. Zij heeft er wel altijd een gehad tot ze mij leerde kennen. Wij werken beide in de stad en ik werk tegenwoordig op een paar minuten lopen van ons huis.
Ik sluit niet uit dat we ooit nog een auto aanschaffen maar nooit voor de luxe.

Zo af en toe huren we een auto maar spreken vantevoren goed af wie rijd want we hebben er beide een hekel aan.

GerdC schreef:Op het gevaar af in herhaling te vallen. Waarom kan niemand - 4 bevoorrechte personen uitgesloten - zijn stem uitbrengen over dit kennelijk zeer populaire onderwerp?
Het aantal bevoorrechte stemmers in de poll is inmiddels gestegen tot 5. Ik ben toch wel benieuw wie of wat bepalend is voor het voorrecht om in deze poll te mogen stemmen?

Gerd

In lees in dit topic hele goede argumenten om voor- of juist tegen de fiets of de auto te zijn. Bijna alle argumenten zijn waar. Ze doen alleen voor veel autobezitters niet ter zake.
Een mooie auto is sexy (gevoel. emotie), een trein is dat niet. Het verschil tussen een glimmende zwarte bolide met lederen bekleding, goede muziek op de achtergrond, ipodje binnen bereik, het idee dat je een echte "man" bent, enz, enz. geeft de autobezitter een enorm gevoel van vrijheid, zelfs als hij/zij in de file staat.
De emotie die de gemiddelde autobezitter bij de trein heeft is: vol, zweterig hok met kleffe mensen die te dicht op je huid zitten zonder dat je enig idee hebt wanneer je op de bestemming aankomt.

Nu zullen er veel van jullie zijn die zullen schrijven: een auto is helemaal niet sexy!
[botmodus]maar eerlijk gezegd doet jullie mening niet ter zake[/botmodus].
dat klinkt wat hard maar wat ik daarmee bedoel te zeggen dat we ons als fietsers moeten verplaatsen in de fervente automobilisten om erachter te komen wat er moet gebeuren om hen tot andere vervoersmiddelen over te halen.
De factor emotie is hierbij erg belangrijk maar wordt vaak vergeten.
Kortom: maak van die duffe trein een sexy trein en dan komt alles goed :lol:

(kijk naar de iphone.....er zijn goede argumenten om een andere telefoon te nemen en toch wil iedereen een iphone (ik ook :lol: ) omdat dat apparaat een enorme gevoelswaarde heeft)

Marco Meijerink schreef:In lees in dit topic hele goede argumenten om voor- of juist tegen de fiets of de auto te zijn. Bijna alle argumenten zijn waar. Ze doen alleen voor veel autobezitters niet ter zake.
Een mooie auto is sexy (gevoel. emotie), een trein is dat niet. Het verschil tussen een glimmende zwarte bolide met lederen bekleding, goede muziek op de achtergrond, ipodje binnen bereik, het idee dat je een echte "man" bent, enz, enz. geeft de autobezitter een enorm gevoel van vrijheid, zelfs als hij/zij in de file staat.
De emotie die de gemiddelde autobezitter bij de trein heeft is: vol, zweterig hok met kleffe mensen die te dicht op je huid zitten zonder dat je enig idee hebt wanneer je op de bestemming aankomt.

Nu zullen er veel van jullie zijn die zullen schrijven: een auto is helemaal niet sexy!
[botmodus]maar eerlijk gezegd doet jullie mening niet ter zake[/botmodus].
dat klinkt wat hard maar wat ik daarmee bedoel te zeggen dat we ons als fietsers moeten verplaatsen in de fervente automobilisten om erachter te komen wat er moet gebeuren om hen tot andere vervoersmiddelen over te halen.
De factor emotie is hierbij erg belangrijk maar wordt vaak vergeten.
Kortom: maak van die duffe trein een sexy trein en dan komt alles goed :lol:

(kijk naar de iphone.....er zijn goede argumenten om een andere telefoon te nemen en toch wil iedereen een iphone (ik ook :lol: ) omdat dat apparaat een enorme gevoelswaarde heeft)
Beste Marco,

Veel in het leven is beeldvorming. Beeldvorming wordt vaak door anderen bepaald. Reclamemakers maken daar handig gebruik van. De man die zijn schoonmoeder naar het station brengt en daarna vol gas met de muziek knoehard aan in zijn auto de vrijheid tegemoed gaat. Beelden kun je manipuleren (fotoshoppen heet dat tegenwoordig). Dat weet jij als fotograaf maar al te goed.

Marco schreef:
(kijk naar de iphone.....er zijn goede argumenten om een andere telefoon te nemen en toch wil iedereen een iphone (ik ook ) omdat dat apparaat een enorme gevoelswaarde heeft)
He Marco wat is een iphone?

Opa Leen
die zich de krampen heeft gezocht naar een telefoon om gewoon mee te telefoneren :lol: